loppusyksyn liinailu

Lyhyestä kokemuksesta voin sanoa että meillä kantoliina on kovimmassa käytössä keväällä ja syksyllä. Kesäkuumalla kahden hikisen kehon väliin liimautuvat vaatteet ei miellytä ja ennustan että talvella on helpompi kontrolloida beibin vaatetusta rattaissa kuin liinassa, jossa toppavaatteita ei noin vain vähennetä sisätiloihin tultaessa. Tähänkin toki löytyy varmasti omat keinonsa ja niksinsä.

Tällä hetkellä kuitenkin kantoliina tuntuu helpolta, sillä näillä ilmoilla osaan arvioida paremmin kuinka paljon vaatetta vauva tarvitsee liinassa kuin rattaissa. Rattaissa hän on usein joko hiestä märkä tai vaihtoehtoisesti joku jalka tai poski tuntuu viileältä ja minä hypin seinille että nyt sille tulee keuhkokuume. 

Ainoa huono puoli kantoliinailussa tällä hetkellä on se että Seb on keksinyt että liinassa parasta ajanvietettä on äidin naaman hakkaaminen. Tätä tapahtuu silloin kun on tylsää eli sisällä ja paikallaan ollessa (kuten jonotustilanteet ja liikennevalot).

Marraskuun kantoliinapaketti syntyy näin:

image.jpg

image.jpg

Vauvalle body, housut ja sukat, jonka jälkeen Ruskovillan haalari, hanskat, töppöset, vanuhaalari ja hattu. Jos on selkeästi lämpimämpi päivä niin ruskovilla jää välistä pois. 

image.jpg

image.jpg

Kantaja pukee ylleen lämpimät thermoleggingsit ja mukavan neuleen. Liinan ja vauvan jälkeen tulee siveellisyysneuletakki vilautussyistä, lyhyt takki koska pitkässä takissa tulee kömpelö muumiolo, iso kaulahuivi molempien ympärille, hattu, hanskat, mukavat kengät, laukku ja reppu.

Tässä likaisen peilin kautta otettuja kuvia demonstroimaan paketin valmistumista:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Sidonta löytyy täältä.

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe

inspiraation lähteellä

image.jpg

Viime viikot ovat menneet juuri sellaisessa sumussa kuin tähän vuodenaikaan sopii. On ollut sateisia kauppareissuja, riisuutuvien puiden tuijottelua, kasvispihvejä ja appelsiinimuffinsseja, hyviä kirjoja, itsetutkiskelua, syväanalysointia ja luomisen tuskaa.

Paddy toi minulle koivulevyjä jotta innostuisin pitkästä aikaa maalaamaan. Päätin repiä jostain aikaa että saisin nämä lokakuun melankoliat sielusta kehyksiin, mutta kuinka kävikään. Tuijotan tyhjää vaneria jo toista viikkoa ihan niinkuin olen tuijottanut blogin luonnossivua. Tuntuu että olisi paljon sanottavaa ja annettavaa mutta mitään ei näy eikä kuulu. 

Luomistukos voi olla hyvin ahdistavaa. Se tuntuu kehossa fyysisesti, tuntuu kuin raajat alkaisivat painaa enemmän ja hengitys käy raskaaksi. Se helpottaa vasta kun saa jotain konkreettista aikaan, valitsee ensimmäisen värin tai kirjoittaa tällaisen tekstin siitä miten on henkisesti tukossa. Tästä lienee hyvä aloittaa.

 

Suhteet Oma elämä