Stadium-treeniaamu ja nyrkkeilyä!

1078121_10151634081573335_1937046101_n.jpg

Viime perjantaina minä ja kasa muita bloggaajia ja median edustaija tutustuttiin Stadiumin uuteen mallistoon, sekä uuden #IAMPROGRESS -kamppiksen suomalaiseen keulakuvaan, Sonia Grönroosiin. Sonia on nyrkkeilyn suomen mestari, sekä pohjoismaiden mestari – ei siis mikään turha likka. 

Itse kampanja starttaa tällä viikolla, ja saatte varmasti nähdä ja kuulla siitä niin paljon, että turha tässä on kertoa liikoja 😉 Pääpointtina on Stadiumin puolelta kannustaa jokaista liikkumaan ja kehittymään omilla vahvuusalueilla! Sonian lisäksi keulakuvina on kasa ruotsalaisia sporttaajia.

 

treeni2.jpg

Aamun aikana teimme Sonian johdolla nyrkkeilytreenin, joka sisälsi lämmittelyt, tekniikkatreeniä, sykkeennostatusta ja kuntopiirin. Nyrkkeily on mulle erittäin tuntematon laji, mutta olen aina ihastellut nyrkkeilijöiden fysiikkaa ja liikkumista. Minikokoinen trainerimmekin pomppi ja pyöri tekniikoita esitellessään sellaista vauhtia, että.. Että olin kade.

Tampereella treenaava nainen on nyrkkeillyt vasta neljä vuotta, mutta kirjava lajitausta on auttanut nopeassa kehityksessä. Nopeutta jalkatyöskentelyyn on esim. antanut pitkä tanssiura!

Mekin pääsimme testaamaan jalkojen vikkelyyttä, kun totuttelimme nyrkkeilyasentoon – päkiöillä pomppimiseen ja painonsiirtoihin. Pohkeeni olivat seuraavana päivänä pitkästä aikaa jumissa.

Muu treeni koostui pääosin parin minuutin intervalleissa toteutetuista harjoituksista. Oli lyöntejä ja väistöjä, sekä erilaisia hippaleikkejä joiden aikana steppailtiin toisten varpaille, tai läpsittiin olkapäihin. Samankaltaisia harjoituksia ollaan tehty myös Poltteen lämmittelyiden aikana.

Lopuksi tehtiin vielä kuntopiiri, jonka liikkeet olivat:

  • Suorat vatsat
  • Säkin hakkaaminen nopeasti ja kovaa
  • Jännehyppy kyykystä
  • Polvennostojuoksu

Vaikka intervallit olivat vain puolet Sonian normaalitreenistä, oltiin me kaikki aika poikki. Intensiteetti pysyi korkealla ja uudenlaiset liikkeet hapottivat kunnolla!

 

1078333_10151634081613335_204688488_n.jpg

Meitsi haukkoo henkeä treenin jälkeen koko nenän leveydeltä. Hengästytti.

Saimme kaikki treeniä varten vaatteita Stadiumin oman sarjan SOC:in syysmallistosta. Tykkään SOCin kamoista ihan hurjasti ja niitä löytyy laatikoista ihan ostettuinakin, mutta pakko sanoa että niiden koot ovat nykyään todella pieniä – sekä kengissä, että vaatteissa! Ilmoitan kokoni aina tällaisiin tapahtumiin yläkanttiin, koska tykkään kuitenkin hieman löysemmistä, kuin kittanoista vaatteista, mutta nämä olivat siitä huolimatta melko…  napakat.

Malliston vaatteet olivat muuten todella kivoja, ja nämäkin pääsevät jatkuvaan käyttöön, ehkä vain hieman toisten vaatteiden kanssa yhdistettyinä 😉 Kävinkin viikonloppuna Stadiumissa ja ostin muutamat pressiaamuna muiden päällä bongatut kuteet.

 

983380_10151634081633335_1871974312_n.jpg

 

Treeniseura oli jälleen kerran mukavaa! Osan postauksen kuvista lainannut ihana Vilma P. alkaa olla jo vakkaria treeniseuraa, ja tällä kertaa mukaan mahtui myös Elisa, jonka olen nähnyt edellisen kerran varmaan neljä vuotta sitten.. Aika se vaan lentää, kun on hauskaa 😉

Nyrkkeilystä mulle jäi aamun perusteella varovaisen kiinnostunut olo, ja voisin lähteä testaamaan ainakin kuntonyrkkeilyä, kun sitä joskus tulee eteen… Tai ehkä käyn kurkkaamassa syksyllä Poltteen kamppailulajien alkeiskurssia??

Ken tietää. Siihen asti treenaan tutuissa crosstraining-tunnelmissa.

 

 

treeni5.jpg

treeni6.jpg

 

 

Kommentit (5)
  1. Osteoporoosi edessä?
    21.8.2013, 08:11

    Moi!
    Kysymys ei liity kyseiseen postaukseen, mutta ajattelin kysyä ajatuksiasi eräästä asiasta. Olen itse noudattanut viljatonta ja lähes maidotonta ruokavaliota kesästä lähtien ja nyt olen miettinyt luustoni kuntoa. Mitä ajatuksia sinulla on riittävän kalsiumin saannista samaisen ruokavalion noudattajana?

  2. Voin suositella kuntonyrkkilyä oikein lämpimästi. Se on hirmu hauskaa ja hiki lentää 100% varmasti 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *