14 päivän totaalilepo

Kuvankaappaus 2014-3-19 kello 0.05.18.png

Kävin tänään aamulla lääkärissä. Meinasin myöhästyä, mutta ehdin kuin ehdinkin paikalle juuri aikani koittaessa. 15min myöhemmin kävelin ulos ortopedin vastaanotolta 85€ köyhempänä ja kahden viikon ranteenkäyttökielto tassussani.. Voihan paska 😀

Positiiviselta kantilta tarkasteltuna yritän toki miettiä esim. seuraavia asioita: 

  • Sain tehdä 7 vuotta töitä meikkaajana ja kampaajana ilman jännetupentulehdusta

  • Seuraavina viikkoina peruskuntoni nousee varmasti raketin tavoin

  • Pakarani tulevat kehittymään vähintään yhtä tehokkaasti, kun ainoat mahdolliset liikkeeni ovat askelkyykyt ja erilaiset hypyt (en saa nostella kiekkoja tankoon tahi prässiin kahdella kädellä..)

  • Rannetuki on hauska keskustelunavaus

  • Vasemman käden motoriikan parantaminen on tärkeää

  • Vasemman käden hauis on varmasti heikompi, eli voin ottaa oikean kahdessa viikossa kiinni!

  • Yhdellä kädellä ei voi yrittääkään tehdä pakurisalmiakkia

Hyvinhän tämä siis menee. Isoimpana ongelmanahan tässä on se, että käytän oikeaa kättä vaistomaisesti koko ajan, ja kun kipu ei ole massiivinen, en tajua lepuuttaa sitä niin paljon kuin pitäisi. Nyt olen oikein tsempannut!

 

 

Kuvankaappaus 2014-3-19 kello 0.05.01.png

 

Onneksi Nata on terve, voidaan ottaa läpsystä vaihto! Lääkäri lupaili, että kun ranne on kunnossa, saan tehdä punnerruksia rauhassa seuraavat 70 vuotta. Se oli ehkä vitsi, jos ruudun taakse on päätynyt joku huumorintajuton tyyppi ;P

Kun ranne on kunnossa, lisään treenieni lämmittelyihin ja liikkuvuusjumppiin ranteita vahvistavia liikkeitä. Nämä pirulaiset kun ovat olleet heikko kohtani aiemminkin – siitä syystä vaatehuoneestani löytyi parikin erilaista rannetukea, joiden käyttöä en ollut kaivannut.

Onko teillä hyviä ideoita käsiä vaatimattomista treeneistä? Siis muusta, kuin kaikkialle askelkyykkäämisestä ;D

Kommentit (9)
  1. Toi hunajakääre kuulostaa ihan mahtavalta! Kalevalainen jäsenkorjaaja neuvoi joskus suolakääreen (vettä+suolaa, rätti sinne ja siitä rätti käteen ja pakettiin). Sitten kun ranne on kunnossa niin tää on mahtava vekotin http://www.pulju.net/powerball. 🙂

  2. Pitkään treenanneena tiedät kyllä mitä liikkeitä voi tehdä ilman käsiä, ja sitähän voi koettaa salilla luovasti liikutella kaikkia vempeleitä. Enemmän olisin huolissaan siitä että oikea puoli ylävartalosta jää pitkäksi aikaa väliin. Esim. rinta- ja takaolkapäälaitteissa (jos sellainen löytyy) voi harjoittaa sitä oikeaakin puolta, kun tekee sellaisilla painoilla ettei tarvitse puristaa kahvasta. Kumilenkeillä voi myös treenata kun pitää sitä kyynärvarressa tai -taipeessa. Samoin alataljaa voi vedellä eri suuntiin sopivalla tangolla pitelemällä sitä kyynärmutkassa jopa yhdellä mutta ainakin kahdella kädellä.

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *