Aurinkoinen Vepsän saari

Viikonloppuna kävin miehen ja kuopuksen kanssa taas kotiseutumatkailemassa. Hypättiin Aurajoen rannassa m/s Rositan kyytiin, joka kuljetti meidät monen muun kanssa Vepsän saarelle, joka on yksi Turun kaupungin ulkoilupaikoista. Siellä ei ollutkaan aiemmin tullut käytyä, vaikka olen ollut turkulainen jo kohta 9 vuotta. Laivamatka kustansi meiltä 3 henkilöltä perhelipulla 30 euroa ja se sisälsi myös paluulipun. 

Vepsä on vanha salakuljettajien piilopaikka keskellä Airistoa ja sieltä löytyy aivan ihana uimaranta, tosin Kanadanhanhienkin löytämä, muutama saunarakennus sekä mökkejä, joita voi vuokrata joko vuorokaudeksi, viikonlopuksi tai viikoksi kerralla. Tällä kertaa oltiin pikkuisen myöhässä päätöksen kanssa ja mökit oli kaikki jo varattuja. Ehkä ensi kesänä onnistaa. Saarella voi siis uida, patikoda, ihailla kauniita maisemia, pelata minigolfia, grillata, saunoa ja jopa geokätköillä. 

Tämän enempää en ala selittelemään kauniista paikasta keskellä Saaristomerta vain tunnin laivamatkan päässä Turun keskustasta, vaan kuvat saavat kertoa puolestaan 🙂

 

P8150046.JPG

P8150047.JPG

P8150049.JPG

P8150060.JPG

P8150061.JPG

P8150063.JPG

P8150064.JPG

P8150066.JPG

P8150068.JPG

P8150072.JPG

P8150074.JPG

P8150076.JPG

P8150080.JPG

P8150087.JPG

P8150089.JPG

P8150090.JPG

P8150095.JPG

P8150097.JPG

P8150098.JPG

 

P8150108.JPG

 

Lisätietoa myös http://www.visitturku.fi/ulkoilusaari-vepsa_

Went to this beautiful island called Vepsä with my family last weekend. It’s only 1 hr boat ride from Turku centre. Worth a visit! Place is open only summer time, to the end of August. 

More information here.

Suhteet Oma elämä Hyvä olo Matkat

Kohti puolikasta / Towards halfmarathon

Neljän viikon lähtölaskenta on alkanut ja samalla aletaan treeneissäkin valmistautumaan Tallinnan Maratonin puolimaratoniin. Vauhtisammakon kesäkausi päättyi viime viikolla kaikkien ryhmien yhteistreeneihin, joista itse pääsin mukaan vain alkuviikon osalta. Vaikka juoksukoulusta on ryhmien taukoviikot menossa, ei silti tarvitse ihan itsekseen treenata vaan meille on järjestetty kivoja yhteisiä treenejä. Tarjolla on ultrajuoksulenkkejä, vetotreenejä ja vaikka mitä. Esimerkiksi keskiviikon 12 x 1 km:n vetotreenit ovat avoinna kaikille, myös ei juoksukouluun kuuluville halukkaille treenaajille. 

Salilla on viime aikoina tullut käytyä hieman laiskanlaisesti ja kohta onkin aika vaihtaa saliohjelmaa. 5/3/1-treeni on tullut toistamiseen viikon 4 päätteeseen. Tämä neljäs viikko on kevyt viikko, jolloin tehdään pääliikkeiden toistot 50% maksimipainoista. Aika kevyttä settiä siis 🙂

 

lenkilla_16.8.jpg

Mitä viikon treeneihin sitten on mahtunut mukaan?

 

Maanantai

  • työmatkapyöräilyt 24 km, 1 h 20 min
  • pikajuoksutreenit, n. 10 x 100 m vetoja

Tiistai

  • työmatkapyöräily 24 km, 1 h 20 min 
  • Cooperin testin puolikas, 1,34 km / 7 min

Keskiviikko, Torstai

  • lepopäivä

Perjantai

  • pystypunnerrus, 3×5 / 12,5kg
  • vipunostot taakse, 3×10 / 3 kg 
  • vipunostot eteen levypainolla, 4×10 / 10 kg
  • leuanvedot myötäotteella avustuksella, 3×5
  • vatsat taljassa, 3×10 / 25 kg

Lauantai

  • ulkoilua 8 tuntia Vepsän saarella

Sunnuntai

  • juoksu 14,5 km / 1 h 50 min (kevyttä pk-lenkkiä)

lenkilla2_16.8.jpg

 

Tälle viikolle tulee vielä yksi pidempi lenkki, mutta sen jälkeen aletaan valmistautua Tallinnaa varten ja juoksumatkat lyhenevät hieman. Pisimmät lenkit jäänevät johonkin 1- 1,5 tunnin välille ja matkaksi reilun 10 km:n pituisia. Eilisen lenkin jälkeen taas sain muistutuksen siitä, että myös lepopäivinä pitää huoltaa kroppaa. Ei pahemmin ole tullut venyteltyä viime viikon loppupuolella ja lenkin jälkeen vasen polvi aristi, kuten myös oikea lonkka. Tänään tuo vasemman polven kipu on siirtynyt vasemman reiden alaosaan ja takapuolelle, eli lihasjumista johtuu sekin kipu… 

Ei muuta kuin mukavaa alkuviikkoa ja treenejä! Mä lähden nyt venyttelemään mun pitkiä hoikkia sääriä 😉

 

 

Hyvinvointi Liikunta Mieli Terveys