Kellä kulta, sillä onni

Sisältää tuoteyhteistyökuvioita.

***

Kyllä puuro miehen tiellä pitää.

Ei kasva suomalaista ilman puuroa!

Aamupuuro pitää nälkää parhaiten.

Kyllä nyt illalla pitää iltapuurot keittää.

 

Suomalaisille puuro tuntuu olevan osa identiteettiä. Se jotenkin vaan kuuluu suomalaiseen ruokapöytään, ihan niinkuin ruisleipä, kuoripotut, maksalaatikko, karjalanpaisti ja makaronilaatikko.

Kyllä se meidänkin ruokapöytään kuuluu, kauraisena yleensä. Nyt kuitenkin saimme testiin Valion Onni-puuroja. Vellejäkin olisi toki saanut testata, mutta en kokenut niitä tarpeelliseksi meidän syömärille, joten mukaan valikoitui iso kasa puuroja.

Makuvaihtoehtoja on viisi: Neljän viljan puuro, omena-kaurapuuro, vadelma-kaurapuuro, vadelma-mustikkapuuro ja viljaisa puolukkapuuro. Velleistä löytyy myös viisi vaihtoehtoa: riisivelli, neljän viljan velli, kauravelli, maissivelli ja peruna-porkkanavelli. Tuotteiden maitopohja vastaa koostumukseltaan äidinmaidonkorviketta eikä niissä luonnollisestikaan ole lisättyä suolaa, väriaineita tai säilöntäaineita. Maitopohjaisissa tuotteissa makeus tulee maidon laktoosista ja maidomat tuotteet on makeutettu miedosti hedelmäsokerilla. Puuropurkeissa lukee isolla maidoton tai ei lisättyä sokeria. Velleissä taas on valikoimaa gluteenittomiin vaihtoehtoihin.

Ensimmäinen kliininen laboratoriotesti suoritettiin siten, että lapsen eteen asetettiin kaikki puurolaadut.

img_4203_.jpg

Lapselta on tässä vaiheessa jo poistettu paita, sillä odotettavissa on sotkua ja sopivasti sattui myös pyykki-ilta pojalla.

Ensimmäiseksi testipuuroksi valikoitui heti vadelma-mustikkapuuro. No, ihan hyvä että sitä vaatetta olikin jo vähennetty.

img_4204_.jpg

Sitten syömään!

img_4214_.jpg

Vanha perinteinen naama-kuppiin tekniikka käyttöön. Maissinaksu, schnaissimaksu.

img_4217_.jpg

On vähän syvä tää kuppi, ei yllä kieli pohjalle!

img_4226_.jpg

No testataas tätä schnaksuu.

img_4240_.jpg

WE WANT MORE!! LISEMPÄÄ ÄITI!!

img_4229_.jpg

Loput äiti lappaa lusikalla.

img_4242_.jpg

Entäs tuomio? MAISTUI!!

Puuroa pestiin sitten korvantauksia myöten, kun kuvan ottamisen jälkeen tahmatassut vielä ennätti härpätä koko pään puuroon.

Seuraavana iltana pikaisesti koitettiin lapata väsyneeseen lapseen vadelma-kaurapuuroa. Ei oikein uponnut lapselle eikä äidille, mutta koirille sitäkin paremmin. Menee uudelleentestiin.

Neljän viljan puuro muistutti enemmän puuron ja vellin sekoitusta eikä näin ollen ollut oikein helppo syötettävä. Puuro tippui lusikasta ruokalapulle, hihalle, koiran päähän ja lattiallekin. Ei ainakaan äidin mielestä toimiva koostumus pöllönpoikaselle, joka hyörii syöttötuolissaan, huitoo ja heiluu. Puuroa kaivettiin myös pois nenästä. Empiirinen tutkimus jatkukoon.

Omena-kaurapuuro taas oli koostumukseltaan paksumpaa kuin muut puurot, oletettavasti siksi, että se on suunnattu vasta yli 8kk ikäisille lapsille, missä muut tuotteet voi ottaa käyttöön jo 5 kk iässä. Purkin vastusteluista huolimatta syötin puuroa vajaa seitsenkuiselle ja hyvin upposi! Onhan tuo jätkä vedellyt jo ihan normikaurapuuroakin, niin en epäillyt hetkeäkään noiden paakkujen kanssa. Tähän mennessä nousee siis suosikiksi mustikka-vadelmapuuron rinnalle.

img_4208_.jpg

juujuu, maistetaan tätäkin.

Purkkikoko on tämän ikäiselle aika sopiva. Aamupalaksi uppoaa puoli tetraa ja illalla yleensä toinen tai jopa kokonainenkin tetra. Puolikkaan tetran lisäksi menee myös hedelmäsosetta. Puuropurkki on myös helppo ottaa mukaan, sillä pahvipakkaus ottaa iskuja vastaan aika hyvin (testattu on esim. lattialle tippuminen) eikä hajoa helposti hoitolaukkuun. Puuron/vellin voi lämmittää pakkauksessa vesihauteessa tai tuotteen lautasella/tuttipullossa mikrossa. Jäte menee kartonkikeräykseen tai sen voi polttaa.

Myös visuaalisesti pidän tuoteperheestä, purkit ovat yksinkertaisia mutta kauniita. Värikoodeista ymmärtää aika äkkiä, mistä puurosta/vellistä on kyse, eikä tieto tarvitse etsiä kauaa.

Testit eivät kuitenkaan ole vielä tässä, viljaisa puolukkapuuro on vielä kokeilematta ja purnukoita löytyy kaapista vielä aika läjä.

***

Mitä Buzzaaminen sitten on? Se on uusien tuotteiden testausta ja niistä kertomista eteenpäin. Se on myös tuotenäytteiden jakamista, tuotekokemusten jakamista sosiaalisessa mediassa ja tuotteen näkyvyyden levittämistä. Kuluttajat luottavat kaikkein eniten ystävän tai tuttavan käyttökokemuksiin, verrattuna vaikkapa mainoksiin. Buzzador-kampanja antaa vinkkejä siitä, miten kertoa tuotteista ystäville, millaisia kampanjoita voi itse pitää tuotteista ja miten tuotteet voi esitellä sosiaalisessa mediassa. Buzzaajille ei laiteta sanoja suuhun, ei käsketä kirjoittamaan mistään tietystä tai mihinkään tiettyyn sävyyn vaan kertomaan rehelliset mielipiteet asioista.

Itse olen ollut mukana muutaman kampanjan aiemmin ja olen ollut tuotteisiin tyytyväinen. Olen kertonut tuotteista sukulaisille, ystäville ja tuttaville todenmukaisesti ja omien kokemusten pohjalta. En ole suurennellut tai muutellut faktoja vaan olen ollut kaikista tuotteista positiivisesti yllättynyt. Kolmesta kampanjasta kahden tuotteet ovat jääneet meille suht arkikäyttöön.

Buzzaamisessa tärkeää on myös raportointi. Raportit antavat tuotteen takana oleville yrityksille feedbackia tuotteesta. Raportteja lähetetään sekä kampanjan aikana (lyhyt salamaraportti) ja kampanjan loppuessa (pidempi ja kattavampi loppuraportti).

Jos Buzzaaminen herätti mielenkiintosi, voit ilmoittautua Buzzadoriksi täällä. Se, että on rekisteröitynyt käyttäjä, ei tarkoita että pääsisi mukaan joka kampanjaan, vaan niihin täytyy ilmoittautua aina erikseen. Eduksi on, että on aktiivinen sosiaalisessa mediassa (Facebook, Twitter, blogi yms.) ja esimerkiksi nyt Onni-kampanja onkin vain bloggaajille. Rahallista korvausta Buzzaamisesta ei saa, vain kampanjan tuotteet. Kampanjoiden aikana on kuitenkin myös jonkinlaisia valokuvaus-, blogi- tai muita kilpailuita, joista voi voittaa lahjakortteja tai isompia tuotelahjoja.

koti ruoka-ja-juoma
Kommentointi suljettu väliaikaisesti.