The heat goes on

Eka kotosalla vietetty työviikko on takana — eivätkä kokemukset yllättäen olekaan niin pahoja kuin olin etukäteen veikannut. Pari mielenkiintoista projektia ja kissaneidin seura ovat pitäneet ajatukset juuri sopivan virkeinä.

Ainoastaan kuumuus tökkii. Taidan olla juuri sellainen ihminen, joka valittaa ilmasta aina — samoin kuin säästä puhumisesta, silloin kun ei itse sitä tee. Mutta äh, jatkuva nihkeys iholla ahdistaa, varsinkin kun olen varmaan maailman hikoilevin ihminen. Ehkä hiuspehkon lyhentäminen kesäksi voisi olla viilentymisen nimissä ihan hyvä ajatus.

Huomenna fiilaillaan runoja Väinö Linnan aukiolla Annikin runofestivaalin tiimoilla — erityisesti kiinnostavat toki lauletut runoesitykset Joose Keskitalon, Risto Ylihärsilän ja Palefacen toimesta. Sinne!

 

juliste2011.png

 

Tänään kierretään vielä siideriviikkoja vaikkapa O’Harasissa. Päässä soi keliin sopiva teemabiisi.

 

Kulttuuri Musiikki Suosittelen

Ooks kuullu: Serenades

Aamupäivän Popaganda-jutusta unohtui vielä yksi, huiman kiinnostava bändi.

 

serenades_webb.jpg

 

Serenades on kaksihenkinen ruotsalainen superbändi — ainakin näin indien saralla. Puikoissa heiluvat Markus Krunegård (ihh) ja Shout Out Loudsista tuttu Adam Olenius. Odotukset palkitaan ainakin ensimmäisen kappaleen myötä, vai kuinka?

 

 

Järkyttävä hyvä biisi. Tuotanto on häpeilemättömän isoa wallofsoundia ja kappale itsessään malliesimerkki popklassikosta. Sopivan röpelöinen videokin vielä.

Siis oikeasti, parasta juuri nyt.

Tuore, neliraitainen Birds-ep on kokonaisuudessaan oikein toimiva. Tämän näkemistä ei malta odottaa.

 

serenadeswww.jpg

Kulttuuri Musiikki Suosittelen