Ladataan...

Usein aamuisin on kiire ja tulee mentyä tuulispäänä paikasta toiseen, jotta ehtii busiin ja ajoissa töihin. Entä jos pitäisit kiirettömän aamun ja lähtisit rauhassa uuteen päivään? Entä jos pitäisit huomenna perjantain kunniaksi kiireettömän aamun?

Valmistele tänään illalla vaatteet huomiselle valmiiksi, raivaa rauhassa tilaa keittiöön, jotta saat nauttia aamulla siististä tilasta aamiaisella. Laita kello soimaan vaikka 10 minuuttia normaalia aiemmin. Mene ajoissa nukkumaan tänään.

Kiireetöntä päivää kaikille!

Seuraa: InstagramFacebookBloglovin

 

Share

Ladataan...

Tällä viikolla kirjoittelin siitä, kuinka liikunta kannattaa aloittaa NYT, jos yhtään kaunis keväinen ilma kutkuttaa aloittamaan. Tuon postauksen voit lukea tästä. Liikunnan aloittamisessa tärkeintä alkuun on, että nautit liikkumisesta. Silloin tekeminen pysyy mielekkäänä ja motivaatio pysyy yllä.

Tässä listaus vinkeistä siihen, miten liikunnan aloittamisessa pääsisi liikkeelle:

  • Tee sitä mistä nautit! Liiku sellaisessa muodossa, jossa itse tykkäät liikkua. Älä koe olevasi pakotettu liikkumaan trendikkäimmän lajin parissa vaan urheile niin, että sydän on lajissa mukana.
  • Liiku missä haluat! Etsi sellainen treeniryhmä ja/tai treenipaikka, jossa voit olla oma itsesi. Jos et kehtaa mennä kylän kuumimmalle salille, etsi jokin muu sali josta tykkäät tai liiku alkuun kotona tai luonnossa. Kotonakin pystyy hyvin tekemään treeniä.
  • Fiilistele oma päivärytmi! Oletko aamu-, päivä-, vai iltaliikkuja? Tai liikutko vain rauhassa fiilistellen viikonloppuisin? Hyödynnätkö työmatkat tai lasten jääkiekkotreenien ajan? Ole sidottu vain omaan rytmiisi.
  • Etsi treenikavereita! Omista kavereista, lasten jääkiekkotreenien ajan odottavista muista vanhemmista, sosiaalisesta mediasta. Nykyään itse ohjaan paljon toiminnallisia treeniryhmiä kaveriporukoille, jotka mielummin treffaavat kerran viikossa, kerran kahdessa viikossa tai kerran kuukaudessa yhteisen treenin puitteissa, eikä pullakaffella.
  • Unohda laihdutuspaine ja pussikuurit! Palaa listan ylimpään kohtaa eli nauti!  Kovaan kuntoon tähtääminen on paras keino pudottaa painoa. Päätä siis olla kovassa kunnossa.
  • Hae tietoa! Googleta erilaisia vaihtoehtoja ja hae tietoa. Hanki ammattilaisen ohjelma ja/tai tuki jos se helpottaa.
  • Ole oma itsesi!

Liiku, liiku ja liiku! Liikkuminen tuo aloittamisen jälkeen hiljalleen lisää minuutteja päivään. Lue tästä aiheesta postaukseni täältä. Jos haluat aloittaa liikkumisen juoksemalla, lue aloitusvinkit täältä.

Seuraa: InstagramFacebookBloglovin

Share

Ladataan...

Kevät tulee ja se innostaa uudetkin liikkujat taas nousemaan sohvalta ja miettimään liikunnan aloittamista. Jos valon määrän lisääntyminen yhtään houkuttaa lähtemään liikkeelle, kannattaa laittaa tossut jalkaan ja lähteä tepastelemaan pihalle. Ja tietysti kevät tulleessaan tuo taas bikinikuntoon tavoittelijat - vapun tienoilla joko koitetaan mehupaastoilla kesäkuntoon tai siirretään kesäksikuntoon projekti vuodella eteenpäin :)

Jos et ole talven pimeydessä juurikaan liikkunut, kannattaa lähteä nyt rauhassa liikkeelle. Käy vaikka parina kolmena päivänä lenkkeilemässä ja ulkoilemassa. Jos et ole aiemmin ollut juurikaan liikunnallinen, älä vaadi itseltäsi jokaisena päivänä tehtävää rääkkitreeniä. Liiku sen sijaan kevyemmin, vaikka luonnossa ulkoillen. Nauti kevään merkkien esiin nousemisesta samalla kun kuljet metsäpolulla. 

Ja nimenomaisesti - NAUTI! Liikunnan tulee olla kivaa ja nautinnollista. Toki treeni jossain vaiheessa, kun kunto alkaa nousta, pitää välillä olla myös niin kovaa, että se ei juuri tehdessä tunnu kivalta, mutta jälkeenpäin on sitäkin parempi fiilis. Aluksi kuitenkin tärkeintä on pitää liikunta kivana. Raastosta ehtii sitten nauttia myöhemminkin.

Jos kevät on tuonut tullessaan liikuntakimmokkeen, hyödynnä se heti. Liikunnan aloittamisen puolella on niin paljon plussia, jotka liittyvät terveyteen, vireyteen, minäkuvaan ja työnaiheuttamiine jumituksiin, kuten niska-hartiavaivoihin. Ja liikkuminen tuo aloittamisen jälkeen hiljalleen lisää minuutteja päivään. Lue tästä aiheesta postaukseni täältä. Jos haluat aloittaa liikkumisen juoksemalla, lue aloitusvinkit täältä.

Inspiroidu auringosta ja liiku :) Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Seuraa: InstagramFacebookBloglovin

Share

Ladataan...

Ensi viikonloppuna on Helsingin messukeskuksessa Go Expo -messut. Vauhtisammakko on messuilla mukana lauantaina ja sunnuntaina. Olemme Mikon kanssa 4runnersin osastolla kertomassa juoksusta, liikunnasta, juoksukoulusta sekä ehdottomasti myös Hoka one one -kengistä.

Tule testaamaan Hokaa ja moikkailemaan! Instagramin puolelta voit viikonloppuna myös seurata menoa (@anniliukka, @vauhtisammakko. @juoksunaattori).

Ja jos haluaisit testata Hokan kenkiä, mutta et pääse messuille, voit testailla kenkiä myös Vauhtisammakon juoksumessuilla 8.4.17 Turussa. Tervetuloa!

Ihanaa viikonloppua - se alkaa kohta!

Seuraa: InstagramFacebookBloglovin

Share

Ladataan...

Hymy. Se tarttuu.

Itse huomaan, että välillä pitää oikein huomauttaa itseäni siitä, että hymyilisin. On helppo vain antaa naaman valahtaa ja kulkea ihmisvilinässä myrtsinä. Hapan naama on myös helppo suojautumiskeino. Kukaan ei lähesty ja vaikuttaa kovemmalta.

Kun ihmisvilinässä kohtaa hymyn, tuntuu monesti, että se tarttuu. Lämmin hymy helpottaa omaa kiirettä ja tekee itselle lämpimän olon. 

Hymyillään - se auttaa muita ja itseä!

Seuraa: InstagramFacebookBloglovin

Share

Pages