4. -15kg (tai ainakin yksi vaatekoko)

Viikko sitten meillä juhlittiin lapsen syntymäpäiviä ja muutama päivä sen jälkeen oli Vappu. Ylimääräistä herkuttelua on ollut siis viime aikoina aika paljon. Pikkuhiljaa kelit taas lämpenevät ja vaatteet sitä myöten myös vaihtuvat kesämekkoihin ja sortseihin. Eikä olla enää kovin kaukana rantakeleistä ja bikineistä (toivottavasti tämäkin kesä on pitkä ja lämmin). Vaikka olen tässä ajan kuluessa oppinut hyväksymään itseni sellaisena kuin olen, kevät tuntuu aina (aluksi) pahalta, koska iho on kalpea talven jäljiltä ja kaikki muhkurat ja löysät näkyvät tosi (TOSI!) selkeästi. Onneksi kuitenkin kesän edetessä sitä jotenkin tottuu taas omaan peilikuvaan ja lopulta sieltä kurkistaa ihan kivannäkoinen mimmi. Oma terveys on kuitenkin pitkään ollut toissijainen asia, koska olen ajatellut sen olevan itsestäänselvyys, no eipä ole. Ja äitinä toivon, että pystyn olemaan terve ja energinen vanhempi omalle jälkikasvulleni. Tästä syystä aloitan matkan kohti terveellisempää tulevaisuutta.

Epämiellyttävän miellyttävä kuvashetki Espoossa. Kuva: Linda Niemi

Ajattelin aluksi, että pitää laittaa sokeri, vehnä ja maito pannaan ja palkkaa personal trainer tai vaihtoehtoisesti liittyä johonkin elämäntapamuutos nettivalmennukseen. Olisin supernainen ja saisin nopeasti tuloksia aikaan. Todellisuudessa olen kokeillut edellämainitut jo onnistumatta. Nyt osaan sanoa, että minulle sopii paremmin vaan järkevän syömisen opettelu ja ihan omaan hyvinvointiini keskittyminen.

Aloitan tämän matkan sopivasti kuukautta ennen kesää. Aion pitää ensimmäset seitsemän päivää ruokapäiväkirjaa. Sitä sitten analysoimalla aion (ihan mitään ihme kikkoja tekemättä) puhdistaa ruokavalioni ylimääräisistä sokereitsa (jep, niitä on paljon!) ja turhista muista hiilihydraateista. Lupaan lisätä ruokavaliooni lisää vihanneksia ja puhtaita raaka-aineita. Pienennän myös ateriakokoja, mutta pyrin syömään säännöllisesti viisi kertaa päivässä. Samalla vähän seuraan kuinka paljon minulle ”jää vapaa-aikaa”, kun laitan someselailun ihan (lue:LÄHES) nollille, preppaan ruokia valmiiksi ja herään aamuisin jo kuudelta varttia vaille seitsemän sijaan. Kannan myös joka päivä töihin eväät ja varmistan (jollain ihmeen tavalla), että juon pelkkää vettä 2-3 litraa päivässä. Liikun hyötyliikunnan lisäksi 3-4 kertaa viikossa. Kaiken kaikkiaan tämä kuulostaa (minulle) siltä, että tuloksia pitäisi tapahtua. Jep, kuulostaa helpolta, mutta katsotaan miten käy. Palaan tähän aiheeseen muutaman viikon kuluttua ja katsotaan miten on mennyt!

Kiitos ajastasi,

Heidi

ps. Olen nyt pitänyt kolme päivää ruokapäiväkirjaa ja I LOVE IT!

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *