Aamiaispannari vol 2. – Maidoton ja viljaton versio

output_3zvobd.gif

Nyt se päivä sitten on täällä, ihan niin kuin aavistelinkin. Testaan ainakin seuraavat kaksi kuukautta 100% viljatonta ruokavaliota ja maitotuotteetkin karsin minimiin, ehkä jopa kokonaan pois, kunhan ne tuosta kaapista loppuvat.

Jos joku raapii päätään ja miettii: ”Miksi??”, lupaan kirjoittaa vähän tarkempaa pohjustusta ja syitä vielä omassa postauksessaan :). Kärsimättömimmät voivat katsoa tämän ohjelman, mistä saa aika hyvin vastauksia! Ruokavalioni on ollut n. 90% viljaton jo tähänkin asti, eli arkipäivän elämä ei tästä muutu juuri mitenkään muun, kuin tarkemman ulkona syömisen ja cheat-päivien osalta.

Katsotaan parin kuukauden päästä, miltä olo tuntuu!

Ensimmäinen viljaton aamuni valkeni vaihteen vuoksi aamiaispannarin valossa ja oi miten helppoa ja hyvää tämä vieläkin riisutumpi versio on!

Maailman simppelein banaanipannari sisältää:

  • 1 kypsän banaanin
  • 2 kananmunaa
  • reilun ripauksen himajansuolaa

Ainekset pyöräytetään tehosekoittimessa kivaksi massaksi ja paistetaan reilussa nokareessa kookosöljyä todella maltillisella lämmöllä. Lätty käännetään kahden lastan avulla, kun toinen puoli on paistunut 3-5min, ja lastan saa vaivattomasti liu’utettua pannarin alle.

Valmiin pannarin päälle murskataan reilusti hieman kohmeisia pakastemarjoja ja se nautitaan leveä hymy kasvoilla. 

Kommentit (16)
  1.  

    Mulla myös menossa kokeilu viljattomana ja maidottomana, vähentelen hiljalleen viljat pois ja maitotuotteitakin mahdollisimman vähän ruokavalioon. Maitorahkasta ja raejuustosta tuntui, että vasta reagoi joko turvotuksella tai pienellä kipuilulla. Leipää ruisleipää pääosin oon syönny ns täyte ravintona eli ennen ruokaa, ruokien välissä yms. Haluan päästä siitä turhuuden syömisestä eroon.
     
    Nyt siis paljon uusia reseptejä kokeilemaan, tuli tänään tehtyä ensimmäistä kertaa elämässä raakaruokaa kun tein pekaanipähkinä cookie pallukoita 🙂 Hyviä olivat!
     
    Huippua kun löytyi samanlaista ruokavaliota noudattava!
  2. Prosessoinnilla usein yleistäen käsittääkseni tarkoitetaan niitä prosesseja, joissa ruuasta tuhotaan paljon hyvää (esim maidon pastörointi ja homogenointi) ja lisätään aineita, joilla ruuasta saadaan säilyvämpää, ulkoisesti tasalaatuisempaa, mukavamman väristä jne. Mielestäni jo lähtökohtaisesti ravinnerikkaampi ruoka on järkevämpi valinta kuin jokin, mitä on edellämainituin keinoin käsitelty.

    Tuo suolajuttuhan perustuu siihen, että normaali suola on (käsittääkseni) kemiallisesti käsiteltyä ja puhdistettua vrt. vuorisuolaan, jossa on hurja määrä alkuperäisiä hivenaineita jäljellä. Näitä aineita varmasti saa JOS muu ruokavalio on hyvin ravinteikasta jne, joten mikään yksi ravintoaine ei varmaankaan kenenkään ruokavaliota pelasta tai pilaa 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *