Ranteiden vahvistaminen ja venyttely

//www.youtube.com/embed/y4DuQBe3rXo

Ranne sitä ja ranne tätä ranne ranne ranne.. Eihän täällä enää muusta puhutakaan! Tällä kertaa tahdoin kuitenkin vinkata teille tästä sulkapalloliiton tekemästä pitkähköstä ja perusteellisesta videosta. Videolla esitetään reilusti liikkeitä ranteiden lämmittelyyn ja vahvistamiseen, eikä muutaman harjoitteen lisääminen jokaisen treenin alkuun varmasti tekisi huonoa kenellekään… 

Vaikka videon liikkeet esitetään sulkapalloilun puitteissa, toimivat ne aivan yhtä hyvin meille muita lajeja harrastaville.

Harvoin sitä tulee mietittyä, miten kovan rasituksen alla ranteet ovat melkein lajissa kuin lajissa, jos sivuutetaan jalkoihin keskittyvät pallopelit. Siihen päälle vielä näyttöpäätetyöskentelyä tai kädentyötä vaativa työ, niin resepti alkaa olla selvillä. 

Rakastakaa siis ranteitanne, ja tsekatkaa video samaan syssyyn! 

 

p.s. Meitsihän oli aikanaan suuri sulkapallolupaus… ehkä noin 4-vuotiaana 😉

Kommentit (4)
  1. Kiitos tästä! Enpä minäkään ymmärtänyt ranteiden tärkeyttä ennen kuin muutama viikko sitten puutarhatöissä onnistuin jotenkin nuljauttamaan ranteeni. Välillä se oli jo parempi, mutta avaimen kääntäminen lukossa, vesikannun nostaminen ja kallistaminen, purkkien avaamiset ym. arkiset asiat saa sen kipeytymään aina uudelleen. Jospa se näillä ohjeilla kuntoutuisi! 🙂

  2. Kiitos kovasti vinkistä! Oon kesän ajan taas kaupan kassalla, ja viime kesäinen rannevaiva alkaa taas pikkuhiljaa tuntumaan… Täytyy kokeilla olisiko näistä helpotusta (jotenkin vähän vierastan ottaa mitään rannetukia tms..)! 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *