Aamupalajuttuja

IMG_9798.JPG

8578D561-1973-4221-891D-701ED3B31E3F.jpg

Harmikseni olen todella huono aamupalaihminen.

Haluaisin viipyä rauhassa pöydän äärellä ja syödä kaikenlaista, mutta mieleni tekee useimmiten vain tujakkaa espressoa. Pidän kuitenkin kiinni siitä, että napsin minulle tärkeät vitamiinit ja hivenaineet, joihin kuuluu olennaisesti D-vitamiini ja sinkki. Ilman niitä en lähtisi mihinkään.

Extrana valikoimaan olen tuonut mukaan erilaisia kapseleita, joita kokeilen mielelläni. Niistä suurin suosikkini ja jota tuskin tulen jättämään pois on kurkuma. Olen lueskellut niin paljon sen terveysvaikutuksista, että se on pysynyt matkassani mukana jo pidemmän aikaa. En tiedä onko sillä vaikutusta ihon sävyyn, mutta mielestäni myös ihoni näyttää terveemmältä. Myös käyttämälläni viherkapseleilla saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa. Itse popsin nu3 merkkisiä kapseleita, joihin on lisätty mustapippuriuutetta, joka tehostaa kurkumiinin imeytymistä. Kurkumalla on todettu olevan tulehdusta hillitseviä ominaisuuksia ja se tekee hyvää vatsalle. Ylipäätänsä kaikella mitä suuhusi laitat ja niiden vaikutuksista kehoomme kiinnostavat. Voisin lukea loputtomiin tutkimustuloksia. Olen lukenut ehkä tuhat ja yksi artikkelia mitkä ravintoaineet saattavat ehkäistä esimerkiksi syöpää. Sanovat, että pitäisi suosia ainakin näitä: granaattiomenaa, tomaattia, vihreä teetä, kurkumaa ja sipulia.

Olisi äärimäisen mielenkiintoista kuulla onko teillä jokin tietty vitamiini/hivenaine josta olette saaneet apua ja tai olette huomanneet muutoksia. Vinkit kehiin!

Kommentit (5)
  1. Olen samaan mieltä aiempien kommentoijien kanssa: vitamiineilla ja hivenaineilla ei syöpää ehkäistä, mutta niillä ja muilla terveellisillä elämäntavoilla on ennaltaehkäiseviä vaikutuksia elämäntapasairausten synnyssä.

    Minä purskutan päivittäin kookosöljyä (20 min), syön D-vitamiinia (4 x annoksen THL:n suositukseen nähden) sekä otan sinkkiä ja maitohappobakteeria.

    Kaikesta em huolimatta olen ollut todella väsynyt ja sairaana pariin otteeseen tämän syksyn aikana. Aloitin uudessa työssä kesän jälkeen, joten olen nukkunut huonosti ja stressannut todella paljon koko syksyn sekä liikkunut aivan liian vähän.

    Syön monipuolisesti ja terveeellisesti ja yritän olla itselleni hyvä kaikin tavoin, mutta välillä keho vaan ilmoittaa, että system overload. Silloin pitää antaa periksi ja sairastaa.

    Leikki-ikäinen tytär on ollut yllättävän terveenä koko kevään ja syksyn. Hänelle syötän D-vitamiinia ja maitohappobakteeria päivittäin. Jälkimmäisen otin käyttöön keväällä ja joko se tai hänen ikänsä (ellei molemmat) ovat vaikuttaneet hänen yleiskuntoonsa. Viimeisen muutaman vuoden olin 2-3 päivää pois töistä joka 3. viikko sairaan lapsen johdosta, nyt poissaoloja on muutamia.

    Aamuisin syön yleensä puuroa; kaurapuuroa täysmaitoon (ja veteen) keitettynä ja päälle jäisiä mustikoita ja vadelmia. Parasta. Viikonloppuisin keitän manna- tai riisipuuroa, teen munakasta, leivon pataleipää, paistan syrnikkejä tai amerikkalaisia pannukakkuja jne. Minä olen aamiaisihminen ja niistä en vapaalla luovu. Nytkin mietin että mitä syömme aamiaiseksi tapaninpäivänä, kun olemme taas kotona perheen kanssa.

  2. oikeanlainen ruoka ja ajoittainen herkuttelu on musta paras lääke terveeseen mieleen, kroppaan ja ihoon. olen kuitenkin kokeillut nyt kuukauden puhdas + beauty ja puhdas + caps– kollageenilisiä ja ne oikeasti toimivat! iho on heleämpi kuin aiemmin, tuskin johtuu joulutunnelmissa syödystä suklaastakaan.. 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *