MAANANTAIMOTTO WEEK 46

Synkkä, mutta sitäkin sopivampi motto tähän maanantaihin. Nyt tuli loppu sitkuttelulle!

wpid-photo-24092013-848-pm2_0.jpg

pic they all hate us.com

 

Tuppaatteko te muutkin sitkuttelemaan ja jossittelemaan? Olen huomannut tänä syksynä arkityön aloittaessani, että usein tuppaan odottamaan viikonloppua ja vapaa-aikaa aivan kuin arkena ei voisi elää ollenkaan? Tehdä haluamiansa ihania asioita, poiketa arjen kankeista kaavoista ja nauttia elämästä arjen hyörinässäkin?

Ymmärrän hyvin myös virastotyöaikaisena työssäkäyvänä, että joskus ei vaan jaksa. Arkipäivät ja erityisesti -illat hujahtavat hetkessä. Aamulla töihin, töistä kotiin, ruokaa, treeniä, nukkumaan ja sama aamulla alusta.  Arki rullaa omalla painollaan päivästä toiseen -ja hyvä niin- mutta välillä se rullaa vähän liiankin huomaamatta vähän niinkuin silmät ummessa aamu-usvassa.

Uskon kuitenkin, että arki voi olla ihanaa. Arjen pitäisi olla ihanaa! Sillä sitten kun, on vain ohikiitävä hetki ja se sitten kun, voi joskus olla liian myöhäistä. Täydellinen, tavanomainen tai tavanomaisesta poikkeava arki on tässä ja nyt.

Haastan jokaista tekemään tästä viikosta ihanan arkipäivien voimalla. Pidemmät yöunet, aamiaisbrunssi, ravintolalounas, hemmotteluilta, illallinen ystävän kanssa…  Jennin tontilla on lisää ideoita siitä, miten arjesta voi tehdä pikkujutuilla monin verroin ihanempaa. Käykää kurkkaamassa!

Ihanaa viikkoa ja ihania arkipäiviä,

M.

Ps. Allekirjoittanut aikoo mennä tällä viikolla keikalle keskellä viikkoa huh hu!

 

Life is perfect now, not tomorow. We just have to make room for perfect weekdays.

Hyvinvointi Mieli Syvällistä

VUONNA 90 JA MITÄ ISIT OPETTAVAT TYTTÄRILLEEN

Hyvää isinpäivää kaikki isit ja erityisesti omani!

perhe_0.jpg

 

Ellen huijaa tämä on toinen isänpäivä itselleni, kun en ole oman isäni luona. Meillä on ollut perinteenä viettää isänpäivä aina yhdessä kaikesta ja kaupungeista riippumatta. Tänä sunnuntaina en kuitenkaan päässyt matkustamaan kotikonnuille. Ihan harmittaa. Onneksi isi tietää!

Meillä on iskän kanssa aika erityinen suhde. Ajatusmaailmaltamme olemme hyvin erilaisia, mutta huumorintajultamme taas hyvin samanlaisia. Kun isi nauraa, nauran minäkin (kuten kuvastan näkyy). Mitä ajatusmaailmaamme puolestaan tulee, isin vankkumattomat periaatteet ovat aiheuttaneet aika ajoin isoakin eripuraa, mutta myös opettaneet sen, että periaatteet luovat perustan ja kantavat pitkälle. Tietynlainen kunnioitus ja erilaisten elämänpolkujemme ymmärtäminen on kuitenkin rakentanut suhteestamme vahvemman. Olen onnellinen, että juuri hän on isäni. Eniten arvostan isässäni kuitenkin sitä, että hän on opettanut työn merkityksen tavoitteiden saavuttamisessa. Isäni on ollut aina kova tekemään töitä ja se on varmasti heijastunut myös minuun tietynlaisena kunnianhimona ja kehittymishaluna. En voi koskaan kiittää tarpeeksi, että isi on antanut oikeanlaiset arvot, opettanut kädentaidot ja tarjonnut turvallisen kodin. Vai voinko?

Kiitos isi!

M.

Ps. Mitä teidän isit ovat opettaneet teille?

 

Few thoughts about Fathers’ day and our relationship. Nevertheless, I love my dad!

 

 

 

Suhteet Oma elämä Rakkaus Ystävät ja perhe