Lauantaibrunssilla @nick’s food design

Food

 

Pääsin mieheni kanssa eilen nauttimaan ehdottomasti yhdestä herkullisimmista aterioista pitkään pitkään aikaan. Kävimme nimittäin lauantaibrunssilla Turun jokirannassa Tuomaansillan kupeessa sijaitsevassa nick’s food design-ravintolassa. Olin aiemmin kuullut pelkkää hyvää kyseisestä paikasta, mutten ollut aiemmin käynyt siellä edes lounaalla. Kuulemma lounaskin on erittäin maittava ja hinta-laatusuhde kohdillaan. Odotukset olivat korkealla, kun jonotimme nick’sin ulkopuolella jo varttia ennen ovien aukeamista. Meille vinkattiin, että paikalla kannattaa olla ajoissa ja tämä pitikin paikkansa. Jo 5 minuuttia avaamisen jälkeen oli sisällä sen verran porukkaa, että pöydät täyttyivät. On näköjään muuallekin maine kiirinyt. 

 

Nick

Vaikka olenkin terveellisen ruuan puolestapuhuja ja liikun todella paljon, en silti kiellä itseltäni herkuttelua. Ja eihän herkuttelun aina tarvitse olla sama kuin epäterveellinen, myös terveellisesti voi herkutella. Suon itselleni myös kakut ja karkit aina välillä, en halua pitää liian tiukkaa linjaa, koska se olisi jo itsensä rääkkäämistä. Elämästä saa ja pitää myös nauttia, vaikka edessä onkin puolimaratoni 🙂

 

Nick

Ensimmäisenä oli pakko käydä kuvaamassa jälkiruokapöytää ja muitakin ruokapöytiä. Jo tuossa vaiheessa tuli vesi kielelle, hyvä ettei kuola valunut pitkin suupieliä. Kiireellä kamera pöytään ja kohti ruokia. Aloitin kokoamalla kylmiä ruokia. Oli hedelmiä, salaattia, caesarsalaattia, oliiveja, marinoituja paprikoita, croissanteja, karjalanpiirakkaa ja munavoita, hummusta, savulohta, teriyakipossua, maapähkinäkanaa ja vaikka mitä. Eikä sovi unohtaa näin terveellisen ruokailun puolestapuhujana maukkaita kasvisshotteja, joista toinen oli kurkku-limejugurttishotti ja toisessa oli porkkanaa ja inkivääriä. En oikein osannut valita kumpi oli parempi. Molemmat omalla tavallaan todella hyviä. Kurkku-lime oli sopivan raikas ja porkkana-inkiväärissä oli sopivasti potkua inkivääristä. Ja pakko myöntää, kaikki oli todella herkullista ja jo näistä kylmistä sai kasattua itselleen hyvän annoksen. Nautiskellen syötiin ensimmäiset annokset, joiden jälkeen haettiin vielä pienet annokset lämmintä ruokaa. Itse valitsin lautaselle uunikasviksia ja pekonia, sekä lisäksi vielä vähän savulohta ja juuressipsejä. Juuressipsit oli aivan loistavia! Ohuen ohuita kevyesti suolattuja juureslastuja, kieli meinasi mennä mukana. Nam! Mies kasasi vielä muutakin omalle lämpimien lautaselleen, oli nakkeja, munakokkelia, lohkoperunoita, sipulirenkaita ja muita herkkuja. 

 

Nick

Nick

Nick

Nick

 

Viimeisenä, muttei todellakaan huonoimpana oli vuorossa mun suosikkipöytä, jälkiruokapöytä. Ensimmäisenä silmät löysivät suklaaputouksen ja hedelmiä! Ensimmäisenä nappasin ananasta, jonka upotin suklaaputoukseen. Miten se voikaan olla niin hyvää?? Lisäksi löysin mutakakkua, vadelmamoussekakkua ja vielä jonkin kolmannen kakunpalasen, josta en valitettavasi muista minkä niminen se oli, herkullista sekin. Mukaan vielä kupillinen kahvia ja pieni annos jogurttia hillolla. Näiden lisäksi jälkkäripöydässä olisi ollut tarjolla lakuja, banaaninpalasia ja vaahtokarkkeja suklaaputoukseen dipattavaksi. Löytyi myös juustoja ja keksejä sekä gluteenittomia keksejä. 

Nick

Nick

Nick

nick’s food designin tilat on vanhasta tehdashallista tyylikkäästi sisustettu ja siellä tuli väkisinkin katseltua ympärilleen koko ajan, mitä nerokkaita ideoita sinne on luotu. Kaikenlaisia ihania yksityiskohtia joka puolella. Herkullisen ruoan ja tyylikkään sisustuksen lisäksi palvelu pelasi todella hyvin. Kylmän ruuan syötyäni, kun lähdin lämmintä ruokaa hakemaan, en ehtinyt edes takaisin pöytään, kun jo edellinen lautanen oli viety pois pöydästä. Paikka oli täynnä asiakkaita, mutta silti henkilökunta sai pidettyä pöydät siisteinä ja ruokaa esillä koko ajan. Mitään ei tarvinnut odottaa. Sieltä ei meinannut malttaa lähteä pois lainkaan ja meilläkin kului siellä puolitoista tuntia ihan huomaamatta. Ja tulemme aivan varmasti palaamaan nick’siin brunssille vielä, seuraavalla kerralla ehkä suuremmalla porukalla. Ja varmaan heidän lounaansakin pitää testata vielä kesän aikana. Voin todella suositella muillekin! Paikassa on hinta-laatusuhde kohdillaan. 

Nick

Nick

Nick

Ravintola voi ensimmäisellä kerralla olla hankala löytää, mutta kun kävelee pitkin joen vartta Tuomaansillalta kohti Ylioppilaskylää, niin heti sillan jälkeen tulevan valkoisen kivitalon noin puolivälissä on ovi, joka johtaa tähän herkkujen maailmaan. Harmi vaan, että paikassa ei saa iltaisin ruokaa, se on avoinna ainoastaan lounasaikaan ja lauantaisin tuon brunssin ajan 11-15. Olisi aivan varmasti kysyntää myös ilta-aikaan näille herkuille. nick’s food design lukeutuu kyllä tästä lähtien yhdeksi suosikkiravintolakseni Turussa. 

Nick

 

-Tanja-

Koti Ruoka ja juoma

Sitruunabroileria kookosmaidolla

Sitruuna ja kookos sopivat mun mielestä todella hyvin kananlihan kaveriksi ja vielä kun mukaan heitetään vähän chiliä, inkivääriä, currya ja valkosipulia niin nam! Tein siis meille maanantaina ruuaksi broileria yllä mainituilla aineksilla ja vähän muullakin.

Sitruuna-kookoskana

 

Jotta pääsisitte itsekin testaamaan tuota herkullista ja ainakin mun mittapuun mukaan terveellistä ruokaa, niin tässä vielä resepti olkaat hyvä 🙂

  • 400 g Marinoimattomia kananpojan minuuttipihvejä tai kanafileitä paloiteltuna pienemmiksi palasiksi, n. 2-3 cm
  • kookosöljyä paistamiseen
  • 2 valkosipulin kynttä
  • chilijauhetta 2 tl tai tuoretta chiliä
  • 1 tl currya
  • 1 tl inkivääriä
  • 1 prk kookosmaitoa
  • 1/2 sitruunan kuoriraaste
  • himalajansuolaa
  • 1/2 paprika

Sulata kookosöljy paistokasarissa, lisää murskatut/pieneksi hakatut valkosipulin kynnet sekä mausteet sulaan öljyyn ja sekoita niitä pannulla hetki. Lisää pannulle kanan palat ja paista molemmilta puolilta kauniin kullanruskeiksi. Lisää kookosmaito, sitruunan kuoriraaste ja suola. Keitä noin 20 minuuttia miedolla lämmöllä. Tarjoa lisukkeena riisiä tai kasviksia. 

Sitruuna-kookoskana

 

Nopea ja todella herkullinen ruoka, josta pitää koko perhe. Testaa ihmeessä!

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Liikunta