I’m back!

Flunssa selätetty! Ja mikä parasta, pääsin taas parin viikon tauon jälkeen salille. On se vaan niin, että kunnon treenistä saa lisää energiaa ja niin hyvän fiiliksen, kun endorfiinit jyllää. 

Perjantaina illalla olin viettämässä tiimi-iltaa meidän työtiimin kanssa ja ruokapaikaksi oli valittu Harald, keskiaikainen ravintola Turun keskustassa. Ruoka oli erittäin maistuvaa ja seurakin loistavaa. Itse lähdin kotiin jo yhdeksän jälkeen samaa matkaa mieheni kanssa, joka oli ollut juoksutreeneissä. Muuten olisi ollut kiva jatkaa illan istumista porukan kanssa vielä, mutta en mitenkään halunnut jättää salitreeniä väliin väsymyksen takia. 

harald.jpg

Lauantaiaamusta suunnattiin heti aamupalan jälkeen uudistettuun Kauppakeskus Myllyyn kiertelemään. Pakko myöntää, että kyllä on hyvän piristyksen saanut. Ja paljon ihania uusia liikkeitä, joissa tulen varmaan vierailemaan useamminkin. Tällä kertaa mukaan ei vielä tarttunut paljonkaan, koska en olisi jaksanut jonottaa kaikissa kaupoissa. XXL:stä tuli ostettua juoksutreenejä ajatellen pipo, hanskat ja heijastinliivi. Lisäksi ostin edulliset shortsit, jotka voi vetää juoksutrikoiden päälle vähän lisälämmitykseksi. 

Myllyyn oli avattu myös useita uusia ruokapaikkoja ja kahviloita, jopa M Bakeryn kahvila, johon en kuitenkaan vielä tällä kertaa päässyt herkutelemaan. Jäi jotain seuraavaakin käyntiä varten. Syötiin lounassalaatit Greenzissä ja kierreltiin vielä hetki ennen salille lähtöä. 

Salilla oli ihmeen vähän porukkaa ja saatiinkin treenata ihan rauhassa. Tehtiin myös pieniä muokkauksia saliohjelmaan, koska aiemmin joka treenikerralla tehdyt kyykyt on pikkuisen liikaa juoksun lisäksi. Vaihdettiin tämän toisen treenikerran kyykyt tempauksiin, joiden lisäksi vuorossa oli penkkipunnerrus ja kulmasoutu. Penkkipunnerruksessa sain ihan hyvän vauhdin päälle, vaikka onkin ollut taukoa pari viikkoa. Mulla tuo penkki on yksi haastavammista liikkeistä jostain syystä. Tekniikka ei ilmeisesti ole ihan kohdillaan. 

salilla_7.11.jpg

Tänään aamulla herättiin hieman normaalia myöhemmin vasta noin 9 aikaan. Syötiin nopea aamupala ja kiskottiin jalkaan juoksutossut. Vettä satoi tihkumalla, mutta muuten keli oli mukava. Lämpöasteitakin vielä marraskuun alulle epänormaalia enemmän, hieman alle +10. Alun perin oli tarkoituksena juosta parin tunnin lenkki, mutta jo heti alkumatkasta kastui lenkkarit ihan märäksi ja puolen tunnin juoksemisen jälkeen alkoi vettä sataa vielä kovemmin. Kaatosateessa juostiin jonkin matkaa ja päätettiin jäädä sillan alle sateensuojaan hetkeksi. Ihailtiin samalla joutsenperhettä, joka uiskenteli lähistöllä. Sade ei näyttänyt helpottavan, joten käännyttiin takaisin kotia kohti, koska seisoskellessa meinasi kylmyys iskeä lihaksiin. Reilu 8 km:n lenkki saatiin juostua hyvällä pk-alueella ja keskisyke taisi olla 132 bpm paikkeilla. Tästä se ensi syksyn maratonin kestävyystreeni alkaa. 

joutsenet.jpg

 

Mukavaa sunnutai-iltaa ja alkavaa viikkoa kaikille!

p.s. Huomasittehan, että lopulta onnistuin tekemään blogille uuden bannerin 🙂 Mitäs olette mieltä?

Hyvinvointi Liikunta Mieli

Terveisiä sohvan pohjalta

Tiedättekö sen turhautumisen tunteen, kun haluaisi tehdä jotain ja yksinkertaisesti et vaan voi? Tuntuu siltä, että kuolet tylsyyteen tai ainakin vähintään juurrut sohvaan kiinni. No just siltä musta tuntuu tällä hetkellä. Täällä mä makaan tukka pystyssa peiton alla sohvalla, koira jalkojen päällä nukkumassa. 

Ulkona paistaa aurinko, keli olisi mitä mahtavin juoksulenkille, mutta ei, mä en voi lähteä ulos nauttimaan siitä. Salillekin olisi enemmän kuin kiva lähteä vähän itseään rääkkäämään. Kuumetta ei juuri tällä hetkellä ole kuin juuri ja juuri yli kuumerajan, kurkkukaan ei enää ole kipeä eikä nenäkään pahasti tukossa. Silti pitäisi kuulemma malttaa ottaa iisisti, ettei tuu mitään jälkitauteja. Pahasti muistuu mieleen kahden vuoden takainen keuhkokuume, joka iski kuin salama kirkkaalta taivaalta ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta. Sitä en halua takaisin, en! Makaan siis kiltisti tylsistyneenä sohvalla ja yritän saada jotain aikaiseksi tällä puolella. 

                                           Kuva on vanha, mutta sopii hyvin tämän aamun maisemaan.

aamusumu.jpg

Yritin eilen saada aikaiseksi blogille banneria, mutta en löytänyt yhtään siihen sopivaa kuvaa niiden parin tuhannen kuvan joukosta joita mulla on koneella. Kriittinen-kö? Ja senhän arvaa, seuraavaksi olisi pitänyt päästä ulos valokuvaamaan. Ai ei sitäkään voi tehdä? No ei sitten. Tuli sitten lueskeltua blogeja pari tuntia, katsellut niiden visuaalista ilmettä vähän ”sillä silmällä”. Omani todella kaipaa kohennusta! Myös paljon ruokavinkkejä on tullut vastaan, nälkähän niitä lueskellessa tulee. Lupaan laittaa ohjeita tännekin, kunhan tervehdyn ja pääsen kokkailemaan. 

Vielä pahempi on lukea muiden blogeista treenivinkkejä, kun makaa sohvalla ja kovasti haluaisi lähteä juoksemaan ja salille. Onnekseni huomasin samalla, että en todellakaan ole yksin flunssani kanssa. Moni muukin on maannut viime aikoina joko sohvalla tai sängyn pohjalla. Toivottavasti vaan selviän flunssastani nopeammin kuin he, jotka ovat joutuneet kärsimään useamman viikon. 

evoket.jpg

Onneksi Evoken auto kävi Turussa viime viikolla ja nyt on vitamiineja jääkaapissa, joilla voi taltuttaa tätä flunssaa ja toivon mukaan myös ennaltaehkäistä uusien tulemista. Samalla sain maistiaisiksi The Ginger Peoplen inkiväärikaramelleja, joissa raaka-aineina on ainoastaan ruokosokeria, inkivääriä ja tapiokatärkkelystä. Toisessa on vielä maun vuoksi kahvia. Ainakin inkivääriä on sen verran, että ei niitä kovin monta kerralla tule syötyä. Koostumus on hieman toffeemainen ja maku on oikeasti inkiväärinen ja huomaa, ettei valmistuksessa ole käytetty mitään keinotekoisia aromeja tai muuta ylimääräistä ainetta. Oma suosikkini on tuo jossa inkiväärin lisäksi on kahvia.

gin_gins.jpg

Näitä Gin Gins makeisia saa täällä Turun seudulla ainakin Länsikeskuksen Cittarista. Gin Ginsit valmistetaan Yhdysvalloissa, mutta maahantuojana on Evoke Oy, joka siis valmistaa tuoremehuja, joissa ei ole yhtään säilöntäaineita. Evokelta on tulossa myös lisää tuotteita markkinoille lähiaikoina, mutta siitä enemmän hieman myöhemmin. 

Ei muuta kuin mukavaa loppuviikkoa ja muistakaa vitamiinit! 

 

Suhteet Oma elämä Liikunta Terveys