Parasta joululahjoissa eli paketointiteema

Olen ennenkin maininnut että minusta lahjojen paketointi on hauskaa puuhaa. Tämän vuoden joulupakettien teemaksi valikoitui ruskea-musta-valkoinen. Viime vuonna mentiin lähes täysin mustavalkoisella linjalla. 

DSC04803.JPG

Kuviolliset lahjapaperit Ikea, musta Akateeminen Kirjakauppa, ruskea en muista mistä? Pakettikortit on piirretty piparimuotilla ruskealle ja luonnonvalkoiselle kartongille. Mustassa paketissa on lahjanaruna sellaista oikeasti paistin sitomiseen tarkoitettua narua (käytin taas kaiken mitä kaapeista irti lähti, hehe) ja oikeanpuoleisessa on hääkoristeluista jäänyttä valkoista leveää nauhaa (kuten viime vuonna). Pojan paketti on taas erotettu muista värikkäämmällä nauhalla. 

DSC04799.JPG

DSC04804.JPG

pakettikombo.jpg

Enää yksi yö jouluun.. Tuntuu että joulukuu meni ohi liian nopeasti?! Odotus on kuitenkin parasta. Viikonloppuna tuntui sentään jo vähän jouluiselta sukulaisia ja ystäviä tavatessa. Tänään siirryttiin anoppilaan joulun viettoon ja odottelen jo innolla huomista ja jouluruokien mässäilyä 🙂 

Viettäkäähän oikein mukavat joulunpyhät, tassutelkaa yöpaidoissa pitkälle iltapäivään ja herkutelkaa ja lukekaa kirjoja ja etenkin nauttikaa läheisten seurasta!

Suhteet Sisustus Ystävät ja perhe DIY

Jouluinen kattaus ja tytöt juhlatunnelmissa

Huh, viimeisestä työpäivästä selvitty! Siis viimeinen ennen joulua, mutta ei sentään vuoden viimeinen.

Jouluun ei ole enää kuin tuokio jäljellä, ja nyt on hyvä hetki alkaa miettimään juhla-aterioiden kattauksia. Meillä oli itsenäisyyspäivänä punavalkoista pöydässä, ihan niin kuin lupailin. 

DSC04675.JPG

Pöytäliinana oli rennosti valkoinen lakana. Koristeluina käytin punavalkoisia tabletteja, joulupalloja ja koristekäpyjä sekä muutamia erilaisia tuikkukuppeja. 

ipkattauskombo.jpg

Pari lasillista kuohuvaa kuului itsenäisyyspäivän aterialle, totta kai!

DSC04683.JPG

Uusi marmorinen Nordstjernen Marble T-light holder -tuikkukuppi on suosikkini, nytkin se palaa sohvapöydällä tätä kirjoitellessani. Muut tuikut Iittalalta, Kivi sekä Kastehelmi (oikeasti sokerikko). 

DSC04672.JPG

Muutaman kerran vuodessa on kiva ottaa käyttöön pientä ekstraa, kuten lautasliinarenkaat ja alku- ja pääruokalautasten väliin laitettavat perintöpitsiliinat. Tuntui tosi aikuiselta laittaa tällaisia pöytään 🙂

DSC04685.JPG

Mutta muuten meno oli kaikkea muuta kuin ”aikuinen”, taas olin liikkeellä paljettihameessa. Sisko sentään edusti tyylikkäässä sinivalkoraidassa. 

DSC04703.JPG

Ja ah kun meillä olisi yhtä siistiä kuin itsenäisyyspäivän aikoihin. Tahti on ollut sen verran kiireinen viimeiset pari viikkoa, että koti on ainakin pienimuotoisen joulusiivouksen tarpeessa. Se siis viikonlopun to do -listalle ennen ensi viikon lomalöhöilyä. 

DSC04694.JPG

 

 

Muoti Ruoka ja juoma Sisustus Päivän tyyli