Heijasta itsesi

Vaikka talvi ei vielä olekaan päässyt yllättämään suomalaisia autoilijoita on silti aamut ja illat pimeneet huomattavasti. Vielä, kun pimeyteen lisätään vesisade ja märkä tien pinta on muistettava taas yksi seikka, joka näyttäisi unohtuneen aivan liian monelta. 

Aamuisin ja iltaisin koiran kanssa kävelyllä käydessä on vastaan tullut todella monta kävelijää, lenkkeilijää tai pyöräilijää, joilla ei ole yhtään heijastinta vaatteissaan. Lisäksi, kun lapset tulevat vastaan pyörineen ilman heijastinta tai valoja, jotkut jopa ilman kypärää, tulee mieleen, että eikö vanhemmat katso yhtään lastensa perään, kun he poistuvat kotoa. 

Heijastimet.jpg

Heijastimet2.JPG

Työmatkoillakin on nähnyt jo monta läheltä piti tilanteita, kun koululainen astuu pimeästä aivan yllättäen suojatielle. Ei pieni koululainen ymmärrä, ettei autoilijat näe heitä, jos sitä heijastinta ei ole. Tummat vaatteet ja sumuinen keli, paha yhdistelmä. 

heijastinliivi.jpg

Heijastin on todella halpa henkivakuutus jokaiselle. Heijastimia saa nykyään myös monesta paikasta ilmaiseksi ja niitä saa myös paljon erilaisia joten kaikille pitäisi löytyä oman näköinen. Mullakin on useampi heijastin ja niitä roikkuu lähes kaikissa takeissa, joita käytän tähän vuodenaikaan. Lisäksi ostin eilen shoppailukierroksella itselleni heijastinliivin juoksulenkkejä varten. Kauppakeskus Myllyyn avattiin XXL:n myymälä josta bongasin sopivan kokoisen liivin ja hintakin oli vain 6 euroa. Viime viikolla sain toki lukea lehdestä, että on noloa käyttää heijastinliiviä. Näin oli eräs äiti lapselleen tokaissut, lapsen nähtyä sellaisen erään koiran ulkoiluttajan päällä ja ilmoitettuaan haluavansa samanlaisen. Mun mielestä on kyllä paljon nolompaa olla näkymättä tuolla pimeydessä. 

heijastinliivi2.jpg

 

Nyt hyvät ihmiset, hankkikaa heijastimia ja käyttäkää niitä! 🙂

Suhteet Oma elämä Liikunta

Luontaista energiaa smoothiesta

Yhteistyössä Evoke.

 

Käytiin sunnuntaina aamupäivällä juoksulenkillä vesisateessa. Lenkin jälkeen oli pakko saada jotain mahan täytteeksi ennen lounasta ja muutenkin lenkin jälkeen on hyvä palauttaa energia- ja proteiinitasot.

Yleensä laitan smoothien joukkoon mitä kotoa sattuu löytymään ja tälläkin kertaa kävi näin.

smoothie_8.11.jpg

Heitin blenderiin banaanin, kuoritun päärynän, kreikkalaista jogurttia ja Evoken Tropical Fruits tuoremehun. Lisäksi vielä pikkuisen hunajaa ja baobab-jauhetta. Nam! Hyvää tuli ja se riitti täyttämään mahan ja energiavarastot taas hetkeksi.

smoothie2_8.11.jpg

Evoken tuoremehuista saat todella hyvän makuisen proteiinipitoisen maidottoman, gluteenittoman ja sokerittoman välipalan, kun kaipaat joko piristystä tai palautusta. Pullollisessa, 330ml, Evokea on proteiinia 10 grammaa ja energiaa 130-140 kcal riippuen valitsetko appelsiinin vai tropical fruits mehun. 

 

evoket_0.jpg

 

Nämä Evoken mehut ovat myös juuri sopivan kokoisia mukaan otettavaksi vaikka töihin tai treeneihin. Suosittelen testaamaan! 🙂

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Liikunta Terveys