Aamiainen vol 1.

picasion.com_42311f0f164c390e908091642e88b4d4.gif

Mun aterioista on toivottu hurjasti lisäinfoa ja ajattelin vilautella aina sopivan sauman sattuessa erilaisia aamiaisia, väipaloja ja päivällisiä, joita mun suuhun päätyy.

Tässä perustylsä aamiainen, jonka syön melkein aina ennen aamulenkkejä. Proteiinia ja rasvaa, hiilarit aika nollissa.

Mun kolesterolitasoista huolehtivat voi rauhoittua, kananmunien terveysvaikutuksista tuntuu valmistuvan tutkimuksia viikoittain ja joka toinen niistä antaa mulle luvan syödä muutamia päivässä 😀

Aamiaismunakkaassani on:

Kaksi kananmunaa, n. 130g 

Korppukinkkua n. 33g

Parmesanjuustoa n. 4g

Se tarkoittaa 212kcal, 21g proteiinia, 14g rasvaa, 0,7g hiilihydraattia ja täyttä masua, minkä voimin on kiva kirmata lenkkipolulle.

Kommentit (17)
  1. hedelmäaamiainen
    27.6.2013, 11:31

    Kananmuna-aamiainen pekonilla, paistettuna rasvassa vaikuttaa rekkakuskin unelmalta. Söin niitä joskus nuorena neitona mutta sitten alkoi tuntua tylsältä. Vakiintuneet tavat johtavat aloitekyvyttömyyteen, kannattaa pitää pitkiä taukoja eläinperäisten ruokien kanssa sillä nuorena toki menee hyvin mutta iän kertyessä keho muuttuu. Olen nyt ollut pian 13 vuotta kasvissyöjä. Käytän maitotuotteita, tiettyjä juustoja ja hyvin harvoin kananmunia. Aamiaiseni on yleensä 1 tai 2 hedelmää, sokeroimatonta mehua ja pala ruisleipää, tomaatti. Lopetin kahvin juomisen. Peruskunnon korjaannuttua keho kaipaa tuoreita vihanneksia mutta ihmisen on todella oltava ahkera tajutakseen puutteet omassa ravinnossa. Paistetun ravinnon välttäminen, nk. Kevyttuotteiden ja margariinin, tölkkiruokien poistaminen, siitä se alkaa. Erityisesti naisten olisi juotava 1 litra kokomaitoa päivässä saadakseen vasta-aineita mm. rintasyövän ehkäisemiseksi. Hivenaineiden ja vitamiinien saanti ruuasta on tärkeää, purkkivitamiinit eivät korvaa niitä. Muoviin pakattujen ruokien välttäminen kannattaa. Se mikä tuntuu aluksi hyvältä voi johtaa vakaviin ongelmiin. Kolesteroli kohoaa juuri päivittäisten tottumusten takia, niitä on helppoa muuttaa. Kasvissyöjänä olen jo niin tarkka, että en mielelläni käytä mustaa teetä, valitsen vihreät teelaadut. Lihamausteet eivät ole enää käytössä. Suppeahkollakin valikoimalla perusravintoaineita tulee erinomaisesti toimeen, jos ne täyttävät vaatimukset. Kokojyvätuotteita, tummaa spagettia ja vihanneksia on ensin opeteltava, harjoiteltava käyttämään. Se on alussa vaikeaa ja on tuskallista luopua tottumuksistaan. Ihminen kuitenkin unohtaa väärät tottumukset pian ja perusteellisesti. Opaskirjojen joukossa on kaikenlaisia trendiviritelmiä. On parasta tehdä oma lista kaupankäyntiä varten ja syödä vain sitä minkä tietää sisimmässään oikeaksi.

  2. Harmaavarpu
    7.2.2013, 19:54

    Jes, tällaiset on megahyviä postauksia 🙂 mielellään lisää vinkkejä vaan hyvistä ja terveellisistä aterioista ja välipaloista!

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *