Mielenterveyden ensiapukurssi ja Facebook-spämmiä

Huomenta!

Mua on alkanut tympiä julkaista une petite lifen Facebook-sivuilla vain omia postauksia, ja joskus on tehnyt mieli jakaa joitakin blogin sisältöön sopivia tai muuten vain kiinnostavia artikkeleita tai toisten bloggaajien postauksia. Eli tuumasta toimeen: Ajattelin tästlähin jakaa silloin tällöin ajatuksia herättäviä/puhuttavia/hyödyllisiä/kivoja linkkejä.

Mitäs tykkäätte ideasta? Lupaan, etten spämmää joka päivä! 😀

muokattu5 (1 of 1).jpg

Tässäpä ensimmäinen jako eli 7 minuutin mittainen videopätkä, jossa kerrotaan Suomen Mielenterveysseuran ensiapukurssista.

http://areena.yle.fi/1-4117055

Suomen Mielenterveysseuran mukaan Mielenterveyden ensiapu -koulutukset soveltuvat kaikille, jotka haluavat vahvistaa omaa tai läheistensä mielenterveyttä. Mielenterveys kattaa mielen hyvinvoinnin ja ihmisen kyvyn selviytyä arjessa. Se on myös kykyä luovuuteen ja läheisiin ihmissuhteisiin.

”Mielenterveyden ensiapu 1 –koulutus sisältää:

Kou­lu­tuk­ses­sa osal­lis­tu­ja

  • saa tietoa mielen hyvinvoinnista ja siihen vaikuttavista tekijöistä.
  • rohkaistuu huolehtimaan omasta ja läheisten mielenterveydestä.
  • saa taitoja selvitä elämään kuuluvista vastoinkäymisistä.

Kou­lu­tuk­ses­sa on vii­si osio­ta:

  1. Mitä hyvä mielenterveys on?
  2. Tunnetaidot
  3. Elämän monet kriisit
  4. Ihmissuhteet ja vuorovaikutus
  5. Elämänhallinta ”

Lähde: Suomen Mielenterveysseura, Mielenterveyden ensiapukurssi

Kuten tiedätte, yksi blogini kantavista teemoista on psykologia. Haluan omalta osaltani hälventää mielenterveyden ongelmiin liittyviä stigmoja eli leimaantumista esim. hulluksi, ja helpottaa niistä puhumista sekä madaltaa hoitoon hakeutumisen kynnystä. Mielenterveyden ensiapukurssi on mielestäni loistava aloite!

Jatkossa yritän koota teille blogiin enenevissä määrin kirjallisuus- ja itsehoitovinkkejä, sekä avata psykologian peruskäsitteistöä siinä, missä nään, että niiden soveltamisesta voi olla jollekin iloa arjessa. Tietysti unohtamatta muita blogin keskeisiä aiheita eli vegeilyä, matkustelua jne. Ihanaa päivää kaikille♥

Bisous, Niina

P.S. Vielä kerkeää äänestämään The Blog Awards Finlandeissa! Kato mun suosikit tästä postauksesta.

 

Kuva / Photo: Taru / Stuff About

un***********@***il.com | Facebook | Instagram @unepetitelife

 

Lue myös / Read also:

Hyvä pössis, seksihelle ja vastaus kysymykseen ”Voiko psykologi pitää blogia?” / Good vibes only and answer to the question ”Can psychologist have a blog?”

Voiko psykologi pitää blogia? / Can a psychologist have a blog?

Kun omat keinot eivät riitä. Mieli järkkyy, mistä apua?

 

***

Instead of sharing only my own blog posts on une petite life’s Facebook page, I decided to start sharing some interesting articles, blog post and videos. Sometimes in English too ;)! What do you think about my idea? Hope you’ll like it!

Bisous, Niina

 

Hyvinvointi Hyvä olo Mieli Terveys

Hyvä pössis, seksihelle ja vastaus kysymykseen ”Voiko psykologi pitää blogia?”

t+Â+Âl+Ânlahti-19.jpg

t+Â+Âl+Ânlahti-43.jpg

Nyt on aika hyvä pössis, arvaa miksi? No siksi, että:

Sain teiltä ja psykologikollegoilta paljon sydänalaa lämmittäviä tsemppejä ja fiksuja näkökulmia, joiden perusteella julistan vastauksen viime postauksen kysymykseeni ”Voiko psykologi pitää blogia?” eli kyllä, oh yes: PSYKOLOGI VOI PITÄÄ BLOGIA! Linkkasin ko. kirjoitukseni myös psykologien ammatilliseen keskusteluryhmään, ja suurin osa psykoista kommentoi sinne eli valitettavasti teiltä jäävät nämä kommentit nyt pimentoon. Mutta tärkeintä kai on se, että mä jatkan bloggaamista, eiksniin, nyt saa kotikatsomossa huokaista helpotuksesta!

Palasin juuri onnistuneesta gradu-/artikkelitapaamisesta, ja mielessäni siintää taas varovaisen toiveikas ajatus siitä, että saan artikkelin julkaisuvalmiiksi ja gradun palautettua tämän vuosituhannen puolella.

Kello näyttää 20h45 ja aurinko paistaa, pilvenhattaraakaan ei näy. Melkein seksihelle!

Varasin lennot Sveitsiin moikkaamaan mun vaihtofrendejä!!! Mes Suisses on se retrouvera bientôt<3!

Tartuin härkää sarvista ja aloin selvitellä Venäjän viisumiasioita, sillä myös eksoottinen Moskova kutsuu ensi kesänä (ei sentään Siperia). Onko joku onnistunut saamaan Venäjän viisumin? Itsellä motivaatio tipahti heti nolliin, kun pitää hankkia tuore passikuva ja ties mitä muuta nillitystä, omg. Onneksi Suomen passi on maailmanluokkaa, että vaivalloista viisuminhakuprosessia ei kovin usein tarvitse käydä läpi.

Eikä siinä kaikki, sillä tänään yksi asia johti toiseen, ja tästä kaikesta voi syntyä jotain hyvin kaunista. Anteeksi salaperäisyyteni! Kerron teille myöhemmin lisää, ainakin jos tuloksena on sitä kaunista eikä rumaa, mutta sanottakoon, että on kyllä vähintään viisinkertainen pössis päällä verrattuna erääseen Kokoomuksen puoluekokoukseen! Ja EN ole raskaana :D!

Mikä oli kivointa sun päivässä?

 

Ihanaa iltaa, nauttikaa auringonsäteistä!

Bisous, Niina

***

Today was a happy day! I booked flights to Switzerland, got feedback from my master thesis and research article, sun is shining even though it’s already 8.45 p.m., and I got so many positive comments about my last blog post “Can a psychologist have a blog?”. At least for now, I decided to continue blogging 😉

Bisous, Niina

 

Kuva / Photo: Taru / Stuff About

un***********@***il.com | Facebook | Instagram @unepetitelife

 

Hyvinvointi Mieli Opiskelu Ajattelin tänään