Testissä Nike+ Running

nike1.jpg

Mun ystävät tietää, että mä olen aikamoinen elektroniikkahiiri… Ja jonkinmoinen hoarder muutenkin 😀 Ei siis ihme, että olen hypistellyt useaan kertaan tätä jo vuosia sitten lanseerattua Nike+ Running -aloituspakettia.

Kauppaan on jäänyt kerta toisensa jälkeen, koska 30e on reilusti mun potentiaalisesti turhien ostosten kipurajan yläpuolella. Tampereen Kalevan Sportia-Pekassa kuitenkin oli kaikenmoisia kivoja aleja ja tämä setti irtosi alta 20e, mutta siinäkin oli lopulta 20e liikaa, kuulette kohta miksi 😀

En ole mikään himojuoksija, tai juoksija muutenkaan, mutta käyn erilaisilla kävely- ja hölkkälenkeillä pari kertaa viikossa. Mietin kuitenkin, että saisikohan tästä uutta puhtia?

 

nike2.jpg

Setistä löytyy tuollainen pieni kiva sensori, joka pujautetaan kengänpohjaan sille tarkoitettuun koloseen ja vastaanotin joka pujautetaan ipodiin/iphoneen.. 

 

nike5.jpg

Siellä on! Tämän jälkeen hommat menivätkin typeräksi 😀

 

nike6.jpg

Ja tässä vaiheessa se iski!

Oon räplännyt pakettia niin kauan, että tekniikka on ajanut mun ohitseni. En mä tarvitse koko hiton sensoria siellä kengässä!! 😀 Fffuuuuhh.. NOH, ONNEKSI EN KÄYTTÄNYT TÄHÄN 30e….

Nike+ Running -applikatio löytyy siis app-storesta ja juoksun tarkkailuun se käyttää tuon sensorin sijasta puhelimen omaa GPS:ää. Appi on varmaan aika samanlainen, kuin esim. sportstracker.

Noh, menkööt. Mä otan ensi kerralla himasta mun iPodin, missä on vanhoja hyviä soittolistoja ja duunaan tän koko jutun uusiksi….. 

 

nike7.jpg

Appin kautta saat käyttöön minkä tahansa puhelimesi musiikkikirjaston soittolistoista.

Tämä on hyvä juttu, jos kuuntelet musaa iTunesilla ja huono, jos käytät esim. spotifya. Mä käytän onnekseni molempia sekaisin!

Soittolistojen lisäksi voit valita powersong -biisejä, jotka saat soimaan napin painalluksella, kun fiilis alkaa laskea. 

Huomaa taustalla tarpeeton vastaanotin……..

 

nike8.jpg

Sitten vaan lenkille! 

Säädin appin niin, että se kertoo kilometrin välein kuluneen ajan ja se oli oikein sopiva tahti. 

Huomasin kiristäväni kävelytahtia ja ottavani pieniä spurtteja, että saisin suoritettua seuraavan kilometrin hieman edellistä nopeammin! Tsemppauselementti toimi siis loistavasti.

 

img_9561.png

Lenkin jälkeen puhelimesta voi katsoa koko lenkin pituuden, reitin, tehot ja kulutetut kalorit, joiden arvio ei varmasti  ole tarkka, mutta suuntaa antava :).

Itse voit lisätä infona fiiliksiä, juoksualustan ja -kengän. Tästä tulee varmasti kiva kokoelma ja kehitystä voi jälleen kerran seurata tarkasti. 

Tykkään!

 

img_9562.png

Siinä meitsin eka Nikelenkki numeroina!

Se oli vähintään 20e arvoinen 😉

 

Mitä sporttiapplikaatioita teiltä löytyy?

Kommentit (13)
  1. Ensikseen; kiitos Saara kivasta ja hyödyllisestä blogista! Olen tehnyt jo noin 3 kk sun 3 päivän treeniohjelmaa (pienillä muunteluilla), minkä postasit tänne blogiin joskus kesällä. En olis ikinä alottanu tavoitteellista treenausta ilman sitä! 😀 Voin kertoa myös, että on auttanut. Erityisesti käsivarret on jäntevöityny hurjasti. Ja motivaatio senku kasvaa jesjes 🙂

    Mutta aiheeseen…

    Ton apin sai joskus Nike Woman:in fb kaverit ladattua ilmaseks ja siitä lähtien olen ollut sen onnellinen käytäjä, n. 184 juostua kilometriä takana. Se näyttää myös tossa lenkkikartassa vihreällä ne osat, joissa on menty keskiarvoa lujempaa vauhtia ja juoksunopeudenkin voi siis selvittää näppärästi. Mielestäni ehdotonta lisäarvoa juoksemiseen!

    Toinen ehdoton treeniappini on Nike Training (onkohan esitelty jo blogissa? ), missä voi oman treenaustavoitteen (get lean, get toned, get strong, get focused) ja oman kunnon kannalta sopivia(n.30 – 45 minuutin) sarjoja käydä läpi. Sarjoissa on lyhyiden esittelykuvien ja videoiden avulla näytetty, kuinka kukin liike tulee tehdä, ja kuinka kauan. Monet liikkeet näyttää tosi simppeleiltä, mut se minuutti niiden tekoon on useinkin yllättävän rankka! Henk.koht motivaatiotani ruokkii myös jäntevät ja kevyesti liikkuvat fittnes-mimmit, jotka treenatulla kropallaan muistuttaa miksi tätäkin rääkkiä kestän 😉 Appi oli myös ilmainen iTunesissa, ja uusia sarjoja voi ansaita kun on tehnyt treenannut tietyn tavoitteen verran. Joka kuukausi voi myös ladata fitnesstarojen ja muiden huippu-urheilijoiden omia treenejä. Omaa kehitystä voi seurata, suosikkitreenejä tallentaa ja kalenteriin tehdä merkintöjä millon on aika treenata.

    Jos jotain miinuksia on mainittava, niin alkuun opettelua on jonkin verran kun ei heti ensimmäisissä sarjoissa aina muista mitä ko. liikkeessä pitikään tehdä, vaikka siitä ilmestyykin nimi ja kuva näytölle. Onneksi videon voi nopesti vilkaista, mutta se aluksi keskeyttää treenin harmillisesti. Yhdessä treenissä kun voi olla lähmmäs 15 erilaista liikettä, joissa on yhteisiä piirteitä.

  2. mulla itsellä on tuo sama mutta siinä on myös se ranneke jolla saa seurattua aikaa,matkaa ja kaloreita 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *