Parempaa mysliä, kiitos!

picasion.com_183aee3afae576de86416261c9be5532.gif

Vaikka päärynät ovatkin huippuja kuidun lähteenä, mä olen kaivannut jotain viljaisamman ja ruokaisamman oloista. Eilen yritin tuskaisena etsiä mysli/murohyllystä jotain syötäväksi kelpaavaa, mutta kaikki ravintosisällöt olivat toisiaan kamalampia!!

Runsaskuituinen! Vähärasvainen! Täysjyvää! Vitamiineja!!!

Yeah, right. Älyttömät määrät sokeria ja n. 1,5g kuitua / annos… Mä käyn vakoilemassa murohyllyä hieman tarkemmin ja kirjoitan aiheesta ihan oman postauksensa, koska ärsyttää niin pajon :D. Tässä kuitenkin resepti, mikä päätyy aina himon sattuessa mun murokippoon ehrmannin ja jugurtin seuraksi:

20g Luomu-soijahiutaleita

10g Tiikeripähkinöitä

10g Parapähkinöitä

10g Pakastekuivattuja mansikoita

40g Luumuja

Tästä tulee nopean laskutoimituksen jälkeen n. 90g, eli yksi reilu annos, tai pienet ilta- ja aamupalat! Kuituja tässä annoksessa on 10g ja kaloreita 334. Energiaa on siis about yhtä paljon, kuin valmisversioissa, mutta sisältöä ja hyvää ravintoa hieman enemmän 🙂

Menenkin tästä haukkailemaan iltamyslini ja painun petiin! ^_^

 

 

Kommentit (11)
  1. Oli pakko tulla vinkkaamaan äskeisestä välipalastani, joka maistuu ihan pina coladalta 😀
    Heitin tehosekoittimeen banskun, pari desiä maitorahkaa, rasvatonta maitoa, vähän steviaa ja ruokalusikallisen kookosöljyä! Tilkka appelsiini funlightia vielä ens kerralla 🙂 Kuituja tuomaan vois mukaan pyöräyttää vielä pellavansiemeniä tai kauraleseitä, mmm.

  2. Itsetehtyyn mysliin voi lisätä myös tummaa soijarouhetta. Tulee todella hyvää! Ja lisäksi viljaisan makuista, täyttävää ja proteiinipitoista, soijarouhe kun sisältää 53g proteiinia/100g. Kannattaa kokeilla! 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *