Punnerruksen huumaa

1006-pushup.jpg

Mä olen aina ollut siinä luulossa, että oon aivan pas.. tosi huono punnertamaan. Polvet maassa, ns. naisten punnerruksia menee joo, mutta ei mitenkään kauhean alas asti tai edes hirveän montaa.

Toisin kävi! Pari viikkoa sitten yhteen treeniin kuului punnerrusosuus, missä jaksoin ja ehdin tehdä 8 todella syvää polvet maassa -punnerrusta per kierros ja myöhemmällä testillä huomasin, ettei kyseessä ollut vain yhden päivän hullutus.

Pari päivää sitten päätinkin kokeilla sitä ihan oikeaa ns. miesten punnerrusta, ihan vaan läpällä.

0812-wm-knee-push-up.jpg

Jotenkin tämäkin pelotti. Mitä hittoa? Kuka pelkää PUNNERTAMISTA? Varsinkin kun se tapahtuu omassa olohuoneessa tai yksinäisessä treenissä kuntosalin nurkassa..

Mikä on pahinta, mitä tässä voi tapahtua? Jään lattialle makaamaan? Huhhuh, on kyllä melkoiset riskit nyt pelissä, pitänee tarkastaa ovatko vakuutukset kunnossa!!

Ensimmäinen punnerrukseni ei ollut kovin syvä (kädet suorakulmaan), mutta mielestäni riittävä riemuntunteen aikaansaamiseksi. Kavereitani oli samaan aikaan käymässä, joten en alkanut nolata itseäni lisäyrityksillä, vaan päätin sysätä ne seuraavalle päivälle.

Viime viikon kevyiden treenien päälle olen siis pyrkinyt ottamaan aina pari oikeaa punnerrusta ja lisäämään syvyyttä jokaisella toistolla. Kun tekniikka alkaa pettää, vaihdan polvet maassa -versioon ja teen pari sarjaa niitä kaupan päälle.

Miksi piti taas oppia kantapään kautta ettei missään kehity, jos ei uskalla uskaltaa? Kyllä sitä ihminen vaan on kerta toisensa jälkeen vähän tyhmä ja rajoittunut 😀

 

p.s. Tällä viikolla olen hyvin kokeellinen liikunnanohjaaja, koska muutama kaverini haluaa tulla testaamaan millaisia treenejä mä teen. Nyt yritän kasata jokaiselle päivälle mahdollisimman monipuolisia, hauskoja, teknisesti helpompia mutta rankkoja treenejä, mitä kaverit saavat tehdä mun seurana.

Kommentit (27)
  1. 22 miesten punnerrusta. Naisten niin paljon, etten ole edes viitsinyt laskea.

  2. Asiaa Kaesa! Ei nyt heti naiset alusta asti löydä maanrakoon erottelemalla johonkin tyttöjenpunnerruksiin ja miestenpunnerruksiin! Jos ei pysty punnertamaan varpailla ja kunnon syvyyteen (rinta hipaisee maata, mutta reidet ei saa koskea maata) punnerrusta voi helpottaa myös sitomalla semmosen jumppakumpparin renkaisiin/tankoon ja menemällä sinne kumpparin lenkkiin sisälle silleen että kumppari on rintsikoiden alareunen kohdalla, sitten vaan rohkeesti varpaille ja kunnon rinta hipasee maata joka kerta punnerruksia! Sillä kumpparin ”koolla” voi sittten helpottaa tai vaikeuttaa liikettä, tällä tavalla oppii heti oikeen tekniikan ja tuntuu niissä lihaksissa missä pitääkin 🙂 Eikä mitään 2 sentin tippejä missä pää roikuu alimpana ja rintakehä tuskin liikahtaa. Ne jumppakumpparit on ihan mieletön apu kaikissa omankehonpainolla tehtävissä liikkeissä, dipeissä, leuanvedossa jne. 🙂

    https://www.youtube.com/watch?v=UNOpF3IiRmI

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *