Elämää muuttolaatikoiden keskellä

image.jpeg

Vau, kylläpäs on vierähtänyt paljon aikaa edellisestä postauksesta! Anteeksi! 

Muutto on vienyt melkein kaiken ajan ja energian, ja kun kaikki tavaratkin ovat hukassa punaisissa laatikoissa, ei blogiin oikein pääse helposti päivittämään kuulumisia. Saimme avaimet uuteen kotiimme reilut kaksi viikkoa sitten, ja eilen palautimme edellisen asunnon avaimet. Nyt huolenamme on enää tämä uusi, oma koti ja sen kuntoon laittaminen. Teimme pienen remontin, vähän tapeteista maaleihin, vähän laminaattia jne., ja katsomme sitten muita vähemmän kiireellisiä projekteja itse muuton rauhoituttua.

Kaikesta kaaoksesta ja vastoinkäymisistä huolimatta tämä on ihanaa! Olemme vihdoin osa tilastoa nuorista kaupunkilaispariskunnista, jotka ostavat ensiasunnon, emmekä todellakaan voisi olla onnellisempia. Luonnollisesti onnea varjostaa muutama asia, mutta nekin ovat elämän mittakaavassa pieniä juttuja. Koska minä olen raskaana, olen jättänyt remontoinnin täysin miehelleni, ja työnjakomme mukaan minä käytännössä pakkasin edellisen asunnon mieheni uurastaessa uuden asunnon kimpussa. Muuten tämä olisi ollut vallan hyvä jako, mutta remontin muutama mutka kiristi molempien pinnaa, ja kaiken lisäksi tulimme molemmat kipeiksi, joten energiat ovat olleet aika nollissa.

Nyt olemme kuitenkin jo voiton puolella, ja maata on näkyvissä sekä kuvainnollisesti että kirjaimellisesti, kun muuttolaatikot alkavat tyhjetä ja normaalielämä häämöttää epäjärjestyksen keskellä. Tämä tietysti aiheuttaa sen, että pitäisi muistaa alkaa ottaa osaa siihen tavalliseen elämään kaikkine velvollisuuksineen, kun enää ei syyksi käy ’muutto’! Eilen tsemppasimme jo sen verran, että muistimme osallistua neuvolan ensimmäiseen perhevalmennusiltaan, vaikka sieltäkin rynnistimme etsimään laminaattia. 🙂

Miten vauva on sitten pärjännyt tässä kaikessa hässäkässä? Siitä voisin kirjoittaa vaikka huomenna, sillä nyt kutsuvat jälleen muuttolaatikot!

 

 

 

Kuva: The Baby Show.

Suhteet Oma elämä Raskaus ja synnytys

Lapsimessut 2016: Hauskaa mutta hämmentävää!

maria_s._lapsimessut.jpg

Viime lauantaina kävimme tuhansien muiden ihmisten kanssa Helsingin messukeskuksessa Lapsimessuilla. Siellä todellakin oli joku muukin! Pelkäsin lauantain mahdollisia ruuhkia, mutta yllättävän sujuvasti kaikki hoitui parkkeeraamisesta lippujen hoitamiseen ja messuilla liikkumiseen.

Minä pääsin messuille akkreditoituneena bloggaajana, mitä kautta sain myös täällä arvotut liput, mutta mieheni lipun maksoimme itse.

mies_ja_orava.jpg

Kiertelimme messuilla ilman sen suurempaa päämäärää osastolta toiselle, ja ulkopuolisen silmin toimintamme saattoi todellakin näyttää vain epämääräiseltä haahuilemiselta. Olimme kuitenkin etukäteen miettineet, että haluamme vähän testailla vaunuja ja kenties ostaa vaatteita sekä sekalaisia tarvikkeita bebelle. Muuten tarkoituksemme olikin tutustua tällaiseen lapsiaiheiseen messuiluun, sillä kumpikaan meistä ei ole paljoa messuilla aikaisemmin pyörineet. Halusin myös näyttää miehelleni blogeista tuttuja tuotteita, että hän sitten tietää, mistä mahdollisesti hormonihuuruissani höpötän.

Lapsimessut oli jaoteltu aika selkeästi neljään eri osa-alueeseen: vaatteet, tarvikkeet, matkailu ja touhuaminen. Lapsia veti luonnollisesti puoleensa enemmän juo kaksi jälkimmäistä, ja varsinkin äitejä näkyi runsaasti tuolla vaatepuolella. Lisäksi paikalla oli erilaisia esityksiä ja puheita, mutta niissä ei juuri meidän vierailuhetkellä ollut mitään meitä kiinnostavaa, joten skippasimme ne suosiolla.

tanyasum_legginssit.jpg

Huomasimme olevamme messujen kohderyhmän sitä ohuinta reunaa, eli varsinaisesti odottaville vanhemmille ja pienen vauvan vanhemmille ei paikalla ollut ihan älyttömän paljon suoranaista tarjontaa. Pistimme kuitenkin monia asioita takaraivoon tulevaisuutta varten, ja keskityimme tutustumaan eri osastoihin. Emme myöskään olleet vielä valmiita laittamaan lastenvaatteisiin ihan niin suuria summia rahaa kuin messuilla tuntui olevan normi. Kysehän ei ole siitä, etteikö pienille lapsillekin voisi ostaa omanlaisiaan laadukkaita merkkituotteita, mutta meille ei vain ole vielä muodostunut sitä omaa mielekkyysasteikkoa, jossa kohtaisivat vaatteissa sekä tietty hinta että tietty laatu.

Olisin messuilta halunnut löytää enemmän tarjouksia, mutta maksimissaan -20%-tarjoukset eivät vielä houkutelleet. Messuilla olisi kiva olla alennuslaareja enemmän ja paljon sellaista sisäänheittotavaraa. Ja näytteet! Intoilin jo etukäteen messunäytteistä, joiden ei tarvitsisi todellakaan olla kovin ihmeellisiä, mutta harvalla osastolla sai edes esitteen käteen, vaikka olisikin seisoskellut nolon odottavana osaston edessä. Saimme lähinnä muutaman vaippanäytteen, joista toisenkin juttelemalla työntekijälle Liberon vaippavarikolla, että ei täällä taida olla mitään meitä varten vielä. (uskaltaako niitä sinetöimättömiä vaippanäytteitä muuten käyttää?)

finlayson_pikkupyyhkeet.jpg

Ostoksemme jäivät siis aika laihanlaisiksi, vaikka emme toki tyhjin käsin messuilta lähteneet. Ylemmässä kuvassa on kotimaisen Tanyasum-merkin ihanat hämähäkkilegginssit, jotka löytyivät erittäin mukavaan viiden euron hintaan. Tämä sopi hyvin tarkoitukseemme löytää bebelle muutamia pikkuriikkisiä vaatteita ihan ensimmäisille päiville. Poikkesimme lähtiessämme myös Outlet-messujen puolella, josta löysimme Finlaysonin pisteeltä 30x30cm-froteelappuja, jotka iloisissa väreissään sopivat hyvin beben pylly-/yleispyyhkeiksi. Nämä maksoivat 1€/kpl!

Kaiken kaikkiaan Lapsimessut olivat oikein mukavat, vaikkakin hiukan erilaiset kuin olin luullut, mutta olemme ensi vuonna varmastikin hiukan paremmin kohdeyleisöä! Olitko sinä messuilla? 🙂

 

 

 

Kuvat: The Baby Show.

Perhe Raskaus ja synnytys Vanhemmuus