Asiakas on aina oikeassa. NOT.

Asiakas soitti ja ilmoitti heti puhelun alussa nimensä sijaan, että asiakkaat on aina oikeassa. Tämän jälkeen hän ilmoittaa haluavansa purkaa määräaikaisen sopimuksensa. Purkuperustetta ei ole, sopimus sitoo molempia osapuolia vielä puoli vuotta. Tämän hän huutaa värikkäin sanoin mielipiteensä minusta, yrityksestä, yhteiskunnasta, vielä toisen kerran minusta ja lyö luurin korvaani. Minullakin olisi mielipiteeni hänestä, mutta en voi sitä tietenkään ilmaista. Paitsi ehkä täällä.

Miten minä ajauduin kuuntelemaan ihmisten kiukuttelua ja todistamaan olemattomia käytöstapoja yritykseen, jonka tuotteisiin minulla ei ole minkäänlaista tunnesidettä. Opiskelin unelma-ammatin ammattikorkeakoulussa alalle, jossa työpaikoista on kova kilpailu. Toisaalta sitä kilpailua taitaa nykyään olla alalla kun alalla. 

Lapsuuden ja nuoruuden minulle hehkutettiin koulutuksen tärkeyttä. Olin ihan varma, että työllistyisin unelma-ammattiini, tienaisin ihan mukavasti ja elämässäni ei olisi taloudellisia huolia. Minä kuvittelin olevani oikeassa, yhtä oikeassa kuin asiakas. 

Välillä tuntuu, että koulutuksesta on ollut enemmän haittaa kuin hyötyä. Ainakin jos opintolainan saldoa katsoo. Valmistumiseni jälkeen olen lukenut jatkuvalla syötöllä uutisia, joissa kerrotaan miten taas joku suuryritys on irtisanonut pari sataa ihmistä.

Yritän ajatella olevani etuoikeutettu, koska minulla kuitenkin on joku työ. Välillä minuakin kiukuttaa, kuten asiakkaitakin. Minäkin haluaisin huutaa, että haluan tehdä reklamaation. En oikein tiedä kenelle se pitäisi osoittaa – Suomen valtiolle, koulutusjärjestelmälle, elämälle. Osoite on toistaiseksi hukassa. 

 

//www.youtube.com/embed/gwxJMuwV-88

Suhteet Oma elämä Raha Ajattelin tänään
Kommentointi suljettu väliaikaisesti.