Valkoista pintaan, osa 2

Kylppärinmaalausprojektin yhteydessä uudistin kaksi muuta tavaraa kotona. Jakkarasta oli juttua jo aiemmin. Toinen valkoisen maalikerroksen pintaansa saanut esine on tarjotin. Kokosin muodonmuutoksen kokeneen tarjottimen päälle pienen asetelman kukkakimpusta, kynttilänjaloista ja joulukulkusista.

Yhdet jouluvalot laitoin Iittalan Kartio-maljakkoon. Valoköynnöksestä on harmittavan monta lamppua palanut, mahtaakohan tähän olla mitään korjauskeinoa?? Etualalla kuvassa on ystäviltä synttärilahjaksi saatu supersuloinen tanskalaisen Kay Bojesenin The Dog. 

DSC04571.JPG

Tarjotin ennen maalausta.

DSC04298.JPG

Alunperin punainen tarjotin on ollut minulla reilut kymmenen vuotta, mutta en muista että sitä olisi koskaan ennen maalausta käytetty, hups. Nyt se on palvellut asetelma-alustan lisäksi isänpäiväaamiaisen tarjottimena. 

Koti Sisustus

Muuta ajankohtaista kotona

Vähän jatkoa eiliselle. Olen inspiroitunut parista muustakin jutusta metallivärien lisäksi. 

Valokuvat ja kortit. Kuvat rakkaista saa kodin tuntumaan kodilta. Kehykset olivat alunperin puun värisiä, mutta toinen on päällystetty mustalla teipillä ja toinen maalattu valkoisella maalilla. Korttikokoelmat karttuivat pojan synttäripäivänä pari viikkoa sitten. Niitäkin on kiva kehystää tai teipata seinälle muuten vaan. 

DSC04548.JPG

Mustavalkoisuus. Lelut ovat alkaneet ottamaan haltuun lastenhuoneen lisäksi myös muita huoneita, joten pikkumiehen synttärilahjaksi saama Ferm Livingin mustavalkokuvioinen säkki tuli todella tarpeeseen. Nyt on olkkarissa säilö palloille, kirjoille yms. yms. yms 🙂

DSC04553.JPG

Nahka. Lehtipinot on kiinnitetty vanhoilla nahkavöillä. 

DSC04555.JPG

Kynttilät. Tätä ei tarvitse paljoa perustella. Syksy + pimeys + sade + kylmä = tarvitaan kynttilöitä!

DSC04559.JPG

”Mummokuvioiset” posliiniastiat. Jo lapsuudesta asti karttunut Rörstrandin Ost India -astiastoni on taas yhtäkkiä muodikas.

DSC04556.JPG

Vihreä väri. Vaikka kaupungissa ja kerrostalossa asutaan, tykkään että ikkunasta ei avaudu ihan suoraa näkymää vastapäisen talon ikkunoista sisään. Parvekkeen vieressä kasvaa isoja havupuita, jotka peittävät näkymää kadulla sen verran ettei olla edes sälekaihtimia/verhoja hankittu kaikkiin olohuoneen ikkunoihin. 

DSC04579.JPG

Ei varmaan mene kauaa, että vihreä maisema muuttuu valkoiseksi?! Minä ainakin odottelen jo kovasti lunta ja pakkasia, punaisia neniä ja varpaiden kipristelyä, hiihtolenkkejä ja pulkkamäkeä, ja ehkä vähän jo joululauluja ja -ruokia 🙂 

Koti Sisustus