1/7

helmikuu1.jpg

1/7 takana. Se meni rehellisesti sanottuna kivuttomammin, kuin olin ajatellut.. Miksi sen toisaalta olisikaan pitänytkään olla vaikeaa? 

Olen treenannut tämän kuukauden aikana 6-7 päivänä viikosta 1-2 kertaa per päivä. Vähintään kerran viikkoon on mahtunut joku ”hupitreeni”, eli hauskaa ja aktiivista tekemistä sen hetkisten mielihalujen mukaan. Treenaaminen on oikeastaan ollut koko ajan hauskaa ja sitä samaa se on varmasti myös jatkossa.

Kriisejä tuli kaksi, mutta niistäkin opin ja pääsin yli. Pienet askeleet ja matkasta nauttiminen, ne on mun mantroja jatkossakin.

Nälkä mulla on ollut ehkä kerran – lähinnä pitkäksi venähtäneen työpäivän takia – ja merkittäviä mielitekoja 3. Kaloreita on mennyt suusta alas päivästä ja sen treenimääristä riippuen 1700-2100 ja sapuskani ovat koostuneet pääasiassa erilaista proteiineista, kasviksista, hedelmistä ja marjoista. Niin ja kourallisesta amullisia ravintolisia 😉

 

helmikuu2.jpg

Kuukauden ainoa ja villi ”repsahdukseni” taisi olla teekupposen kylkiäisenä tullut dumle, minkä pistelin napaani hyvillä mielin 😀 Pitänee kyllä pohtia ihan omassa postauksessaan noita mielitekoja ja vaihtoehtoisia herkkuja.

Tarkistin huvin vuoksi ruokamääriäni kalorilaskurista, ja keskimäärin ne ovat olleet 2kg/päivä. Se on mielestäni aika paljon! 

Tästä innostuneena ja kiinnostuneena näpyttelin huvikseni kalorilaskuriin myös esimerkkipäivien sapuskoja jostain parin vuoden takaa. Noin 2400kcal ”perus”päivänä ruokamäärä oli n. 1,5kg tai jopa vähemmän, enkä edes halua muistella kuinka monena päivänä taskuun eksyi joku irtokarkkipussi tai vastaavaa… 

 

helmikuu3.jpg

Suunta on mielestäni oikea, varsinkin kun mua hetkeäkään ahdista tai inhota ajatus siitä, että nämä kaikki ovat ainesosia ja ruokia, mitä mä tulen syömään vaikka loppuelämäni. Ei mitenkään orjallisesti siis, vaan sellaisena hyvänä perusrunkona, minkä mieluusti jättäisin perintönä myös jälkikasvulleni paahtoleipien ja einespizzojen sijaan. En ole lisääntymässä, älkää innostuko, ajatus vain lämmittää mieltä 😀

Mua harmittaa, etten jo aluksi ottanut mittanauhaa käteen, sillä veikkaan tiivistymisen olleen tehokkaampaa kuin mitä vaa’an lukema kertoo.. Ehkäpä aloitan urakan toisen kuukauden mittanauhaostoksilta.

Kuukauden saldo oli siis -2,5kg. Suunniteltu kuukausitahti on n. 2kg ja viikon takaisen jumituksen jälkeen paino on notkahtanut kilon verran alaspäin. Toivottavasti sama tahti jatkuu!

 

helmikuu4.jpg

Tänään onkin sitten rasvanpolttokuurin ensimmäinen HERKKUPÄIVÄ! Se alkoi seuraavan näköisellä aamiaisella ja tulee päättymään ensi yönä käytävän Super Bowlin aikaisiin jenkkityylisiin herkutteluihin. Otetaanpa uusi katsaus maaliskuun alussa! ^_^

 

aamiainen.jpg

Aikooko joku muu valvoa ja katsoa Super Bowlia? Mitä herkkuja teidän kisastudioista löytyy?

Kommentit (24)
  1. Hyvä, että jaksat treenata 🙂 Mutta en oikein ymmärrä, miksei sulla näy tulokset kropassa ton paremmin, vaikka liikut kuin hullu ja syöt terveellisesti?

  2. Hitsit, olet kyllä niin mahtava mimmi! Ihanaa ja inspiroivaa lukea sun blogia 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *