Naistenpäivän mietteitä

Tänään kansainvälisenä naistenpäivänä on tullut mietittyä omaa naiseutta, mutta kovin syvälliseksi pohdinnaksi en jaksa (tänäänkään) lähteä. Kyllä, naisena oleminen on usein ongelmallista, sekä yhteiskunnallisten rakenteiden että ihan biologisten haasteiden takia, mutta silti olen aina tuntenut itseni ihan oikeaan sukupuoleen syntyneeksi. Tämä tekee tietysti elämästäni vielä helpompaa kuin joillain toisilla, mutta olen onnellinen naisena eikä sitä kannata salata. Raskaus on tietysti tuonut ihan oman ulottuvuuden naiseuteen 

 

Naisena on kivaa.

 

honeymoon_happy.jpg

wedding_fun.jpg

 

 

 

 

Kuvat: The Baby Show/The Variety Show.

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään

Odotuksen onnea

raskaus_ja_rakkaus.jpg

Vauvan odotuksen mukanaan tuoma onnellisuus on aivan ihanaa! En ole kovin paljon täällä blogissa vielä hehkuttanut onneamme, mutta kotona ihmettelemme ja ihastelemme nykyistä tilannettamme ihan päivittäin. Halimme, pusuttelemme, silittelemme vatsaani, ja mietimme tulevaisuutta. Paljon puheissa pyörivät käytännön asiat vauvan tarvikkeista talouden tilanteeseen sekä jatkuvasti läsnä oleva huoli vauvan turvallisuudesta ja terveydestä, mutta ihan joka päivä siunailemme sitä, että ylipäätään odotamme vauvaa, ja kuinka onnellisia ja onnekkaita olemmekaan. Emme todellakaan ota itsestäänselvyytenä nopeaa onnistumistamme, sillä olimme jo etukäteen puhuneet lapsettomuuden mahdollisuudesta. Eihän omasta hedelmällisyydestä oikeasti tiedä ennen kuin antaa sille mahdollisuuden.

Meidän päivärutiineihin kuuluvat automaattisesti ja liikaa yrittämättä aamun ja illan halihetket, kun molemmat tuhisemme onnellisuuttamme. Aamuisin kaivaudun mieheni viereen, ja unenpöpperöisinä juttelemme joko tulevasta päivästä tai vauvasta, silitellen samalla hyvän huomenen toivotukset elämämme keskipisteelle. Iltaisin makaamme sylikkäin joko sohvalla tai sängyn päällä, eikä vauva ole kaukana kummankaan ajatuksista. Mieheni onkin ihmetellyt ääneen jo useamman kerran, ettei hän tiennyt tällaista onnellisuutta olevan! Olemme aina olleet onnellisia yhdessä, ja onnellisuuskäyrä on ollut koko suhteemme ajan tasaisessa nousussa, huipentuen tietysti syksyn häihin. Raskaus on tuonut mukanaan kuitenkin onnellisuuden ihan uuden lajin, ja siihen tottumiseen käytämme kyllä mielellämme nämä välillä tuskaisen pitkiltä tuntuvat yhdeksän kuukautta.

Tänään törmäsin yhteiseen ystäväämme, joka ei ollut vielä kuullut vauvauutisia, ja voi, kuinka iloiseksi hän tuli! Onnellisuutta on ollut ihanaa myös nähdä ja kuulla ystävissämme ja perheissämme, ja toivon vauvan synnyttyä jaksavani keskittyä painamaan mieleen ihmisten onnellisuuden meidän ja perheenlisäyksemme puolesta. Nyt vaan pidämme sormet ja varpaat ristissä, että kaikki menee hyvin, ja pääsemme oikeaan aikaan tapaamaan terveen ja ihanan lapsemme! 🙂

 

 

 

 

Kuva: Pauliina Ruokonen Photography.

Suhteet Rakkaus Raskaus ja synnytys Vanhemmuus