Pari herkullista reseptiä brunssipöytään

 

IMG_1200.JPG

Lauantai valkeni sateisena ja sen myötä ihanan kotoisasti. En tiedä mitään niin rentouttavaa kuin sateen ropina yläkerran kattoikkunoihin.

Kutsuin pari ihanaa äitiä brunssille luokseni. Parempi idea mielestäni hengata jonkun luona, kuin lähteä ravintolaan. Kotona on paljon rennompaa, ei tarvita pöytävarauksia ja päivää voi jatkaa vaikka iltaan saakka, niinkuin mekin tehtiin.

199B923B-4108-4DE9-B433-BD1CE819A90E.jpg

3F1E21C3-CBD8-4506-A908-9073E33C161B.jpg

Kyllä mutsit tietää hyvän ruoan päälle. Teimme brunssipöytään muun muassa näitä:

Mozzarella-salaatti:

2 palloa mozzarellaa

1 paketti kirsikkatomaatteja

tuoretta basilikaa

Pestoa

Halkaise kirsikkatomaatit kulhoon. Lorauta päälle oliiviöljyä, ripaus sokeria, suolaa ja mustapippuria. Paahda 10 minuuttia 200 asteisessa uunissa. Siivilöi ylimääräinen neste pois ja painele haarukalla summanmutikassa tomaatteja. Lado tomaattiseos mozzarellaviipaleiden ja basilikalehtien kanssa. Päälle vielä vaalea balsamicoa ja pestoa – se on siinä.

IMG_1182.JPG

73F17F34-E149-481C-81D5-FA164DFB6457.jpg

B985B839-8FE8-4CDB-AD59-497B27DEDFF1.jpg

Porotikut:

Kylmäsavuporo koskenlaskijaa

Kylmösavuporoleikkeitä

Kirsikkatomaatteja

Rucolaa

Pieniä suolakurkkuja

Kääri rucolaa ja viipale koskenlaskijaa poroleikkeleen väliin. Pistä cocktail-tikkuun leikkelerullan lisäksi kirsikkatomaatti ja suolakurkkua. Maistuu myös seuraavana päivänä, tiedän. 

 

xoxoxoxooxooxo

Koti Ruoka ja juoma Sisustus DIY

Kehuja ja kiitoksia

robert.jpg

 

Sofié jakoi blogissaan kauniita kehuja muun muassa minulle ja halusin tietysti jatkaa tätä posiitiivista postausta. Se millä tavalla puhut muista kertoo paljon sinusta itsestäsi. Se miten kommentoit netissä kertoo enemmän sinusta. Miten kohtelet muita, peilaa luonnettasi.

Sofién olen tuntenut jo ennen meidän blogeja ja olen ihallut hänen sisäistä ja ulkoista kauneuttaan jo vuosia. Hän on hauska ja älykäs, vieraanvarainen ja lahjakas valokuvaaja. Toivon totisesti, että ennätän vierailemaan hänen luonaan Ranskassa mahdollisimman pian.

Yksityiselämän puolella minulla on kirjo erilaisia, eri maasta tulevia tärkeitä kavereita. Heiltä jokaiselta olen oppinut niin hurjasti kaikenlaista. Nyt viimeisimpänä oivalluksena ystäväni tsemppasi minua kertomalla siitä mieten suuri merkitys mielellä on. Hän tulee tuolta paljon kauempaa ja omaa erilaisen kulttuuritaustan ja ihailen hänen vankkaa itseluottamusta kaikessa mitä hän tekee. Esimerkiksi, jos ajattelet että jokin asia on ihan laimea, se myös on sitä. Mutta jos ajattelet, että se asia on ihan fucking amazing – se tulee ennemmin tai myöhemmin myös olemaan sitä. Tärkeintä on se, että sinä itse uskot siihen! Tämä ajattelumalli lienee kaikille ihan itsestäänselvyys, mutta halusin vaan muistuttaa.

robert_2.jpg

Magicpoks blogistakin tuttu Mari on minulle niin tärkeä. Hän tuntee minut läpikotaisin ja tietää ehkä parhaiten vahvuuteni ja heikkouteni. Häneltä olen oppinut, että kannattaa puhua kaikista asioista, sillä ei muuten kukaan voi tietää mitä käyt läpi. Häneltä olen oppinut juurikin avoimuuden. Ihailen tämän määrätietoisen naisen elämänasennetta ja herskyvää huumorintajua. En voi sille mitään, että nauran aina vedet silmissä, ripsarit poskella ystäväni seurassa. Jos on harmaata, Mari tekee kaikesta värikästä. Oikeassakin elämässä aikamoinen Magicpoks. 

Suvi on esikuvani ja äärettömän lahjakas taiteilija. Olen päässyt hänen mukanaan kiinnostaviin projekteihin ja ollaan kuvattu yhdessä kaikenlaista, pian tuleekin yksi hieno kirja, jossa olen pienessä sivuroolissa mukana. Suvi tekee maailmasta vähän kauniimman paikan elää ja minusta se on yksi tärkeimmistä asioista mitä ihminen voi eläessään tehdä. Hän on ottanut tämän postauksen kuvat keittiöstäni. Kuva tuli uuteen Robert – Nautinollisen elämän käsikirja -nimiseen opukseen, jonka tekemisessä olen ollut mukana pienessä sivuroolissa.  

Haluan antaa kehuja ja kiitosta myös sympaattiselle Marialle, jonka blogista muuten poimin paljon tyylivinkkejä. Me emme (vielä) tunne kovin hyvin mutta ollaan kohdattu muutaman kerran ja kirjoiteltu. Oli kausi, kun sain vähän ilkeetä kommenttia blogiini ja hän laittoi minulle tsemppaavan viestin kaiken sen keskellä ja se ilahdutti kovin. En varsinaisesti osaa enää pahoittaa mieltäni negatiivisesta kommentoinnista mutta vaikken välitä, muistan. Ne pahat sanat taitavat salakavalasti asustaa jossain takaraivossa ja pieni tsemppaus oli enemmäin kuin tervetullutta. On tärkeää tulla muistetuksi.

Listani voisi jatkua loputtomiin, niin paljon hienoja bloggaajia on lähipiirissäni.

Olisi kiva kuulla ihan randomisti mitä kivaa teille on sanottu tässä lähiaikoina tai toisin päin. Mistä te olette antaneet kehuja viime aikoina?

”if you have good thoughts, they will shine out of your face like sunbeams and you will always look lovely.”

Kuvat Suvi Kesäläinen, Robert – Nautinnollisen elämän käsikirjasta. 

Suhteet Ystävät ja perhe Mieli