Ribbineulosta ja pehmeyttä

Lempivaatteisiin kuuluvat liehulahkeet ja puuvillaiset pehmeät paidat. Kuka vielä muistaa laamapaidat? Nuo pehmeät, luonnolliset ja lämpöiset paidat olivat lempivaatteitani jo varhain 90-luvulla, äitini niitä minulle osti. Laamapaidan muuten keksi lääkäri Johann Heinrich Lahmann. Hän halusi luoda materiaalin, joka kestäisi käyttöä ja säilyttäisi joustavuutensa ja lämmittävät ominaisuutensa pesusta toiseen. Näin syntyi ”Lahmann-neulos” jonka lämpö ja hengittävyys perustuu kuitujen väliin jäävään ilmaan. Nuo pehmeät puuvillavaatteet levisivät nopeasti ympäri Eurooppaa ja saavuttivat suuren suosion. Suomalaisten suussa Lahmannin alusvaatteet kääntyivät laamapaidoiksi ja housuiksi.

285157B1-FD91-42A2-A049-AE74C613BCD5.jpg

Olen taas pidemmän aikaa ollut hulluna ribbineulottuihin vaatteisiin, kuten kuvista voi päätellä. Onkin mahdollista, että ribbineulotuissa vaatteissa olisi klassikon aineksia, sillä se näyttää aina hyvältä.

3EFC48F6-8DC1-4CC0-BEEE-58DA0DB9AA53.jpg

Tämän hetken lempihousut ovat Zarasta, viiletän nämä ja sukkahousut jalassa vielä näinkin kylmillä ilmoilla ylisuureen takkiin kietoutuen. 

IMG_5149.JPG

Tässä vieläkin istun pehmeä asu päälläni ja nautin rauhallisesta viikonlopusta. Toista se on seuraavana viikonloppuna, kun juhlitaan Blog Awardseja. Nyt on hyvä ladata akkuja, juosta perus kymppikilsaa hapekkaassa ilmassa ja tehdä kasvohoitoja. Nautin!

 

Muoti Päivän tyyli

Minkä lattian valitsen? Puu, betoni vai laatta

Pintamateriaaleja ei tarvitse valita ihan vielä, mutta viime remonttihanketta muistellessa piti ihan kaikkea päättää yks kaks nopealla aikataululla, joten olen tietysti nyt hyvissä ajoin liikenteessä.

Nyt mietinnässä on minkä lattian valitsen. Talosta tulee melko perinteinen puutalo ja teemana on isot ikkunat pihalle, joka on täynnä ihania vanhoja omenapuita. Valoisuus ja avaruus lienee siis pääteemana. Haluaisin pintamateriaaleiksi jotakin melko yksinkertaista ja nyt olen näiden kolmen vaihtoehdon äärellä.

Valitako:

Kalanruotolattiaa

337069FC-B869-4733-8174-2A0C443130A4.jpg

Betonilattiaa

D5807CFD-3E89-4BFD-86A2-06E36EA5866C.jpg

Laattalattiaa

ADA63404-0D19-4122-AF4A-65D0D98A887B.jpg

Onko teillä näistä kaikista kokemusta? Mikä olisi teidän suosikki? 

Itse olen nyt vähän tuon yksinkeraisen laattalattian kannalla. Se on erilainen ja ilmava eikä niin nähty. Valitsin varmasti jotain kuvan kaltaista laattaa, mattavalkoista ja ehkä tuollaista mattamustaa paikoitellen. 

Koti Sisustus