1. adventti ja tämän joulun väri (punainen!)

Kaivelin tosiaan joulukoristeet esiin jo viime viikoloppuna, vaikka tänään vasta siirryttiin joulukuuhun. Minulla on ollut tapana ostaa joka vuosi muutama uusi joulupallo, tähän mennessä valikoimista löytyy valkoista, mustaa, hopeaa ja kirkasta. Aloitin perinteen noilla hopeisilla kävyillä. Yleensä tykkään aika hillitystä tyylistä, mutta kyllä jouluna sopii olla vähän glitteriä 😉

DSC04572.JPG

Välillä pallot on laitettu esille kirkkaaseen maljakkoon, ja vuoro vuosin ne on kekona tarjottimella. Vielä viime viikonloppuna jouluasetelman paikkaa miettiessäni ruokapöydällä oli pojan synttäreiltä asti säilynyt kukkakimppu, mutta nyt sekin on saanut tehdä tilaa jouluisemmalle hyasintille. Ehdin tänään isovanhempien vierailun lomassa kuvata kotia, joten tuoreita kuvia luvassa sitten ensi viikolla. 

DSC04570.JPG

DSC04573.JPG

Niin ja tämän vuoden joulupallot tuli myös hankittua! Väri on ylläri, ylläri punainen. Punainen ei muuten ole minun juttu, ja olen sen täällä blogissa ennenkin maininnut. Mutta tänä vuonna ajattelin mennä ihan perinteisellä reippaalla punaisella. Pallot tulevat saamaan kaveriksi mummin virkkaamia tonttu-ukkoja ja joskus aikoinaan rapujuhlia varten ostettuja puna-valkoisia tabletteja. Ehkäpä jo itsenäisyyspäivänä…

Koti Sisustus

Viikonloppu tennareissa

Nyt kun arkipäivät tulee vietettyä astetta siistimmissä vaatteissa kuin äitiyslomalla/hoitovapaalla ollessa, on viikonloppuna ihana ottaa rennosti. Ja vielä kun tarkenee tennareissa, pitää ottaa säistä kaikki irti. (Tosin kuva on jo parin viikon takaa, eikä taida tarjeta enää, tänään oli aamulla mittarissa -10, hrrrr.)

DSC04585.JPG

viikonloppuasua…

Pipo – Pieces

Huivi – ei merkkiä

Takki – Esprit 

Laukku – Esprit

Farkut – Zara

Tennarit – Tretorn

Pipo ja kaulahuivi tarttuivat mukaan taannoiselta Kööpenhaminan-matkalta. Panostettiin enemmän nähtävyyksiin ja sisustuskauppojen koluamiseen, joten nämä jäivätkin ainoiksi vaatepuolen ostoksiksi. Älkää muuten välittäkö kuvan pöhköstä asennosta, yritin vaan hauskuttaa poikaa kun poloinen meinasi hermostua ratikan odottamiseen =)

Huomenna se on sitten joulukuu. Eilen vietimme iltaa ystävien luona Thanksgiving-teemalla kalkkuineen ja kurpitsapiirakoineen, joten tästä on hyvä siirtyä joulutorttujen ja piparkakkujen sesonkiin. Tosin niitä on tullut jo vähän maisteltua. Huomenna olisi luvassa suht rauhallinen päivä isovanhempia tavaten, ja hektisen viikon päätteeksi en kyllä muuta ohjelmaa päivään kaipaa. 

Mukavaa viimeistä marraskuun iltaa!!

Muoti Päivän tyyli