Entäpä jos en halua olla kehopositiivinen

Hear hear ja hatunnosto tälle kehopositiivisuuskampanjoinnille! Mahtavaa että kaikenkokoiset ja näköiset ihmiset saavat rohkeutta olla esillä juuri sellaisina kuin ovat, ilman julkista arvostelua tai mollaamista!

Mutta minua ottaa päähän se, että nyt kaikkien pitäisi  olla kehopositiivisia ja ylpeänä esitellä vatsamakkaroitaan, micheliinejään, takatissejään ja humppakahvojaan.

Minä kun en halua.
Enkä myöskään tykkää.
En ole ikinä tykännyt, en tykkää nyt, enkä tule ikinä tykkäämäänkään OMALLA KOHDALLANI (ja joo, vähän kyllä puolisonkin kohdalla, koska pinnallisena paskiaisena en koe mitenkään eroottisena sitä, jos miehellä olisi niin suuri vatsa tai manboobsit, että niihin uppoaisi…).

Ja vaikka minut julkisesti kirottaisiin ja terävillä kivillä kivitettäisiin, niin mielipiteeni takana seison, oli se miten epähyväksyttävää  ja epätrendikästä ja tekisi minusta ilkeän ja typerän ihmisen vallalla olevan ajatusmallin kannattajien parissa.

Minun ei tarvitse pitää kehostani kun lihon liikaa.

Jos Minä en halua olla ylipainoinen…
Jos Minä koen epäesteettisinä vatsa-, kainalo- ja vyötärömakkarani on minulla oikeus niistä itselleni marista ja valittaa…
Jos minä (totuudelle sokea, vanhentuneeseen tutkimukseen uskoja, huiputukselle altis) uskon lääkäreiden julkaisuihin ylipainon terveysriskeistä ja vaaratekijöistä…
Jos Minä haluan laihduttaa, niin minä saan laihduttaa, vaikka sitten sillä parjatulla kaalisoppakuurilla mikäli niin valitsen…

Päätösvalta asiasta on minun ja vain minun.

Kuten jo heti alussa mainitsin, hienoa että jokaista rohkaistaan olemaan ylpeä itsestään huolimatta siitä mitkä ovat hänen kroppansa ulottuvuudet, olivat ne sitten liian suuret tai pienet, ylibodatut tai täysin bodaamattomat – kantakoon jokainen itsensä ylpeydellä ilman turhia hapatuksia ja mietteitä siitä, mitä kanssaihmiset hänestä milloinkin mahtavat miettiä (useimmiten ei yhtään mitään, koska ainakin me perustallaajat tuppaamme olemaan niin oman napamme tuijottajia, että vähät piittaamme kanssakulkijoiden habituksesta).

Mutta tämä buumi on saavuttanut jossain määrin jo hihhulimaisia ääripäitä ja ylenpänä heittelemiäni mielipiteitä joskus ilmoille heitellessäni tuntuu että lynkkaysmentaliteetti tiivistyy ympärilleni.

En kaipaa käännyttämistä enkä luentoja, en sääliviä katseita enkä varsinkaan kommentointia siitä, kuinka maailman- ja kehonkuvani on voi niin vääristynyt.
Annetaan kaikkien kukkien kukkia – iloitkaa itsestänne ja kulkekaa napapaidassa tai makkarankuorimekoissa, tuntekaa itsenne kauniiksi ja antakaa persoonienne valaista päivä.
Mutta antakaa minun inhota omia makkaroitani jos niin haluan.
MINÄ PÄÄTÄN.

P*rk*l*!!!

 

Puheenaiheet Oma elämä Ajattelin tänään

Kolme iltaa – kolme leffaa

Jos Turjake saa valita, niin meidän spesiaaliparisuhdeaikamme kuluu telkkarin edessä syöden jotain mieluiten kotiintilattua mättöä ja katsoen leffaa tai tv-sarjaa. Vaikka itse mieluumin tekisin jotain kodin seinien ulkopuolella, niin kompromissejahan sitä kuuluu tehdä, että molemmilla olisi kivaa?

Eli kolme iltaa ja kolme leffaa – ekana iltana valitsi Turjake, toisena minä ja kolmantena palloteltiin sitten valintapäätös yhdessä.

1.ilta
I Am Mother, ”sci-fi-trilleri”, 7.6. ensi-ilta Netflixissä, ohjaaja Grant Sputore, pääosissa Clara Rugaard, Rose Byrne, and Hilary Swank .
Tämä katsottiin kasarihengessä lämpimiä voileipiä nauttien (pitkästä aikaa tosi hyvää – kinkkua, tomaattia ja juustoraastetta/ salamia, tomaattia ja juustoraastetta).
Leffassa maailma on (tietenkin) tuhoutunut ja jossain bunkkerissa oleva droidi hallitsee lukematonta määrä ihmisalkioita. Se valitsee yhden ja ensimmäinen ihminen on syntynyt. Mother-droidi (Rose Byrnen ääni) kasvattaa ja kouluttaa Daughter-ihmistä kovin vaatimuksin ja lupailee lisää sisaruksia, suurta perhettä kunhan aika on oikea. Teini-ikäisen Daughterin (Clara Rugaard) maailma järähtää kun bunkkerin ovella takoo loukkaantunut Woman (Hilary Swank).
Kuka on paha ja kuka hyvä ja kenellä on oikeus elää ja päättää muiden elämästä?
Ihan säpäkkä sci-fi, loppua kohti vähän tylsistyttävän hidas, mutta jos tyylilajista tykkää, niin kelpo leffa sateiseen iltaan.

2. ilta
Always be my Maybe, romanttinen komedia (tästä komediallisuudesta voip olla montaa mieltä…),31.5.19 Netflix ensi-ilta, ohjaaja Nahnatchka Kahn, pääosissa Ali Wong, Randall Park ja Keanu Reaves.
Lautaselle päätyi Pizzaonlinen kautta Falafeli-annos. Älyttömän hyvää, mutta HUMMUS puuttui!!
Sasha Tran (Ali Wong) ja Marcus (Randall Park) ovat olleet parhaita ystäviä pikkulapsista asti ja teininä päätyneet testailemaan läheisempääkin kontaktia, mutta Marcuksen äidin kuoleman myötä heidän suksensa menevät ristiin ja ystävyys jäähtyy.
Aikahyppy nykyaikaan ja  aikuinen julkkiskokki Sasha palaa kotikaupunkiin avaamaan uutta ravintolaa ja samalla viettämään taukoa parisuhteessaan, koska sulhanen halusi siirtää heidän häitään kesken valmistelujen… Kotimaisemissa tietenkin asustaa yhä lapsuudenystävä Marcus ja voivoivoi…mitähän siitä sitten seuraa, osaatteko arvata?
Kevyttä höttömössöä keskinkertaisilla näyttelijäsuorituksilla, mutta Keanu Reavesin visiitti Sashan poikaystäväehdokkaana on hulvaton ja leffan tapahtumaympäristönä kurkkaus amerikan-aasialaiseen maailmaan on myös piristävä.

3. ilta
Escape Room,trilleri, vuokrattiin Viaplaysta. Ohjaaja Adam Robitel, pääosissa
Taylor Russell, Logan Miller, Deborah Ann Woll, Tyler Labine, Jay Ellis ja Nik Dodani.
Pakohuonetta maustoi tulinen Finlandia-pizza ja chilikastikkeen lisäksi hien nosti välillä pintaan myös herkullinen leffa!
6 toisilleen tuntematonta ihmistä saa kutsun osallistua Pakohuone-peliin, jonka voittajalle on luvassa 10000 dollarin palkinto.
Odotushuoneen ovi lukkiutuu ja peli alkaakin ennen kuin osallistujat ehtivät kissaa sanoa…huoneet osoittautuvat suorastaan hengenvaarallisiksi ja jokainen huone vuorollaan nostaa jonkun osallistujan mielenpohjalta rankkoja flashbackejä.
Onko toisilleen tuntemattomilla pelaajilla sittenkin jokin yhteys ja kuka oikein on piilossa pysyvä pelinjohtaja?
Tämä leffa oli kolmikosta minulle mieluisin, hetkittäin jopa kutkuttavan jännittävä – tarina sinänsä ei mitenkään yllättävä tai ennennäkemätön, mutta leffa on niin hyvin tehty, että paatunut kauhu-/jännitysfriikkikin nautti siitä.

Mutta nyt on kesä ja ulkona valoisaa, toivottavasti  saan vuorostani houkuteltua Turjakkeen ulos ja vaikka kävelylle, fillaroimaan, uimaan…

Koti Parisuhde Leffat ja sarjat