TPK: Ämmät kyykkyyn!

sali1.jpg

Koko viikko on hurahtanut ohi kuin siivillä, kiitos Helsingissä vietettyjen työpäivien. Maanantai on silti mielessäni yhtä kirkkaana kuin eilinen, sillä mä pääsin ensimmäistä kertaa elämässäni kyykkäämään, kun päivitettiin PT-henkilön kanssa treeniohjelmaa. 

 

squat.gif

Miksi kyykky on niin badass?

Voitteko jo arvata mun vastauksen, jos sen saisi tiivistettyä yhteen sanaan? Ihan oikein: Perse.

Kyykyssä kovinta työtä tekevät etureidet ja ne ihanaiset pakarat, mutta keskivartalon hallinnalla on myös suuri osa onnistumisessa. Päkki on pidettävä kasassa, tai kyykky ei vaan nouse. 

Itselleni haastavimmaksi osuudeksi osoittautui, säälittävää kyllä, yläkropan huono liikkuvuus ja jumi 😀 Tangon niskan takana pitäminen ja käsien asento tuntui ilman lisäpainojakin uskomattoman epämukavalta. Olen varaamassa aikaa osteopaatille as we speak, ei huolta 😉

Kuvaa toimituksesta ei luonnollisesti otettu, kun innostus itse kyykkäämisestä oli niin valtaisa..

Kovin syväksi en kyykkyä saanut tipautettua edes pienillä painoilla, mutta venyttely varmaan tekee hiljalleen tehtävänsä. Nyt se on kuitenkin tehty!! Olen ihan älyttömän innoissani ja odotan kaikkea tulevaa kyykkykehitystä kuin kuuta nousevaa. 

 

sali4.jpg

Jalkapäivän sisältö kokonaisuudessaan:

Crosstrainer 15min

Kyykky 20kg 2 x 8, 30kg 2 x 10, 40kg 1 x 8

Pakarapotkulaite (kuvassa) 30kg 2 x 8 / jalka, 45kg 1 x 8 / jalka

Barbell hip thrust 40kg 1 x 12, 50 2 x 12

Maastaveto takareisille keskitettynä 40kg 3 x 10

Reverse Hyper Extension jumppapallolla 3 x 12

 

Osaa jutuista en saanut tuntumaan kiukullakaan.. Ensi kerraksi treeni muuttuu taas hieman, kun haetaan tuntumaa siihen, mikä olisi hyvä ja mielenkiintoinen kokonaisuus jonka parissa jaksaisi puurtaa pidempäänkin.

 

sali6.jpg

Arvatkaa kuvaajan sukupuoli :B. Täähän vois olla uus banneri, tai ehkä fabosivun cover photo? Tiistaina en kerinnyt salille palaverien ja illan Gagan takia, mutta keskiviikkona kävin puskemassa yllättävän hyvän työntöpäivän treenin:

Crosstrainer 10min

Kapea penkki 20kg 3 x 10

Vinopenkki käsipainoilla 12kg / käsi 2 x 8, 10kg / käsi 1 x 8

Pystypunnerrus tangolla 20kg 3 x 10

Olkapään vipunostot  7kg / käsi 3 x 10

Ojentajat taljassa 25kg 2 x 10

 

sali.jpg

Tänään hipsin iltapäivästä salille tekemään coren ja ottamaan revanssia viime viikosta. 

Crosstrainer 50min

Russian Barbell Twist 30kg 3 x 16 

Rutistukset ylätaljasta 55kg 3 x 15

Lankku-polvetrintaan renkaista 2 x 8

Jalannostot riipunnasta 1 x 10

 

Täydellisesti se ei mennyt, mutta yritys oli silti hyvä Mä odotan kovasti corepäivän päivitystä. Ajattelin muuten alkaa treenata barefooteissa! Paitsi ehkä jalkapäivänä.. PT-henkilö yrittää puhua mua painonnostokenkien ostamiseen – mielipiteitä? 😀

Huomenna voisin esitellä teille mun viime viikon Stadium-reissun saaliita! ^_^

 

Kommentit (13)
  1. Painonnostajan suosittelen tietysti nostokenkiä, eikä ne Addun kengät niin hirveen rumat oo 🙂 Toki, nostokenkä on vaan nostokenkä, ei sillä pompita eikä se mukava jalkaan varsinaisesti oo, niin kova kun on. Kyykyssä pärjää varmasti ilmankin, mutta jos tarkotus on kyykätä isoja painoja, oma nivelliikkuvuus ei oo ihan kohdillaan ja haluaa keskittää sen liikkeen perseeseen ja reisiin, niin suosittelen harkitsemaan. Kyykkyä oon itte tehny salilla joku 14 vuotta, ja punttikengillä vasta 4 vuotta, mutta kyykkytulokset on myös ihan eri luokkaa nykyään 🙂

  2. Itselläni on ns. oikeat voimailukengät kyykkytreeneissä. Mavessa käytän normitossuja. Voimailukengät suorastaan betonoivat jalkaterän maahan, jolloin nostokin on helpompi ja nostoasento on ajoittain vakaampi 🙂
    Voin suositella, vaikka rumat ovatkin.

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *