Mielikuvituspoikaystävä

Sain vihdoin ja viimein luettua paljon kehutun mielikuvituspoikaystävä -kirjan!

Kirja oli ihanan karu ja suorasanainen ja kirjan tapahtumiin tai ainakin ajatusmalleihin oli helppoa samaistua. Oli ihana lukea pitkästä aikaa kirjaa, jonka kanssa sai nauraa vedet silmissä! Sellaista kirjaa kun ei ole hetkeen tullut vastaan. Mutta ei kirjan lukeminen kuitenkaan aivan ruusuista ollut. Välillä, joissakin luvuissa, asiat oli kirjoitettu niin karun suorasanaisesti, että oli pakko pitää hengähdystauko jos ei toinenkin ennen kuin pysty jatkamaan kirjan parissa.

Oli hassua huomata, että välillä kirjaa lukiessa tuli tunne just noin mullekin tapahtui, just noin oon asian ajatellut/kokenut/tehnyt ja sitten seuraava hetkessä huomaan ajattelevani ei, mä en toimis ikinä noin, mikä muhun on mennyt että edes ajattelen noin?.  Kunnes tajusin, että kun on itselleen epämielyttävässä, uudessa ja monimutkaisessa tilanteessa, tulee helposti otettua mallia kaikilta muilta. Sitä unohtaa kokonaan oman sydänmen äänen ja keskittyy vaan kuuntelemaan yhteiskunnan sääntöjä ja normeja. Oli kuitenkin ihanaa saada uusia näkökulmia asioiden katseluun kirjan avulla. Ja mieleen muistui taas se kuinka paljon nautin lukemisesta! Se on niin ihanaa! Ja mitä tunteita herättävämpi kirja on, sitä parempi. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että jokaisesta lukemastani kirjasta olen myös oppinut hieman jotain uutta itsestäni.

Toisia määrittää muut ihmiset/työ/koulutus, mutta ylpeänä voin todeta, että mua määrittää kirjat! 🙂

Kiitos Henriikka Rönkkönen! Odotan jatkoa innolla!

 

– Karin.

Kulttuuri Kirjat

Natural Cycles

Latasin eilen puhelimeeni Natural Cycles sovelluksen, koska en jaksaisi mutustaa e-pillereitä enkä pidä kondomeista. Sovellus kuuleman mukaan kertoo ”varmat” päivät ja kaiken muun kiertoon liittyvistä asioista.

Sovelluksen saa ensimmäiseksi kuukaudeksi ilmaiseksi, tämän jälkeen sovelluksesta tulee maksaa 5,40€/kk jos sovelluksen ostaa vuodeksi ja 8,99€/kk jos sovellusta ostaa kuukauden kerrallaan. Houkuttava hinta tuo vuoden tilaus ja ostaessa vuoden verran palvelua saa mukana lämpömittarin jolla voi seurata lämpöilyään, jota sovellus siis vaatii pystyäkseen laskemaan algoritmin kierrostasi. Mutta onko puhelinsovellus tarpeeksi turvallinen, ettei sen kanssa tarvitsisi muita ehkäisy muotoja?

Tiedän sen, ettei muutkaan ehkäisymenetelmät ole täysin ehkäiseviä, ne saattavat rikkoontua, olla imeytymättä ym. Mutta jotenkin luottaisin näihin vaihtoehtoihin kuitenkin enemmän kuin sovellukseen. Onko siis jollakulla kokemusta tästä sovelluksesta? Onko sen avulla varmat päivät olleet varmoja vai onko maailma saanut/saamassa uuden suloisen tuhisijan? Tai onko joku samassa tilanteessa kuin itse olen, että sovellus on vasta otettu käyttöön?

 

– Karin.

Suhteet Seksi Hyvä olo