Ihana lastentarvikeliike Pikku-Emilia!

pikku-emilia_sophie_la_girafe.jpg

Oman lasketun ajan lähestyessä olen yrittänyt etsiä hyviä lastentarvike- ja lastenvaateliikkeitä Turun seudulta, sillä uutena äitinä haluan päästä näkemään ja kokemaan tuotteet itse pelkän verkkotilauksen sijasta. Vielä viime viikkoon asti asuin Turun keskustassa, josta lastenliikkeet ovat tehneet joukkopaon, ja suurin osa liikkeistä löytyy nykyään Turun ympäristössä kauppakeskuksista. Ihan sattumalta bongasin suosikikseni nopeasti nousseen Pikku-Emilia -lastentarvikeliikkeen Raision Myllystä!

Pikku-Emilia on siitä erikoinen liike, että sieltä löytyy vähän kaikkea lapsiin ja vauvoihin liittyvää, vaatteista leluihin ja tarvikkeisiin. Monet lastenliikkeethän keskittyvät johonkin näistä, eikä saman katon alta saa tarpeeksi monipuolisesti tuotteita. Pienet, söpöt vaateliikkeet ovat kovin yksipuolisia, ja hallimaiset tarvikeliikkeet ovat jotenkin luotaantyöntäviä. Pikku-Emilia ei liikkeenä ole järin suuri, mutta valoisa tila on täynnä kaikkea ihanaa, sekä tarpeellista että ihan vain söpöä.

pikku-emilia_tuotteet.jpg

Eksyimme liikkeeseen mieheni kanssa erään kerran Myllyssä pyöriessämme, ja huomasin ihastelevani tuotteita ympäri liikettä poukkoillen. Jo tuolloin, raskauden puolivälin tienoilla, painoin liikkeen tarkasti mieleeni, ja mieheni kanssa sovimme palaavamme sinne, kun vauvaostosten hetki on varsinaisesti käsillä. Mieheni ihasteli liikkeessä söpöjen vaatteiden lisäksi muun muassa TPS-fanituotteita vauvoille sekä Tuffan puuleluja, joihin olimme törmänneet Turun seudulla jo aikaisemminkin.

pikku-emilia_vaatteet.jpg

Pikku-Emilia on perheyritys, jossa häärii koko Hievasen perhe, mutta varsinainen liikkeen perustaja ja ideoitsija on Emilia, joka 20-vuotiaana on harvinaisen nuori tällaisen liikkeen vastuuhenkilöksi. Tapasin Emilian ja hänen äitinsä liikkeessä muutama viikko sitten, ja voin ilokseni todeta koko perheen pyörittävän liikettä täydellä sydämellä! Emilia on kuulemma jo pienestä tytöstä asti ollut innostunut lastentarvikkeista ja -vaatteista, eikä omaa liikeideaa tarvinnut etsiä kovin kauaa. Yhdessä perhe keksi liikkeen kantavaksi teemaksi kotimaisuuden, joka näkyykin laajassa tuotemerkkivalikoimassa, jonka joukkoon on luonnollisesti kiilannut myös muutama kansainvälinen suosikki.

(tämä postaus ei muuten ole maksettu mainos; halusin kirjoittaa liikkeestä postauksen, ja otin Pikku-Emilian väkeen yhteyttä asian suhteen; ensi viikolla on luvassa puolestaan lukijoita hyödyttävä yhteistyöpostaus ja arvonta)

pikku-emilia_tuffan_puulelut.jpg

Leluista oman huomioni kiinnitti ehkä eniten ihanan perinteiset Tuffan puulelut, jotka ovat tuttuja Turun seudun ihmisille, sillä paraislainen herrasmies myy monilla markkinoilla ja myyntitapahtumissa itse tekemiään puuleluja. Esittelin myös miehelleni monia blogimaailmasta tuttuja vauvatuotteita, kuten postauksen ensimmäisessä kuvassa näkyviä Sophie La Girafe -puruleluja, jotka tuntuvat jo olevan perusedellytys lapsen normaalille kehitykselle. Liikkeen tarvikehyllystä löytyvät myös ihanan perinteiset Ainu-puput ja muut tutut kotimaiset pikkulelut. Olin myös erittäin tyytyväinen, kun bongasin liikkeestä Plaston leluja ja Orthexin tuotteita, jotka ovat vankasti laadukkaita kotimaisia tuotteita, mutta jotka eivät usein pyöri muodikkaissa lapsiblogeissa.

pikku-emilia_keppihevoset.jpg

Vaatevalikoimassa hurmaavat esimerkiksi Kui Designin turkulaisvaatteet ja Erja Raittisen printtivaatteet, joista saa mainioita tuliaisia vaikka isovanhemmille. Oli myös mukavaa huomata, että Pikku-Emiliasta löytyy vaatteita ihan pikkuriikkisimmille vauvoille, sillä saatavilla on vaatteita koosta 40 cm alkaen esimerkiksi Melli EcoDesignilta, ja modernin vaaleita vaatteita löytyy Aution neuleen Scandimama-mallistosta. Liikkeessä poiketessa kannattaa ehdottomasti myös kurkistaa liikkeen perälle, jossa nurkan takana on pinnasänkyjä, imetystyynyjä ja hoitoalustoja. Kannattaa myös jutella henkilökunnan kanssa, sillä tuotevalikoimaa päivitetään jatkuvasti, ja ihania uutuuksia on saatavilla todella usein!

Pikku-Emilia sijaitsee Kauppakeskus Myllyssä Raision ohitustien varressa, joten aukioloajat ovat suotuisia ja helppoja. Liikkeen Facebook– ja Instagram -sivuilta voi bongata ajankohtaisia tarjouksia sekä tietoa liikkeessä järjestettävistä tuote-esittelyistä.

Tulkaa kurkkaamaan tänne blogiin ensi viikon alussa: laitan pystyyn arvonnan yhteistyössä Pikku-Emilian kanssa, ja luvassa on myös pientä alennuskoodia lukijoille! 🙂

 

 

 

 

Kuvat: The Baby Show.

Perhe Lapset Lasten tyyli Raskaus ja synnytys

Beben uusi koti

bebe_masu.jpg

Ei, emme suinkaan ole vielä päätyneet synnytysosastolle tai tienposkisynnytyksen kautta Ilta-Sanomien otsikoihin! Kuten olette varmasti huomanneet blogihiljaisuudesta johtuen, olemme muuttaneet, ja meidän bebe päätyy ihan eri kotiin kuin olisi vielä jokin aika sitten. Yllä olevassa kuvassa poseeraa muutaman iho- ja vaatekerroksen läpi tyytyväinen vauva, katsastaen samalla uusia hoodejaan eli tulevan sänkynsä paikkaa.

Tällä hetkellä olemme jo selkeästi viimeisellä raskauskolmanneksella, ja viikotkin alkavat jo kolmosella. Perinteisen ärsyttävästi vointini on yleisesti hyvä, ja bebe tuntuu olevan myös kaikin puolin kunnossa. Olen harmikseni kuitenkin sairastellut viimeiset viikot, ja tämä flunssa on ollut ensimmäinen raskauden aikana ollut ei-raskauteen liittyvä fyysinen poikkeavuus, ja se on tuonut omat haasteensa. Kun samaan aikaan yrittää hoitaa muuttoa, sairastaa flunssaa ja ylläpitää hyvää raskautta, kärsii väkisinkin melkeinpä joka osa-alueella. Luonnollisesti molemmat blogini ovat saaneet jättäytyä taka-alalle tässä kaikessa hässäkässä, ja jotenkin hetki hetkeltä vointi on alkanut helpottaa.

Flunssa itsessään tuntui rasittavan myös bebeä. Mitä kipeämpi olin itse, sitä rauhallisemmin bebe tuntui yksiössään ottavan, ja yskän tultua toisella viikolla mukaan kuvioihin, tuntui bebekin ottavan siitä itseensä. En väitä tunnistavani kaikkia beben liikkeitä, enkä todellakaan osaa sanoa tökitäänkö minua päällä vai pepulla, mutta rasittuessani jatkuvasta yskimisestä huomasin mielestäni muutoksen myös beben käytöksessä. Jo muutenkin laiskanlaisesti toimivat vatsalihakseni ottivat pahasti itseensä yskimisestä, ja tässä yhteydessä beben liikkeet tuntuivat hidastuvan ja vähenevän reippaasti. Ehdin jo hiukan panikoida aiheesta, kunnes otin järjen käteen, ja tein asialle jotain. Menin sängyn ja sohvan päälle makaamaan tunniksi puoli-istuvaan asentoon, otin rennosti, ja join vettä, ja yksinkertaisesti rauhotuin sairastamaan hetken, jotta bebekin sai aikaa rentoutua ja normalisoitua. Onnekseni tämä auttoi, ja bebe alkoi liikkua ihan normaalin tarmokkaasti reilun puolen tunnin jälkeen. (sain muuten kuulla pari päivää sitten neuvolan perhevalmennuksessa toimineeni vahingossa juuri oikein kyseisessä tilanteessa!)

Muuten olen puuhannut meidän muuttoa oman jaksamiseni rajoissa, ja ajoittain kyllä myös sen yli, ja nyt olo on parempi, ja muutto alkaa helpottaa. Tavaraa on uusi koti täynnä, ja listat odottavat asentamista, mutta nyt ei ole enää niin kamala kiire riuhtoa ja repiä, joten bebekin saa varmasti olla rauhassa enemmän. Välillä kanniskelin tavaroita ehkä hiukan liikaa, mutta rasitus tuntui osuvan enemmän älyttömän rauhassa viimeiset kuukaudet hengailleisiin vatsalihaksiini; välillä istuskelin ja makoilin huonoa omaatuntoa potien. Bebe otti kyllä itse muuton ihan älyttömän rennosti, aivan kuten hän tuntuu tykkäävän kaikenlaisesta liikkeestä muutenkin.

Nyt, kun muutto alkaa pikku hiljaa olla loppusuoralla (ainakin niin kovasti toivomme), alkaa mieleni siirtyä muuton jälkeiseen normaalielämään, johon väistämättäkin kuuluu beben saapumiseen valmistautuminen toden teolla. En ole hirveästi tehnyt varsinaista varustautumista, sillä ajattelumaailmaani on hallinnut kaikenkattava ’sitten muuton jälkeen’ -malli. Yhtäkkiä olemmekin tuon maagisen muuttorajan ylittäneet, ja tässä viimeisen parin päivän aikana olemme tajunneet (ja asiasta puhuneet), että bebe voi päättää syntyä päivänä minä hyvänsä! Meillä on vasta muutamia vaatteita ja varusteita, en todellakaan ole pakannut sairaalakassia, ja vaunut/sänky/hoitopöytä ovat kaikki vielä hankkimatta. Äitini suorastaan kauhistui, kun muuton yhteydessä tokaisin hänelle äitiyspakkauksen hengailevan paraikaa lähi-Matkahuollossa ja aikovani hakea sen vasta muuton jälkeen. Odotan kyllä bebeä ihan innoissani, kuten miehenikin, mutta joissain asioissa otan edelleen taikauskoisen rauhallisesti.

Me olemme molemmat mieheni kanssa innoissamme uudesta kodistamme ja beben lähenevästä syntymästä, ja perheonni on aivan ihana uusi ulottuvuus elämässä. Muutimme rauhalliselle kerrostaloalueelle, joka on hurmaavan vanhanaikainen tavoissaan ja ympäristössään, mutta josta on vain pari kilometriä keskustan humuun. Tänä aamuna katselimme aamupalapöydässä ikkunasta ulos, kun eräs pikkupoika kopitteli pihamaan auringossa äitinsä kanssa, ja naapurin mummo oli lähdössä jokapäiväiseen tapaansa kauppaan. Hymyilimme onnellisina toisillemme, ja totesimme ties kuinka monetta kertaa, että tähän kotiin on hyvä tuoda meidän lapsi.

 

 

 

 

Kuva: The Baby Show.

Suhteet Sisustus Oma elämä Raskaus ja synnytys