Asuntoa etsimässä

Kusti kiikutti perjantaina toivotun ja odotetun kirjeen: elämänkumppani pääsee käynnistämään maisteriopintonsa Helsingissä elokuun lopulla. Tiedon myötä jo aiemmin alkaneet asuntoihailut siirtyivät konkreettisemmalle vaihteelle — ja koska asunnon etsimisessä, aivan kuten sodassa, rakkaudessa ja musiikkibloggauksessakin, kaikki keinot ovat sallittuja, ilmoittelen myös tällä minulle luonnollisimmalla kanavalla. Eihän sitä koskaan tiedä.

Siispä.

Siisti ja säntillinen pariskunta etsii ensimmäistä yhteistä vuokrakotia. Mukaan muuttaa myös pieni ja hyväkäytöksinen kissaneiti. Olemme luotettavia ja hyväkäytöksisiä — Tomin veikkaus siitä, että vietämme iltamme ”varmaan piirrellen ja levyjä kuunnellen” ei mene ihan hirveästi pieleen.

Ensisijainen toiveemme on majakka aivan Helsingin keskustasta, mutta markkinoita tutkailtuamme olemme valmiit tyytymään perinteisempäänkin vaihtoehtoon. Huoneita saisi olla keittiön tai keittokomeron lisäksi kaksi — ja koska itse työskentelen jatkossa kotoa käsin, olisi pieni ylimääräinen työhuone toki ihan luksusta. Sijainnin soisimme olevan joko keskustassa tai aivan sen liepeillä — kantakaupungista ydinkeskustan ohella Hakaniemi, Kallio ja Töölö kiinnostavat.

Näin fantasiashoppaillessa sukat saa pyörimään jaloissa eniten vanha, tuoreimmiltaan 30-lukulainen kivitalo. Lautalattiat ja leveät ikkunalaudat = ihh. Budjetin katto keikkuu tuhannessa eurossa per kuu.

Muuttoa tähtäillään mieluiten elokuun alkuun, mutta kuukauden pituinen varaslähtökin onnistuisi.

Jos silmiisi tai korviisi kantautuu kämppä, josta voisit kuvitella allekirjoittaneen innostuvan, ilahduttaisi vinkkisi meitä suuresti. Muitakin asunnonetsintäideoita saa heitellä!

Niin ja hei onhan siellä sit tällasta?

 

Suhteet Oma elämä Musiikki

Aktiiviviikonlopun paluu

Hei jee, kiva viikonloppu takana. Pitkästä aikaa.

Perjantai-ilta sujahti Museoiden yötä ihaillessa. Amurin työläiskortteli, Taidemuseon Onko totta? -näyttely, Valehtelijoiden klubi, Muumimuseon Tove ja Tuulikki -kaitafilmi, Lenin-museon pikapyrähdys, ajelu ikivanhalla museobussilla ja loppuun vielä Tampere-aiheiset arkistolyhärit — ihan parhautta kaikki.

Illalla tampattiin Onkiniemessä Tontti-raveissa. Hiton makea tapahtuma niin lokaationsa kuin toteutuksensakin puolesta — jos jalat eivät entuudestaan olleet kipeät, niin viimeistään nyt. Asiallinen drum’n’bass-jytke on edelleen indiediskojen jälkeen se toinen suosikkivaihtoehtoni tanssaamiseen.

Eilinen hurahti ohi kaverin kaksvitosten puitteissa ympäri kaupunkia heiluen. Loppuiltana järkkäiltiin taas Valossa Indiaaniklubia, jossa illan viimeinen kolmikkoni oli omasta mielestäni aika ihh. Brothertiger, uustuttavuus Teeel ja viime aikojen soitetuin Radio Dept. siis.

Chill, chill. Chi-chi-chill, sanos Abed.

 

 

 

 

Sunnuntai onkin… no, vaikka nyt hujahtanut lähinnä flunssaa — eikä siis krapulaa — potiessa. Ja asuntoilmoituksia selaillessa. Niistä lisää huomenna.

Kulttuuri Musiikki Suosittelen