hesastadihelsinki

hesa.jpg

hesa1.jpg

Shokkipaljastus. Minä pidän Helsingistä. Itseasiassa aika paljon. Se ei missään nimessä tarkoita, ettenkö rakastaisi Imatraa ja siellä asuvia ihmisiä. En ole astunut ”toiseen heimoon” enkä ”kadottanut karjalaisuuttani”. Satun vain viihtymään täällä. Ja kun minulta kysyttiin, milloin imatraikävä ja sieltä lähteminen helpottaa, vastaukseni , ei kovin avulias sellainen, oli ”kauan sitten”. Älkääkä nyt käsittäkö väärin, minusta on ihanaa mennä kotikotiin käymään, mutta on myöskin ihanaa palata sieltä kotiin. 

Helsinki tuoksuu kivalta, paahtoleivältä. Ja nyt kadotin kaikki ajatukseni, kun rupesin ajattelemaan ruokaa. Ei hitto aina tässä käy näin. 

Olen asunut täällä vasta ja jo vuoden. Hankkinut mm. nenäkorun, ystäviä, kivan asunnon ja työpaikan. Lempikahvilan, -baarin ja -yökerhon. Muuttunut ihmisenä ja sanonut KERRAN vahingossa spora kun piti sanoa ratikka. ja mennyt KERRAN kotiin ”sebaykkösel” seiskaykkösen sijasta. Tartuttanut murretta hesalaisiin ja oppinut juomaan kaljaa.

— jaaa sitten menetin viimeisetkin ajatuksenrippeet siinä, kun sain tunniksi seuraa istumaan keittiönpöytäni ääreen ja kertomaan ällöjä juttuja–

Kadotan pointtini ihan koko ajan, voi johtua siitä, että kello on puoli kolme. (Aloitin tämän kirjoittamisen joskus yhdeltätoista.) Varmaan tullut selväksi jo, että tykkään tästä kaupungista. Täällä on toinen koti ja täällä on oma peti. Ja toisinaan myös pehmoinen olo. Niitä peikkolaulun sanoja mukaillen. 

-Vilma K.

p.s. silti: HESA LINKKA RATIKKA HESA KOTI MEIKSIT TEIKSIT HEIKSIT MIE SIE HÄÄ HESA ITIKKA HESA HESA HESA

kirjoitinko tarpeeksi monta kertaa HESA?

Suhteet Sisustus Oma elämä Ajattelin tänään

Puistossa

DSC09357.JPG

Kävin kotona. Lauantai-illan aloittelin näiden kahden kanssa: Elinan ehkä muistatte ja tuo toinen on Simon. Molemmat tuntevat minut päästä varpaisiin mikä on ihan siistiä. 

DSC09372.JPG

DSC09368.JPG

Imatra on sairaan kaunis. Aurinko paistoi ja suuntasimme puistoon, laukut vähän kilisivät ja kello näytti yhdeksää. 

DSC09380.JPG

Jepjep OOTD, löysin kirpputorilta eurolla rumat farkut ja leikkasin niistä shortsit. Rennot reissupökät, mätsää tennareihin ja selkäreppuun. 

 

DSC09383.JPG

DSC09384.JPG

DSC09385.JPG

Da Imatra-hoods. Koskiuoma ja koskipuisto. Ihmiset, ystävät ja hiton hyvä punaviini. 

DSC09392.JPG

Ilta jatkui puoleen viiteen aamulla. Kitara soi ja laulu kaikui, porukkaa taisi parhaimmillaan olla joku kolmetoista henkeä. Piirissä oli hyvä ja turvallinen olo, ihmiset huolehtivat: yksi toi ruokaa ja toinen lainasi hupparia, lopuksi siivosimme roskamme roskikseen. 

Aamulla oli vähän heikko olo. Leikkasimme toisissa bileissä olleen äipän kanssa kilpaa vesimelonia nestehukkaan. KESÄ! Nyt kalenteri näyttää täydeltä, koska on niin paljon töitä. Lohduttaudun sillä, että ”paljon töitä” tarkoittaa myös ”paljon rahaa”, ja se on ihan tervetullutta. 

-Vilma K.

ai niin, paras kommentti ulkonäöstäni: vilma, sie näytät ihan siltä kuin oisit juossut päin…. WRECKING BALLIA. nautin tästä mielipiteitä herättävästä miley cyrus-tukastani vielä pienen hetken, sitten on jonkin muun vuoro.

Suhteet Oma elämä