Why bother?

Kun koko viikko on ollut suhteellisen kamala, on perjantain saapumisesta ihan onnellinen, vaikka breikki kiirepaniikista tarkoittaakin liikaa aikaa ajatuksille. Tämän vuoksi kannattaakin tyriä viikon aikana urakalla, jotta voi olla vittuuntunut omasta akateemisesta typeryydestään – ei vain teini-ikäisestä tunne-elämästään.

Kannattaa tehdä esim. seuraavaa:
– unohtaa viikon aikana hoitaa osan duunin nippelihommista
– unohtaa palauttaa verkkotehtävät
– päätyä osaksi työkriisiä
– palauttaa väärä essee
– joutua setvimään muiden työongelmia
– kirjoittaa superpaska essee
– unohtaa mennä tenttiin
– sössiä se tentti, jonka muistaa

Tämän jälkeen ajattelee happamasti, että kaikki menee kuitenkin pieleen, joten why bother. 
Sitten illalla voi vetää vahinkokännit kaverin kanssa Netflixin ääressä ja selvitä nippanappa himaan sen 50 metrin matkan nukkumatta pystyyn. Sitten huomaa miehen lähettäneen viestin ja toteaa puoliunessa, että aamulla sitten. Nyt nukahtamisen kynnyksellä onnittelee itseään omahyväisesti – ja tietää, että unettomana herää kuitenkin varttia vaille neljä ja lukee sen silloin. Siihen asti voi kuitenkin ylläpitää illuusiootaan why bother – muijaudestaan.

Suhteet Oma elämä