Seuraavan tapaamisen suunnittelua

Kitarapojan kanssa viestittely on edelleen päivittäistä ja intensiivistä – ja keskittyy nyt suurimmaksi osaksi seuraavan tapaamisemme suunnitteluun.

Mietimme alustavasti tulevaa kevättä; ajattelin jo, että voisin vuokrata saman asunnon uudelleen, sillä se tuntui olevan suhteellisen sekapariystävällinen. Mutta toisaalta…asunto sijaitsee niin kaukana Kitarapojan kodista.

Voitaisiin vuokrata auto ja ajella Saharaan. Tiedän jo sielläkin sekapariystävällisen majapaikan, joka veloittaa vain yhdestä huoneesta, vaikka paperille kirjataankin kaksi.

Viime reissulla muodostamillani “suhteilla” pystyisin helposti hommaamaan majapaikat ja auton suhteellisen edulliseen hintaan; mutta kun aloin laskeskella reissun kokonaiskustannuksia, tuli vähän hiki. Ohitin kuudensadan euron etapin aika nopeasti, enkä edes laskenut mukaan bensa- ja ruokakuluja. (Enkä niitä mattoja, jotka ehdottomasti haluaisin ostaa.)

Huokaisin hikihelmet otsallani, että tulisi halvemmaksi pyytää Kitarapoika minun luokseni.

HETKINEN!

Tulisi halvemmaksi pyytää Kitarapoika minun luokseni.

thinking_emoji.png

Suhteet Oma elämä Rakkaus Seksi

Äitiyspakkauksia Keniaan!

Huomenta kaikille!

Bongasin Puutalobabyn tontilta mun mielestä ihan todella hyvän, kertaluontoisen hyväntekeväisyyskeräyksen. Äitiyspakkauksia Keniaan – no toki!

Krista kirjoittaa postauksessaan seuraavasti:

”Kenian Turkanan alue on köyhästä köyhimmän kehitysmaan köyhintä ”takahikiää”. Siellä asuu vaeltava turkana-kansa, jonka näkemysten mukaan vain heikot naiset synnyttävät klinikalla – ei siis ole yllättävää, että lapsikuolleisuus on hyvin suurta. Lisäksi alueella sijaitsee Kakuman pakolaisleiri, jossa asuu noin 200 000 Etelä-Sudanin väkivaltaisuuksia paennutta pakolaista. Leiri on perustettu jo 90-luvulla ja ihmisillä siellä on hyvin heikot mahdollisuudet koskaan palata kotiseudulleen.

Mikä on ollut meidän suomalaisten menestysresepti aikoinaan korkeisiin äiti-lapsi -kuolleisuuslukuihin 30-luvulla…? Se, millä houkuteltiin myös suomalaiset äidit terveyspalvelujen pariin…?

No joo, tämä nyt oli helppo:  se äitiyspakkaus!!!”

Ja vielä:

”Tässä kampanjassa mahtavaa on myös se, että tässä kerätään siis ihan konkreettisia äitiyspakkauksia. Kyse ei ole ”pakkausta vastaavasta rahasummasta” tai jostain vastaavasta, vaan jos ostaa yhden pakkauksen, se ihan konkreettinen ja fyysinen pakkaus lähtee Suomesta Keniaan ja annetaan siellä synnyttäneen äidin käsiin.”

aitiyspakkaus.jpg

Lainasin kuvan Puutalobabyn postauksesta – toivottavasti kukaan ei pahastu 😉 

En nyt äkkiseltään keksi parempaa ja suorempaa keinoa lahjoittaa verrattain pieni summa (yhden pakkauksen saa 35 eurolla, ja kolme pakkausta maksaa 105 euroa) konkreettiseen hyvään.

Vink vink – myös hyvä joululahjaidea perinteisen, nurkkiin pölyyntymään jäävän krääsän asemesta.

Kuka lähtee mun kanssa mukaan? <3 

Perhe Mieli Terveys Lapset