Rapujuhlat

IMG_4575.JPG

IMG_4577.JPG

IMG_4578.JPG

469910E4-7ADB-416B-946D-5BA1C3B41624.jpg

AB895E71-7A2B-4BAE-B55A-AC2417C9D4F3.jpg

Lauantaina oli kekkerit.

Pyysin vain muutaman ystäväiseni kylään ja nykyään melkoisen kiireellisenä tyyppinä ostin kaiken valmiina ravuista alkaen. Kattaus pysyi yksinkertaisena, sillä illallispöytä täyttyy niin nopeasti kaikenlaisesta. Ainokaiset koristeet olivat matkoilta tuodut simpukat ja systeemit.

Tarjolla oli salaattia, levitteitä ja lähileipomon uunituoretta saaristolaisleipää. Isosiskoni toi äitini tekemää huippuhyvää sienisalaattia. Äidit kyllä tietävät tälläisten perinteisten salaattien ynnä muiden takuuhyvät reseptit. Joten tässä hänen versio:

Sienisalaattia suolasienistä

Kangassieniä ja haperoita, suolattuna. Tsekkaa ohje sienien valmistamiseen täältä, jotta menee ihan oppikirjan mukaan.

1 iso sipuli raastettuna. Äitiltäni löytyy tietysti spesiaali laite tätä varten, mutta raastin käy ihan yhtä hyvin. Purista sipulimurskasta liika neste pois

2 dl kermaa vatkattuna

1 purkki kermaviiliä

Mausteeksi mustaapippuria ja valkopippuria.

Yhdistä ainekset ja anna makujen tasaantua jääkaapissa vaikka koko päivän. Koristele tuoreella persiljalla ja tarjoile esimerkiksi äyriäisten kera, niinkuin minä tein. 

 

Muoti Ruoka ja juoma Päivän tyyli

Miksi puhut pahaa?

Vaikka olenkin aika easy going ja osaan sivuuttaa ikävät asiat melko hyvin, eikä minulle jää useinkaan mitään hampaan koloon ja osaan jatkaa matkaa, niin silti viime päivinä olen tosissani ihmetellyt maailman menoa. Sitä miten ilkeitä osaamme olla toisillemme netissä ja oikeassa elämässä. Ihmiset ovat olevinaan heikomman puolella mutta todellisuus näyttää olevan jotain muuta.

IMG_4436.JPG

Sanonnat ”Walk a mile in my shoes” tai ”What Susie says of Sally says more of Susie than of Sally” tai ”Everyone you meet is fighting a battle you don’t know nothing about. So be kind. Always”  eivät tule ihan tyhjästä, niissä on paljon viisautta ja haluankin nyt tällä tekstilläni siitä muistuttaa. Muistuttaa empatiasta, lämmöstä, välittämisestä ja esimerkillisyydestä näinä pimenevinä syyspäivinä.

IMG_4431.JPG

Minä olen erittäin tyytyväinen, että ihmiset luonnehtivat minua niin etten puhu muista pahaa ja löydän jokaisesta jotain hyvää. Se on sellainen asia josta olen ylpeä ja saan kiittää vanhempiani tästä luonteenpiirteestäni. Haluan myös lasteni oppivan keskittymään ensijaisesti hyvään ihmisissä ja elämässä ylipäätänsä.

IMG_4432.JPG

Ajattelen asian niin, ettei minulla ole varaa arvostella muita, eikä toisaalta muilla ole varaa arvostella minua, varsinkaan minua sen paremmin tuntematta. Miten hyvin me ylipäätänsä tunnemme toisiamme? Mistä nauramme tai itkemme, tai kenen vuoksi? Miten erikoisia kaikki olemme, kun samalla olemme ihan samanlaisia, ihan tavallisia ihmisiä eri kuorrutuksilla vain. 

Yritän aina parhaani ja muutenkin koitan olla hyvä ihminen ja jos teen väärin, toivon, että osaan pyytää anteeksi. Simppeliä! En halua kuulostaa tekopyhältä, olen ihan varmasti loukannut monien ihmisten tunteita, mutta jälkikäteen ajateltuna ne loukkaukset ovat johtuneet omasta tyytymättömyydestäni. Sellaistako se sitten on? Tyytymättömyyttä? Sanotaan, että asiat jotka toisessa ärsyttävät kertovat asioista, joista et itsessäsi pidä.   

IMG_4433.JPG

Jospa nyt kun seuraavan kerran haluat ihmetellä ja arvostella loukkaavasti muita, mieti hetki. Onko viestisi sellainen, jonka haluat universumille lähettää ja laittaa kiertämään. Voin taata, että hyvistä sanoista tulee paljon paremmalle tuulelle, se on kuin peili. Pidä sydän lämpimänä ystävä hyvä! Keskity hyvään.

” Jospa minä saisin olla sinä. Jospa sinä saisit olla minä, edes tunnin. Jospa voisit nähdä itsesi minun silmin, yllättyisit. ”

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Mieli