Niin kaunis poskipuna!

Yritän järkeillä kosmetiikkaostokset aina tarpeella ja koitan olla ostamatta liikaa oikeastaan mitään. Aina sillon tällön vastaan tulee kuitenkin jotain näin kaunista!

Lumenen Nordic Nude linjan Northern Lights Blush ja sävy on Petal Blush siis kyseessä. Nimi on moniosainen ja hassu mutta tuote itsessään on upea!20180613_212449.jpg

Pakkauksessa tulee kauniiseen rasiaan pakattu poskipuna sekä söpö napakka kabukisivellin.

20180613_212843.jpg

Poskipuna sävyltään on kauniisti pinkistä persikkaan liukuva. Siveltimellä on helppo ottaa molempia sävyjä erikseen. Sävyn lisäksi tuotteessa on kaunis helmiäisen hohde, ei shimmeriä ei glitteriä vaan upea luonteva hehku tulee kasvoille. 

20180613_212759.jpg

Jopa pahvipakkaus on niin kaunis, hyvä Lumene! En ikinä ole ollut mikään Lumene-tyttö mutta nyt uutuudet on vastustamattomia, mutta onneksi tuotteiden hinnat pitävät minut maan pinnalla ja en turhia pääse hankkimaan.

20180613_212653.jpg

Kabukisivellin on laadukas ja pidän siitä että väriä saa kunnolla kasvoille halutessaan. Voin paljastaa tässä kohtaa yhden kauneusmokan johon sorrun yhä uudelleen! Kun olen väsynyt niin laitan aina liikaa poskipunaa, tiedostan asian mutta suti ihan itsestään maalaa nukkeposket. 

Meikkituotteena tämä poskipuna on ihana,laadukas ja helppokäyttöinen. Sävy on todella kaunis ja freesaa hetkessä kasvot. Poskipuna on itelle se must have-meikkituote, muuten omilla kasvoilla ei olisi sävyä ollenkaan.

20180613_192946.jpg

Sain muuten kesätaivaan ihanasti rasian peilipintaan ikuistettua.

Kauneus Meikki

Cattier-Paris savinaamio kuivalle iholle

Sheetmaskit on vähän vieneet mennessään mutta olen kuitenkin ennen kaikkea perinteisen savinaamion ystävä.

Savea on käytetty jo todella kauan ihonhoidossa,teho on hyväksi todettu jo sukupolvien ajan ja itsekin parhaat tulokset olen savinaamioilla saanut. Ihoni on epäpuhdas ja tukkoinen mutta samalla armottoman kuiva, joten oikeanlaisen naamion löytäminen on haastavaa.

Luonnonkosmetiikan saralla jo 50 vuotta toiminut Cattier-Paris oli tätä ennen outo (mutta kiinnostava) merkki ja välillä ihan hävettää kuinka vieras luonnonkosmetiikka on itselle. Minä tukkanörtti en edes ole IKINÄ testannut luonnonkosmetiikkaa hiustenhoidossa.

Cattier-Paris satsaa laadukkaisiin raaka-aineisiin ja tahtoo hyödyntää ne vahingoittamatta luontoa. Luonnonmukaisista aineosista osa on luomuviljelty ilman synteettisiä lannotteita tai torjunta-aineita. Merkin tuotteet ei sisällä geenimuunneltuja raaka-aineita, parafiineja, silikoneja, PEG-yhdisteitä,aluminisuoloja, synteettisiä väri-,hajuste- tai säilöntäaineita. Pakkaukset on valmistettu pääosin kierrätysmatskuista ja suurin osa tuotteista on ilman ulkopakkausta. Tuotteet todellakin on ECOCERTinsä ansainneet! Huh mikä litania,mahtavan valveutunutta toimintaa!

20180610_223841.jpg

Masque Argile on mutkaton ja helppo savinaamio. Naamio on sekoitus valkoista sekä keltaista savea, se sisältää kosteuttavaa jojobaöljyä sekä piparminttua että geraniumia jotka puhdistavat ja raikastavat ihoa. 

20180610_233658.jpg

Ennen käyttöä hyvä napakka ravistus, naamiota paksu kerros kasvoille, noin 10 min vaikkari ja jos naamio meinaa kuivahtaa niin suihkauta hieman vettä päälle, jotta naamio pysyy kostena. Lempikasvovesi toimii myös mainiosti tähän tarkoitukseen.

Naamioinnin jälkeen kasvot tuntuvat puhtailta sekä raikkailta,ihohuokoset näyttävät pienemmiltä (tämä on erityisesti se syy miksi juuri savinaamioista pidän) sekä hoitotuotteet oli helppo imeyttää ihoon. Tätä juuri tietynlaista puhtauden tunnetta ei saa sheet maskeilla, ja päädyn taas toteamaan että vanhat konstit on parempia kuin kourallinen uusia.

Tilasin omani NHS.ltä ja harmittaa etten tilannut Cattierin herkän ihon naamiota samalla mutta enköhän kerkeä siihenkin tutustumaan.

Hieman täytyy vielä vertailla pinnalla olevia sheet maskeja näihin perinteisiin. Kertakäyttönaamioista tulee enemmän roskaa sekä ne maksavat enemmän.Tämä 100ml naamio maksoi alle 10e ja luultavasti tästä reilun 10 kertaa itseni naamioin.

Kauneus Iho Meikki