Penkkiurheilua Velodromilla!

jefu2.jpg

No kyllä tästä kaikenkaikkiaan muotoutui kevyin treeniviikko koko vuotena. En valita, sillä tekemistä riitti ihan ilman treenien sekaan ujuttamistakin!

Ystäväni meni eilen naimisiin ja olin ensin koko aamupäivän meikkaushommissa ja juhlissa ryhdyin ihan niin villiksi, että join alkoholia jo toista kertaa tänä vuonna 😀

Yritys humaltumiseen tai edes pieneen hiprakkaan oli selvästi päällä, mutta lopputulos oli säälittävähkö ja nimenomaan yritys.. Jotenkin ei  yhtään tullut ikävä dokausreissuja – mitä en kyllä koskaan ole kauheammin harrastanut – mutta ystävien kanssa hyvän ruoan ja huonojen juttujen jakaminen virkisti!

En koskaan käy missään, joten sinnittelin lopulta hereillä ”jatkoilla” kaverin luona melkein neljään ja nukuin lattialla koiran peti pääni alla pehmikkeenä. Mistään krapulatilasta ei aamulla oikein voinut puhua, mutten kuitenkaan viitsinyt riskeerata pumppuani ja lähteä puntille. Sen sijaan lähdimme Markun kanssa Velodromille katsomaan, miltä tämän vuoden amerikkalaisen jalkapallon pelaajien peput näyttävät 😉

 

jefu1.jpg

Suunnitelmissamme tämä sunnuntai oli kaunis ja aurinkoinen ja me olisimme istuneet tuolla aurinkokatsomossa piknikillä.. Toisin kävi ja kietouduimme yhdessä krokotiilinvihreään fleecepeittoon seuraamaan peliä.

Olen tykännyt jefusta jo pitkään, mutta vaahteraliigan pelejä olen viimeksi käynyt paikan päällä katsomassa varmaan kolme vuotta sitten! Tänään kentällä kohtasivat Helsinki Roosters ja Seinäjoki Crocodiles.

Pelin idea todella lyhyesti on kuljettaa pallo toiseen päähän ja saada pisteitä. Hyökkäävä joukkue yrittää edetä ainakin kymmenen jaardia kerrallaan ja yhden tällaisen pätkän taittamiseen saa kulua neljä yritystä. Jos eteneminen ei nerokkaista pelikuvioista huolimatta onnistu, vaihtuu hyökkäysvuoro.

Käytännössä kentällä tapahtuu aika paljon muutakin, mutta tämän tiedon varassa kenenkään ei tarvitse raaputtaa nolona päätään ja availla wikipediaa 😉

Peli kestää n. 2,5h ja kolmannen neljänneksen kohdalla olo tuntui hetken verran samalta, kuin liian pitkässä konsertissa istuminen…

 

jefu4.jpg

Onneksi meininki kiristyi loppua kohti ja kotijoukkue Roosters meinasi onnistua pelin tasoittamisessa aivan viimeisillä minuuteilla! Markku innostui tässä vaiheessa kannustamaan Crocoja, ettei peli vain pitkittyisi 😀

 

jefu3.jpg

Peli päättyi lopulta tiukasti yhden touchdownin ja lisäpisteen erolla 14-21 Crocodilesien voittoon! 

Onnea Seinäjokelaisille ja sorit Roosterseille. Kannustus oli kovaa ja korvani soivat edelleen rumpujen pärinästä… Jos joku aikoo raahata mut peliin vielä uudestaan, teen edellisenä iltana aurinkotansseja katolla. Ja kuvaan ne teille, koska se on fantastinen liikuntamuoto..

Kivaa alkavaa viikkoa ja palataan takaisin normaaliin treenirytmiin ja ruokamanifesteihin huomenissa ^_^

Suhteet Oma elämä Hyvä olo Liikunta

TPK: Barefoot babysteps…

rata8.jpg

rata6.jpg

Äiti älä pelästy, mutta tuh.. Sijoitin tänään 150e lenkkareihin. En mä tosin tiedä, voiko näitä kutsua lenkkareiksi? Jonkintyyppiset kengät kuitenkin! Vibramin FiveFingersit ovat pyörineet päässä jo pari kuukautta, eikä esim. Pumpui -palstalla tapahtunut hehkutus vähentänyt mielenkiintoani. 

Mun vanhat lenkkarit on ostettu kun olin… Ehkä 16v. ? Ja ne alkavat olla aika hyvin sisäänajetut…. Lähdin tänään kaupoille mielessäni Reebokin ZigTechit, mutta kauppojen huutaessa tyhjyyttään päädyin 4Runnersiin ja loistavan asiakaspalvelupläjäyksen seurauksena kävelin ulos näiden avaruustossujen kanssa.

Kaverit lyttäsivät ulkonäön ensinäkemältä, mutta totesivat että enhän mä toisaalta näillä mihinkään kaupoille olekaan lähdössä. 5min myöhemmin seisoin stockmannin hississä – nämä kamaluudet jalassa 😀

 

rata1.jpg

Paljasjalkajuoksusta ja -meiningistä en osaa kertoa teille vielä yhtään mitään, paitsi että se on ilmeisesti tosi cool ja tekee hyvää jaloille. Niin ja se pitää aloittaa vähän varovasti, koska jalat ovat tottuneet ylituettuihin popoihin, varsinkin lenkkipolulla. 

Suuntasinkin Otaniemen pururadalle, sillä tämänkaltaista alustaa kehuttiin hyväksi totuttelumaastoksi ja pakkohan kengät oli ajaa sisään asap!

 

rata5.jpg

Ehdin köpötellä n. 2 kierrosta, ennen kuin niskaani ryöpsähti rankka vesikuuro..

 

rata7.jpg

Koska ylemmässä kuvassa ei näkynyt vettä, tässä lisätodiste.

 

rata3.jpg

Sateen hellitettyä lompsin takaisin radalle, jossa vietin lopulta n. tunnin verran, lähinnä kävellen, hetkittäin hölkkäillen ja muutaman juoksuspurtin pehmeällä nurmella kirmaten. 

Fiksulta juokseminen ei vielä tuntunut, mutta into on kova! Seisomatyötä vuosikausia tehneelle ei varmasti tee huonoa vahvistaa jalkojen pieniä lihaksia 🙂 Kengät tuntuvat jaloissa vähän kuin.. No hanskoilta! Läpimäriksihän ne märällä nurmella ja pururadalla kastuivat, mutta sekään ei haitannut kun tuntuma oli muuten niin mukava.

Kengät muuten voi pestä 40-asteessa ja sukkia ei tarvita! 

Päivittelen paljasjalkajuoksuharrastuksen kuulumisia, kunhan hommat etenevät. Niin ja kenkien ulkonäkö alkaa mun mielestä olla jo aika pähee 😉

 

Löytyykö sieltä ruudun takaa paljasjalkajuoksijoita tai kenkien hommaamista harkitsevia?

p.s. Juoksukouluun meno on suunnitteilla – arvaan että joku oli minua jo sellaiseen neuvomassa 😉

Hyvinvointi Hyvä olo Liikunta Mieli