sananen laadusta

Ladataan...
lainahöyhenissä

 

olen joutunut kohtaamaan hyvin harmillisia reklamaatiotapauksia viime aikoina vähän liiaksi. erityisen paljon nämä harmittavat siksi, kun kysymyksessä on ollut arvokkaampia hankintoja, joiden olen olettanut kestävän pienen eliniän - tai vähintäänkin vuosia. 

muutama viikko takaperin reklamoin lähes 300 euron neuletakista, joka näytti vajaan kuukauden käytön jälkeen siltä, kuin sitä olisi vedetty hihoista pitkin pihamaata päivittäin. kiitos Stockmannin ammattitaitoisen asiakaspalvelun, sain täyden hyvityksen takista ja asia saatiin hoidettua kunnialla. 

uusin harmistus onkin kovasti suurempi. vain muutaman viikon käytössä olleesta Acnen velocite- takista hajosi vetoketju. ajattelin aluksi, että vian on oltava minussa, olen vetänyt vetoketjun väärin kiinni tms - koska ajatus siitä, että tämän hintaisesta takista hajoaa vetoketju, tuntui niin käsittämättömältä vaihtoehdolta. 

kun paksu metallinen vetoketju kerta toisensa jälkeen lähti aukeamaan takin helmasta ylöspäin, otin yhteyttä Acnen asiakaspalveluun. vastaus oli, että emme voi asialle mitään, koska takki on ostettu käytettynä ja on vuoden 2012 mallistosta

that`s it. 

kerroin, että takki on kuin uudenveroinen, eikä vetoketju ole kulutuksen johdosta hajonnut, vaan on selvästi alkujaankin viallinen. sain nopean vastauksen, jossa asiakaspalvelusta pyydetiin yhteystietoni, jotta voivat lähettää uuden vetoketjun, jonka voin omakustanteisesti käydä vaihdattamassa. 

onhan tämäkin ehdottomasti helpotus saada takkiin alkujaan tarkoitettu vetoketju, mutta onhan tämä suoraan sanoen aivan perseestä. en uskalla etukäteen edes ajatella, miltä takin etumus tulee näyttämään vetoketjun vaihtamisen jälkeen - kelsivuorinen mokkanahka kun äkkiseltään ajateltuna ei ole helpoimmasta päästä ommella. 

tuntuu vaan kuluttajana niin kohtuuttomalta, että vaikka yrittää satsata laatuun, niin sutta ja sekundaa saa vastineeksi siitäkin huolimatta harmittavan usein.  

reklamoitko Sinä, jos laatu ei vastaakaan odotuksia? 

 

Share

Kommentit

Anniba (Ei varmistettu)

Olen jo kauan sitten menettänyt uskoni siihen että merkki on laadun tae.. ei mistään vaatekappaleesta kannata satoja euroja maksaa. Samoja maissa niitä valmistetaan ja voit ostaa keinokuituisen "villapaidan" kalliilla vain siksi koska merkki. Ainoa johon satsaan on laukut ja jotkut kengät. Edes niistä villapaidoista ei kannata satasia maksaa. Ei se joka pyytää vaan joka maksaa..

Vierailija (Ei varmistettu)

Mun mielestä toi oli kyllä tosi kohtuullinen toi Acnen vastaus ja älyttömän hyvä, että ne suostui lähettämään sulle sen vetoketjun! Kai se nyt olisi ennemmin sen takin sulle myyneen henkilön velvollisuus antaa sulle rahat takas kun on myynyt viallisen tuotteen? Uskon kyllä, että ton vetoketjun pystyy ihan siististi vaihtamaan ammattilainen.

oivoi (Ei varmistettu)

Ymmärrän tuskasi! Yritin reklamoida viime viikolla, kun alle kuukauden käytössä olleen 130€ repun hihnat ovat nyppyyntyneet kauttaaltaan ja minulle vastataan "mutta eihän tuote ole rikki". Haluaisin ostaa laatua, joka kestää ja myös näyttää hyvältä pitkään. Tämä on kuitenkin tehty vaikeaksi! Minusta kuluttajat eivät saisi tyytyä kohtaloonsa, vaan aiheesta pitäisi reklmoida.

Ja tuosta takista: mielestäni vastuu on nimenoman Acnella valmistajana, eikä sinulle tuotteen myyneellä asiakkaalla, tuskin hän tiesi myyneensä sinulle alunperin huonosti valmistetun tuotteen!

-viivi

Vierailija (Ei varmistettu)

Acnella todennäköisesti mietittiin, että tuote on voinut olla jo 4 vuotta käytössä, eikä voida tietää mitä edellinen omistaja on sille tehnyt. Jos vetoketjua on vaikakpa riuhdottu päivittäin, meneehän se rikki. Tämä voisi olla myös se syy, miksi edellinen omistaja on takin myyntiin laittanut.

Tekstiiliasioissa reklamaatiot ovat siitä kinkkinen juttu, että mikään tekstiili ei ole ikuinen; on melko veteen piirretty viiva, milloin kyse on normaalista kulumisesta ja milloin ennenaikaisesta nuhjaantumisesta. Tekstiilien kuluminenkin on niin paljon kiinni muista olosuhteista. Repun hihnojen nyppyyntyminen kuukaudessa on ilman muuta selkeästi liian pikaista, mutta toisaalta, jos asiakas olisi käyttänyt reppua vaikkapa velcro-nauhojen päällä, totta kai hihnojen kunto kärsii. Nämä ovat oikeasti vaikeita juttuja, ekä valmistaja voi ottaa kaikesta vastuuta vaikka se hyvää PR:ää olisikin. Tämä onkin se syy, miksi jenkkihenkiset ohje- ja kieltolaput yleistyvät Suomessakin, kun tuotteille haetaan tasapainoa käyttäjän ja valmistajan vastuiden välille.

Piret
lainahöyhenissä

Totta toki tämäkin, mutta tässä tapauksessa takki on ollut edellisellä omistajallaan tuon 4 vuotta lähes käyttämättä. Helppohan tätä ei muuten olisi todentaa, ellei kyseessä olisi musta mokkanahkatakki, joka olisi käytön johdosta haalistunut jo selvästi pidetyn näköiseksi - takki kun päästää todella paljon väriä, mikä sekin hieman kummastuttaa. 

Kuin myös kyynärtaipeiden kohdalle olisi tullut käytöstä selkeät uurteet. 

Summa summarum, eniten harmittaa juuri siksi, että takkia ei ole käytetty nimeksikään. 

 

henriikka. (Ei varmistettu)

Aina yhtä ärsyttävää. Minulle kävi samoin aika hintavien saappaiden kanssa, jotka tilasin Net a Porterista. Molempien saappaiden vetoketju poksahti jatkuvasti auki. Olisin voinut tietenkin palauttaa saappaat, mutta päätin kysellä suoraan kyseiseltä merkiltä asiaa. Vastauksena oli, että ei voi mitään, mutta saat 20 % alennusta seuraavista kengistä tms(!).

Käytin sitten saappaani suutarilla ja kysyin vetoketjujen vaihdosta. Suutari oli sitä mieltä, että vetoketjut eivät ole rikki, vaan kaipaavat vain liukasteeksi steariinia, ja toiseen saappaaseen vaihdettiin vetoketjun vedin. Jos et ole vielä käyttänyt takkia korjauksessa, niin kysypä osaavalta suutarilta, jos takkisi korjaantuisi samalla keinolla! Ainakin kuvan perusteella näyttää, ettei itse vetoketju ole välttämättä viallinen.

Anna Sofia (Ei varmistettu) http://www.style-plaza.com/

Harmi kuulla, että sulla on ollut useampi huono kokemus lähiaikoina! Itse reklamoin kaikesta, heh. Oli se sitten hotellihuone, johon en ole tyytyväinen tai tuote, joka pettää vähäisen käytön jälkeen (oli se sitten Zaran tuote tai merkkikamaa). Mielestäni on jo ihan firman etu, että asiakas valittaa huonosta laadusta, koska silloin he voivat tehdä asialle jotain.

Yllätyin suuresti viime viikolla, kun kävin viemässä vintage Chanelini merkin myymälään Pariisissa. Laukun hihnasta oli lähtenyt yksi ommel purkautumaan, joten päätin kysyä miten asiassa toimitaan. Olin laukun kolmas omistaja ja mukanani ei ollut kuittia (laukku on siis n. 30-vuotta vanha). Sieltä sanottiin, että ommel korjataan ilmaiseksi kahdessa päivässä. Sain myös mahdollisuuden vaihdattaa koko sen nahkaosan siitä ketjusta 65€:n hintaan, joten valitsin tämän vaihtoehdon. Jäi kyllä todella hyvä mieli tästä palvelusta ja tällaista sen toivoisi aina olevan!

Carolina___ (Ei varmistettu)

Olen reklamoinut! Ostin joskus vuosia sitten, kauan kauan haaveilemani Acnen Track bootsit, joista harmikseni toisen kengän vetoketju hajosi melko lyhyen ajan sisällä. Olin niin harmistunut ja alkuun ajattelin että kenkäni olivat jokin maanantai kappale. Päätin kuitenkin reklamoida Acnelle, mutta en saanut tuolloin hyvitystä tai vaihtoa tuotteelle. Harmittavaa kyllä.

Osaava suutari on kyllä pelastus ja mikä onni että Acne lähetti edes samanmoisen vetoketjun rikkinäisen tilalle! Itse korjautin nuo bootsini suutarilla ja lopputulos oli hyvä (vaikka edelleen asia harmitti). Osaavalla suutarilla/ompelijalla saat takistasi varmasti uuden veroisen!

Olen ostanut Acnelta tämän jälkeen kahdet kengät, jotka ovat onnekseni kestäneet uuden veroisina tähän päivään asti :)

Emilia M

Todellakin reklamoin, ja kaikkien pitäisi. Yrityksissä on todella paljon eroa siinä, miten reklamointitilanteet hoidetaan, ja tämä usein ratkaisee myös sen, palaanko liikkeeseen enää uudelleen. Hyvin hoidettu reklamointitilanne saa hyvälle tuulelle, huonosti hoidettu ei. Hyvällä myyjällä on tähän pelisilmää.

Aaaaanni (Ei varmistettu)

Reklamoin ehdottomasti, vaikka tuskin sillä mihinkään isompaan pystyy vaikuttamaan. Valitettavasti tuntuu siltä, että niin kauan kun kassakone kilisee eikä julkisia valituksia satele, voi vaatefirmat jatkaa sekundan myymisen "alan tapana". Eipä sillä että se reklamointikaan aina johtaisi mihinkään.

Esimerkiksi kun poikaystävän Tiger of Swedenin puvusta (hintaa n. 500€) repesi pöksyt työkäytössä, vastaus reklamaatioon oli tyyliin "ei näitä ole tarkoitettu käytettäväksi näin paljon, ei kangas kestä". Sama homma kävi Sandin puvun kanssa, ei taaskaan mitään apua reklamaatiosta. Vaikka myyntivaiheessa myyjän kanssa on käyttötarkoituksesta puhuttu (jatkuvassa käytössä oleva työpuku), ja koko on valittu yhdessä (eli housut eivät ole olleet liian pienet), on ilmeisesti kuluttajan itse tajuttava, että ei heidän vaatteitaan nyt mihinkään ihan oikeaan käyttöön ole tarkoitettu! Kunhan nyt kerran vuodessa häissä tai hautajaisissa käytät, niin kyllä se kestää. Sanoisivat edes rehellisesti myyntivaiheessa, että tätä kannattaa käyttää säästeliäästi tms. Vaikka eiväthän he sano, koska sitten jäisi kaupat tekemättä.

Mua suivii ihan kunnolla tällainen kertakäyttökulttuuri. Edes satasia latomalla ei saa sellaista laatua, josta saisi olettaa kestävyyttä. On huolestuttavaa, että kuluttajana tulee jopa hölmö olo, kun on erehtynyt naiivisti luulemaan, että rahalla saa laatua. Onneksi tulevia kuluttajatrendejä yhtään ymmärtävät firmat on ottanut nämä kestävän kuluttamisen teemat ihan tosissaan, esim. Patagonian muutaman vuoden takainen kamppis, jossa kehotettiin kuluttajia olemaan ostamatta uutta takkia heiltä, kun he voivat myös myös korjata sen olemassa olevan takin. (http://www.adweek.com/news/advertising-branding/ad-day-patagonia-136745)

Vierailija (Ei varmistettu)

Metallista vetoketjua voi kokeilla korjata puristamalla vetoketjun sulkijaosaa tiiviimmin yhteen. Tämän pitäisi auttaa ettei vetoketju aukea sulkemisen jälkeen. Kokeilemisen arvoinen juttu ennen koko ketjun vaihtamista! ;)

elisa_annamari
My Little Bubble

Jos vetoketju lähtee aukeamaan alhaalta itsekseen, en usko että vetoketju on mennyt rikki. Se on ollut rikki alusta asti (=Acne ei käytä hyvälaatuisia vetoketjuja). Uskoisin, että ammattilaisompelija osaa vaihtaa vetoketjun hyvin. Harmi vaan, että ei se vetoketju varmaan paljoakaan maksa mutta se itse työ (kyseenalaistan myös Acnen lähettämän vetoketjun, jos he laittavat noin huonoja vetoketjuja noin kalliisiin takkeihin. Harkitse jos ostaisit itse kunnon vetoketjun esim. ompelijalta). 

Itse reklamoin todella helposti, sillä nykyään vaatteiden laatu on ihan mitä sattuu. Itse tarkistan aina vaatteiden saumat ja ompeleet, ne kertovat kaikkein eniten vaatteen laadusta. Oli hinta mikä tahansa...

Annika H. (Ei varmistettu)

Olen ostanut Stockalta 4-5 vuotta sitten Acnen biker-nahkatakin, jonka ovh oli yli tonnin. Ostopäätöstä tehdessäni testasin toki vetoketjun toimivuuden, mutten sittemmin ole vetoketjua tullut käyttäneeksi (eihän bikeria ikinä kiinni pidetä, you know). Pari viikkoa sitten kuitenkin pakkasin takin talviunille ja TA-DAA sama kävi minun takin vetoketjulle...
Asia ärsytti - mutta ajattelin, että en ikinä tule takkia kuitenkaan kiinni käyttämään, joten anti olla... Yleensä kyllä reklamoin AINA.

LiinaP (Ei varmistettu)

Joku jo tuolla vastasinkin samaa, mutta itse olen kans korjannut paritkin vetoketjut puristamalla pihdeillä sitä vetoketjun sulkijaosaa tiiviimmäksi, ja on auttanut!

Tasaraita

No onpas kurjaa. Kyllä tuon hintaisen takin tulisi kestää, mutta nykyään se hinta ei aina ole laadun tae. Sen verran vinkkinä vetoketjun vaihtoon, että jos yhtään arveluttaa miltä jälki näyttää, niin vie takki turkisompelijalle. Heillä on oikeat koneet ja neulat tuollaisen paksun lampaannahan työstämiseen. Tavallinen suutari tai ompelija ei sitä välttämättä edes pysty vaihtamaan. Turkisompelijalla saat ainakin siistiä jälkeä.

Itsehän reklamoin aina, ihan periaatteesta. Kaupana alalla aiemmin työskennelleenä ja kenkien ja vaatteiden kanssa puljatessa olen aika hyvin perillä mitä niiden tulee kestää. Olen muutenkin sellainen ihminen, että jos en ole saanut sitä mitä minulle on myyty, niin reklamoin. Tuotteen pitää vastata niitä odotuksia, jotka myyjä, hinta ja materiaalit ovat tuotteelle luoneet.

~Jenna (Ei varmistettu) http://www.lily.fi/blogit/jennalla/syksy-tulee-kuitenkin

On kyllä sääli, että nykypäivänä hinnalla ei ole mitään tekemistä laadun kanssa. Satsasin viime syksynä aitoa nahkaa oleviin laadukkaisiin korollisiin saapikkaisiin, joilla kävelin yhden syksyn & lumettoman talven. Korkokenkien käyttö ei nyt ihan niin aktiivista ole, kuin vaikkapa lenkkikenkien käyttö kolmen koiran taloudessa, mutta useimmiten töissä saapastelen saappaissani ja samoin myös iltaisin kauppareissuilla ja ehkä viikonlopun menoissa. Työmatkat toiselle paikkakunnalle hoidan henkilöautolla, joten sen ihmeemmissä "maastoissa" kenkiä ei ole koskaan käytetty. Silti kenkien korko on mennyt aivan kamalaan kuntoon ja kenkienkärki näyttää todella (ruman) kuluneelta, vaikka mistään muista kengistä ei mitenkään käy ilmi, että kävelytyylini olisi sellainen, että se aiheuttaisi kärjille jotenkin tavatonta rasitusta. Kenkien nahka näyttää siltä, kun olisin kävellyt näillä kengillä puoli vuotta upottavassa hiekoitushiekassa! Sääli, koska olin toivonut näiden kenkien kestävän materiaalinsa (ja hintansa!!) puolesta sekä aikaa, että käyttöä.

Ja sitten. Löysin pari vuotta sitten kirpparilta vanhat (siis oikeasti vanhat) naisten cowboy -mittaiset saapikkaat, jotka ovat todella suloiset. Aitoa nahkaa, luonnollisesti, hintaa oli 5 euroa. Saadessani bootsit puhdistin ne ja käsittelin ne nahkarasvalla, ja ne ovat edelleen todella kauniit, patinoituneet arvokkaasti, mutta ehdottomasti katseen kestävät. Kaiken kukkuraksi korkokin on sellaista materiaalia, ettei se ole ollenkaan ottanut nokkiinsa autolla ajamisesta - useimmissa korkkareissa kun oikea korko tuntuu kuluvan takaa kaasujalan takia.

Harmillista, että vanhaa kunnon laatua ei enää saa. Miten yli 20 vuotta vanhat kirpparilöytökengät ovat vieläkin nätit kuin sika pienenä, mutta arvokkaat, viime syksynä ostetut nahkakengät joutaisivat jo roskiin?

PS. Linkkasin blogin url:ksi osoitteen, josta voi ihailla suloisia cowboybootsejani. :)

Greetu (Ei varmistettu)

Hei, minäkin tulin tänne huutelemaan että kyseinen ongelma kuulostaisi siltä että se vetoketjun sulkija ei vedä niitä vetoketjun hakasia suljettaessa tarpeeksi tiukalle toisiaan vasten jolloin ne lähtee aukeamaan itsestään: tähän pitäisi auttaa tuo aiemmin mainittu kiristys pihdeillä. Voi vaikka suutarilla käydä teettämässä sen, pitäisi olla heille ihan tuttu juttu, itsekin olen laukun vetoketjua käynyt korjauttamassa saman ongelman takia. Ehdottomasti kannattaa kokeilla ennen kuin lähtee koko vetoketjua vaihtamaan :)

Maria/Dejiss (Ei varmistettu) http://dejiss.blogspot.com

Täällä myös yksi, joka kyllä reklamoi aina kun on aihetta siihen. Ja mielummin reklamoin, kuin olen reklamoimatta - se on ainoa palaute, joka oikeasti vaikuttaa yrityksiin, sillä se näkyy miinusmerkkeinä kassassa !

Ja olen kyllä sitä mieltä, että tuon hintaisen takin pitäisi kestää vaikka jokapäiväistä käyttöä 4 vuotta... Eli itse vääntäisin asiasta kyllä hetken pidempään Acnen kanssa, jospa vetoketjun lähettämisen lisäksi saisit vähän parempaa kohtelua ja tilanteeseen kuuluvan korvauksen. Ihan naurettavaa, ettei tuotteet kestä !

Ihmettelen kyllä aina sitä, miten reklamoinnin hoitavat myyjät kehtaavat päin naamaa kertoa "tämä on tälle kankaalle ominaista" tai "tämä on ihan normaalia kulumista". Näin kävi kun reklamoin pari kuukautta vanhan villakangastakin zaraan ja se nukkaantui käyttökelvottomaksi. Vaihdoin sen ensin toiseen kappaleeseen, mutta kun parin kuukauden sisällä tällekin kävi näin kävelin kauppaan takaisin ja halusin rahat takaisin. Kovasti yritti myyjä (tai zarassa asian hoitaa joku myymäläpäällikkö/vastaava/mikälie) vakuuttaa, että asia on oma vika, kun en ole tajunnut, että tämä 100 euron takin villasekoite nyppääntyy parin kuukauden aikana niin pahan näköiseksi, ettei takkia kehtaa käyttää. No, asiallisesti perusteltuani asiani, sain onneksi rahat takaisin vaikka naamasta näki, ettei myyjä ollut tästä iloinen...

On surullista, että tähän on menty nykyisessä kulutuskulttuurissa.. niin vaikeaa löyttää oikeasti laadukkaita, tyylikkäitä ja kauniita vaatteita !! :(

Emilia M

Ai niin, Hulluilla päivillä katselin DrDenim-merkkisiä pillifarkkuja, joihin oli oikein ommeltu mukaan lappu että huom. tämä kangas on stretchiä, joten se ei sitten kestä käyttöä. Tai tarkempi muotoilu oli jotain tyyliin "kestävyys ei ole samaa luokkaa kuin normaaleilla farkuilla". Jäivät ostamatta, vaikka halvat olivatkin.

Vierailija (Ei varmistettu)

Mulla kului muutama vuosi sitten Dr. Denimit kuukaudessa puhki haaroista (normi käytössä, ei pyöräilyä tms), kävin reklamoimassa ja sain uudet tilalle jotka kului myös kuukaudessa puhki jonka jälkeen annoin olla, vaikka olisi varmaan pitänyt vaatia rahat takaisin..

Vierailija (Ei varmistettu)

Erikoista, kun mulla ollut kahdet mustat Dr Denim farkkuleggarit (vielä naftia kokoa) lähes vuoropäiväkäytössä, oon pessyt semiahkerasti ja värjännyt uudestaan mustaksi pari kertaa ja ne on kestänyt jo yli 2 vuotta!

Laur (Ei varmistettu)

Reklamoin kaikesta mikä on aiheellista. Lounasravintolan keitosta, jossa ei ole nakkeja, asuntojen rakennusvirheisiin. Olen palauttanut rikkimenneet farkut 3kk käytön jälkeen ja ihmetellyt myyjille väriä laskevia vaatekappaleita. Suurimmaksi osaksi olen saanut hyvän vastineen.

Kannattaa tutustua kuluttajasuojalakiin, jonka puitteissa omia oikeuksiaan voi vaatia. Tuotteille on määritelty kuluttajasuojalautakunnassa tietyt kestävyysmääritelmät, jotka mielestäni alkavat ostohetkestä - ei tuotteen käyttöönottohetkestä tai merkistä. Esimerkiksi rakennusbisneksessä rakentajan valmistusvastuu päättyy 10 vuoden kuluttua rakennuksen valmistumisesta riippumatta siitä, onko asunto ollut käytössä sinä aikana vai ei. Joten ymmärrän hyvin myös Acnen näkökulman tähän asiaan, koska takki on 4 vuotta vanha. Vaikka ainahan sen toivoisi, että Acne tai kuka tahansa myyjä ratkaisisi asiat kuluttajan hyväksi. Pidemmällä tähtäimellä huonot asiakaskokemukset huonontavat brändin laatua ja luotettavuutta ja asiakaskato on taattu.

Yllä oli loistavia vinkkejä takin pelastamiseksi. Kokeile sitä kiristämistä ja steariinia. Itse olen myös laittanut huulirasvaa vetoketjuihin, että ne rullaavat paremmin. Ja tuo turkisompelijan käyttö takaa parhaimman ompelujäljen!

Ja ikävä kyllä vetoketjut ovat useimmiten monen arvokkaan tuotteen heikointa laatua.... esim. reppujen ja matkalaukkujen 10-15 vuoden takuut koskevat aniharvoin vetoketjuja.

annnnn (Ei varmistettu)

Aina yhtä ikävää, kun joku arvokkaampi tuote on laadultaan jotain ihan muuta mitä voisi olettaa.

Reklamoin lähes kaikesta - oli sitten kyse huonosta palvelusta tai viallisesta tuotteesta. Sillä ei ole oikeastaan merkitystä onko kyse 10 eurosta vai 250 eurosta. Suurimmaksi osaksi olen saanut hyvää kohtelua. Monesti tosin joutuu "jankkaamaan" samaa asiaa, jotta yritys oikeasti antaa jonkun hyvityksen/korvauksen. Jos kyse on arvokkaammasta tuotteesta/palvelusta/isommasta virheestä, en tyydy mihinkään alennuskuponkeihin tms.

Ostin pari vuotta sitten Karen Millenin Helsingin myymälästä täydellisen nahkalaukun. Laukun hinta oli 240 euroa. Muutaman kuukauden käytön jälkeen hihnassa alkoi näkyä kulumaa (en osaa tarkemmin selittää). Kävin myymälässä valittamassa ja he antoivat minulle uuden samanlaisen laukun. Tälle uudelle yksilölle kävi sama juttu. Menin takaisin ja he sanoivat, että voivat palauttaa myyntihinnasta 120 euroa, jos haluan vielä pitää laukun. Totesin, että ei kiitos. Sain palautettua laukun ja kaikki rahat takaisin. Mielestäni he tulivat kohtuullisesti vastaan. Harkitsin kyllä laukun pitämistä tuolla -50% hinnalla, mutta päädyin siihen etten ota riskiä. Harmitti kyllä, koska en ole tämän jälkeen löytänyt yhtä kaunista nahkalaukkua.

Suosittelen kaikkia muitakin reklamoimaan, jos tuote/palvelu ei vastaa odotuksia. Mitäänhän siinä ei voi hävitä :)

Kristalilli (Ei varmistettu)

Kun viet takin ompelijalle käytä nahka-ja turkisompelijaa, hyvää sellaista, silloin vetoketjun vaihtoa tuskin huomaa. Tiedän tämän kokemuksesta. Hämeenlinnassa on yksi hyvä nahka-ja turkisomelija joka tekee töitä muutaman kymmenen vuoden kokemuksella, toki hämeenlinna ei ole ihan naapuri kaupunki sinulle...

Sofia1234 (Ei varmistettu)

Oliko stockalta ostettu villatakki The LAB- merkkinen?

Piret
lainahöyhenissä

Ei ollut, neuletakki oli Filippa K:n, minkä laatuun olen yleensä ollut todella tyytyväinen

Kommentoi

Ladataan...