Ei mennyt niikuin instagramissa

Unohda Strömsö, instagramissa menee kaikki vielä paremmin ja hienommin! 

7 kohtaa omasta elämästä mitkä ei mene niikuin instagramissa!

Aamupalat

Oma aamupala on puoliks juotu kahvikupillinen vessassa juotuna, ei smoothie-kulhoja, ei raakapuuroja, ei juuri puristettua appelsiinimehua tai uunituoreita croissantteja.

Oma aika

Oma aika, ehkä pissalla käynnin ajan vessassa. Jos hyvin käy! Ei todellakaan viinilasillisia tai naistenlehtiä, kampaamokäyntejä tai joogatunteja. Siis eihän kukaan instaan lataa muuta omaa aikaa kun sitä mihin liittyy jotain hillitöntä luksusta, päiväviinejä tai jalkahoitoja.

Ulkomaanmatkat

Hmmn, sielussa vellovaa kaukokaipuuta voin helpottaa vaikka junaretkellä Järvenpäästä Lahteen. Ei todellakaan kulttuurikohteita Euroopassa tai rantalomia hiekkarannoilla. Ei todellakaan siis omassa instassa palmuja tai kuvia pilvien yltä otettuna. Mutta onhan z-junan vaunuosasto yhtä glam!

Baarireissut

Ei. 

Päivän asu-kuvat

Voisin kyllä kuvata päivittäin lapseni ruokalistan, omalta rinnukseltani. Pienet tahmatassut on kaikkialla. Tästä vois hyvin pitää pikkumimmin ruokapäiväkirjaa.

Täydellinen  sisustus ja koti

Sisustustyyli meillä on dublot-all-over, joka onkin jännittävän vaarallinen yhdistelmä värioksennusta sekä jäätävää kipua jalkapohjissa. Köyhän miehen akupunktiosta käy myös.

insta2-1.jpg

Instameikki

En todellakaan ole instameikkaaja vaan aivan tavallinen 35-vuotias nainen. Teen töitä lasten parissa ja meikkaamiseen aamuisin saa mennä 3minuuttia.

En sen kummemmin valehtele somessa, koska oma linja on keskittyä kosmetiikkaan. Jos olisin lifestyle-blog…en olisi, jätetään se siihen! Tukka mulla kyllä on usein hyvin, siksi pidän pääpainon(aivan, aivan!) siinä. Instagramista on tullut monelle ahdistus jossa kaiken pitää olla täydellistä, kuvien virheettömiä ja elämästä on pakko antaa siloteltu kuva. Omassa elämässä tärkeintä on osata nauraa itselle ja olla ottamatta kaikkea liian vakavasti ja nauttia kauneudesta kaaoksen keskellä. Ehkä perustan reallifegramin jossa filttereitä ei tunneta.

Puheenaiheet Höpsöä

Kuinka käyttää eteerisiä öljyjä?

Tykkään paljon eteerisistä öljyistä mutta kesti tovin itsellä ymmärtää mitä niillä tehdään ja kuinka käyttää joten kokosin muutamia vinkkejä ylös.

Jos öljyistä tietää enemmän voi niillä mm.hoitaa lihaskipuja, päänsärkyä, verenkierto-ongelmia, hakea apua unettomuuteen sekä alakuloisuuteen mutta alla olevat vinkit on enemmän aloittelijalle, kuka vasta tutustuu eteeristen öljyjen maailmaan.

öljyt2.jpg

Saunassa

Löylyveteen muutama tippa tuo hauskaa vaihtelua perushikoiluun. 

Kylvyssä

Kylvyssä käynti on aina ihanaa mutta mitä jos samalla saisi kunnolla rentouduttua, virkistyisi tai löytäisi avun kuukautiskipuihin? Myös jalkakylpy jossa on hieman suolaa mukana, on aisteja herättelevä sekä ihoa pehmentävä.

Suihkepullossa

Laventelia petivaatteisiin, sitrusta wc.hen ikäviä hajuja peittämään tai vaikka vartalotuoksuksi omaa lempparia.

Hieronnassa

Jos kotoa löytyy innokas hieroja niin hieronta on helppo myös viedä seuraavalle tasolle eteeristen öljyjen avulla. Muutama tippa hierontaöljyn joukkoon hemmottelee mieltä ja kehoa.

Pyykinpesussa

Tuoksuttoman pesuaineen joukkoon tai voit tehdä itse oman pyykkietikkasi, simppelisti etikasta ja lempiöljystäsi.

Kaikkia öljyjä ei voi laittaa iholle kuin laimennettuna ja osan iho ei siedä öljyjä lainkaan joten kannattaa varovaisella kokeilulla lähteä liikenteeseen. Annostelussa myös kannattaa muistaa että tippa kerrallaan kannattaa aloittaa, osa tuoksuista on todella voimakkaita.

Vaatteisiinkin voi laittaa öljyjä mutta itse en ole innostunut ajatuksesta. Tea tree öljyä laimennettuna olen suihkepullosta käyttänyt kyllä haiseviin lenkkareihin. 

Käyttötapoja on näiden lisäksi lukuisia ja useampia öljyjä voi käyttää yhdessä saaden ihan uusia elämyksiä. 

Kauneus Hyvä olo Mieli Iho