Mitä ajattelin tänään

Oikeastaan otsikko kuuluisi, että mitä ajattelin tällä viikolla.

  • Väärin lausutut jalkapallon pelaajien nimet. En todellakaan ole itse mikään englannin kielen erikoistaitaja. Joidenkin nimien lausuntatapa vain kutkuttaa nauruhermojani. Kiruu. Dekea. Ai että!
  • Jalkapallosta vielä. Nyt kun FIFA kokeilee muutenkin kaikkea uutta, niin minulla on ehdotus. Voisiko pelaajille laittaa mikit? Niin että kuulisi mitä he keskustelevat kentällä. Mikit saman tien myös valmentajille. Ei tarvitsisi enää tulkita, että mikä kirosana sieltä tuli, kun voisi varmuudella kuunnella sen. Myös kaikki klassiset selitykset tulisivat talteen. ”My teeth hurt when he put his shoulder against them”. On vain ajan kysymys, kun tästä ehdotuksesta innostuvat muutkin, joten ilmoitan tämän nyt virallisesti täällä. Minä ehdotin sitä ensin. 
  • Paralympialaiset ovat alkaneet Suomen osalta paremmin kuin olympialaiset. Kultaa on saatu lumilautailussa ja sen lisäksi on tullut kaksi pronssia. Sotshin tilasto on jo triplattu. Samaa prosentuaalista parannusta toivoisin seuraavissa kesäkisoissa ei-paraurheilijoilta.
  • Työpaikan olympiaveikkauksen lopputulos tarkastettiin vihdoin tällä viikolla. Minä tein tarkastuksen. Olisin voinut periaatteessa huijata, mutta en huijannut. En siis myöskään voittanut. Tärkeintä on kuitenkin rehti kilpailuhenki ja se, ettei palkinto ollut niin suuri, että olisi oikeasti ärsyttänyt.
  • Olen astunut jonkin rajan yli. En tiedä minkä, mutta jokin raja on ylitetty. Ostin nimittäin painonnostohanskat. Tulee tunne, niin kuin treenaisin ihan oikeastikin. Nämä markkinoitiin minulle kanssatreenaajien sanoilla, että pysyy ote paremmin. Toivotaan, että tämä otteen pitäminen pätee myös muihin asioihin.

 

Hyvinvointi Liikunta Ajattelin tänään Uutiset ja yhteiskunta

Väsymyksestä

Vanhuus ei tule yksin. Se tulee mitä suurimmissa määrin lisääntyneen unen tarpeen muodossa. Minä nimittäin rakastan nukkumista. Rakastan sitä, kun saa aamulla kääntää kylkeä ja jatkaa unia. Rakastan illalla peiton alle käpertymistä, kun tietää että on monta tuntia aikaa nukkua. Päiväunet ovat yksi parhaista keksinnöistä ikinä. Joululahjaksi sain muotoillun tyynyn. Se oli erittäin toivottu ja osuva lahja. Samalla mietin, että kulkuni kohti puolen vuosisadan päässä häämöttäviä eläkevuosia on alkanut.

Urheilun seuraamisen kannalta väsymys aiheuttaa ikäviä haasteita. Valvominen ei vain onnistu. Olen usein täpinöissäni ennakkoon päivän aikana. ”Illalla tulee hyvä peli!” En melkein jaksa odottaa. Ja sitten. 10-15 minuuttia pelin aloituksesta ja silmät alkavat lupsumaan kiinni. En vain pysty pitämään niitä auki.

Olen kuitenkin sinnikäs. Pysyttelen sohvalla, vaikka väkisin. Kuuntelen matsia silmät kiinni. Eläydyn mukaan, vaikka olen puolivalvetilassa. Hätkähdän hereille, kun tulee maali tai läheltä piti-tilanne. Havahdun kuolaposkessa ensimmäisen puoliajan jälkeen ja kömmin nukkumaan. Aamulla kaduttaa, etten katsonut kokonaan peliä, jota lehdissä kutsutaan klassikoksi.

Vetoan kaikkien iltaunisten, henkisten sekä oikeiden penkkiurheilua rakastavien vanhusten puolesta. Olisiko Mestarien liigan pelejä mahdollista aloittaa tuntia aikaisemmin? Is it possible to start the Champions league games an hour earlier please? Vetoomus ei koske pelkästään jalkapalloa, mutta jostain täytyy aloittaa. Tarvitsen uneni, mutta janoan myös katsomokokemuksia. Nimimerkillä 8h yöunet ois kiva.

 

Hyvinvointi Hyvä olo Mieli Ajattelin tänään