TPK: Loppu- ja alkuviikon fantastiset treenit

Keskiviikko – Työntöpäivä

Lämmittely Crosstrainerilla 10min

Kapea penkkipunnerrus 20kg 3 x 12

Rinta taljassa 10kg / käsi 3 x 8

Vinopenkki käsipainoilla 10kg / käsi 3 x 8

Pystypunnerrus tangolla 20kg 3 x 10

Ranskalainen punnerrus 11,5kg 3 x 8

Crosstrainer 30min

Päätin PT-henkilön saarnan jälkeen testata pidemmän cardion siirtämistä treenin loppuun. Ärsyttää myöntää, mutta se taisi taas olla ihan oikeassa… Treeni kulti todella mukavasti, mutta mun ojentajat on surkeat.  Mä yritin tehdä ranskalaista punnerrusta 13kg painoilla, mutta jouduin luovuttamaan jo ensimmäisen toiston puolivälissä 😀 

Mua vähän mietityttää, olenko mä vain heikko, vai onko mulla kyynärpäässä jotain fuulaa.. Kevyemmillä painoilla kolmannen sarjan kohdalla hetkittäin töissä vihlova kyynärpää nimittäin ilmaisi ärsyyntyneisyyttään, kun laskin tangon aivan kiinni otsaan.

Seuraan tilannetta varovaisesti!

 

1111.jpg

Muistakaa juoda! Millon noi kainaloläskit muuten vihdoin sulaa pois? Just askin’…

 

Torstai – Core

Crosstrainer 30min

Jalannostot riipunnasta 3 x 10

Kylkitaivutukset kahvakuulalla 20kg 3 x 10 / kylki

Erilaisia heittoja 8kg medballilla 

Rutistukset ylätaljasta ’50kg 3 x 15

Crosstrainer 30min

Päätin vähän sooloilla ja lisätä perinteisen coretreenin sekaan pari pidempää sarjaa medballin kanssa, että saisin vatsaan kunnon poltteen. Se toimi, sillä seuraavan kolmen päivän ajan jokainen naurahdus sai mut vinkaisemaan tuskasta 😀

 

1112.jpg

Sama kysymys, kuin ylemmässä kuvassa.. 😀

 

Perjantai – Lenkki 

Maisemalenkki pitkin Otaniemen, Keilaniemen ja Tapiolan rantoja.

 

Lauantai – Vetopäivä

Lämmittely crosstrainerilla 10min

Kulmasoutu renkaista 3 x 10 

Ylätalja myötäotteella 45kg 3 x 8

Cable pulldown 25kg 3 x 8

Olkapään vipunostot 7kg / käsi 3 x 10

Hauiskäännöt 8kg 2 x 10

Vasarakäännöt 8kg 2 x 10

Facepulls 15kg 2 x 10

Treenaamisesta biletyspäivinä on aika paljon ristiriitaista tietoa.. Onko siellä joku fiksu, joka osaisi kertoa teinkö mä täysin turhaa työtä LA-aamuna, kun illalla pistettiin ranttaliksi? 

Treeni kuitenkin kulki mukavasti ja tuntui olevan ohi aivan ennen aikojaan, vaikka aikaa tuli kulutettua reippaasti yli tunti.

11111.jpg

Cable pulldown kesken. Ilme oli sen mukainen, joten ryhdyin supersankariksi.

 

Maanantai – Koivet

Lämmittely crosstrainerilla 17min (telkkarissa oli hyvä jakso I used to be Fatia :D)

Jalkaprässi 53kg 1 x 10, 153kg 1 x 8, 163kg 2 x 8

Bulgarian Split Squat 9kg käsipainot käsissä, 3 x 8 / jalka

Barbell hip thrust 40kg 2 x 12, 45kg 1 x 12

SJMV 60kg 1 x 8, 70kg 2 x 8

Pakarapotku taljassa 10kg 2 x 10 / jalka

Takareidet jumppapallolla 2 x 10

Reverse hyper extension jumppapallolla 3 x 12

Tänään oli jotenkin maaginen treenipäivä <3___<3. Mä muistelen sitä lämmöllä varmasti pitkään – tai kiroten, kun istun huomenna lentokoneessa takapuoli tulessa.. Alkulämmittelyssä tuntui siltä, että tänään on virtaa tehdä ihan mitä tahansa.

Päätinkin kokeilla vähän rajojani ja nostaa viikkoja tuskaiselta tuntuneita painoja reippaasti ylöspäin! Se kannatti ja olen entistä vakuuttuneempi siitä, että tankkaan jatkossakin jalkapäivää edeltävänä iltana reilusti kunnon sapuskaa!

Eilisen menyyssä oli aamun darrasipsien ja suklaan mutustelun vastapainoksi runsas salaatti avokadolla ja kirsikkatomaateilla, 200g uunissa paistettua kirjolohta sekä todella iso kauhallinen elämäni ensimmäistä itse valmistettua kanttarellimuhennosta.

Viimeiseksi mainitusta tuli niin hyvää, että saatan haastaa äitini kokkikilpailuun. Toisaalta, ei välttämättä ole eettisesti oikein haastaa ihmistä tämän omalla reseptillä… No se oli joka tapauksessa aivan törkeän hyvää!

Huomenna.. Tai siis tänään herätyskello soi klo 5:20, sillä mä lähden piipahtamaan Latviassa. Sen reissun sisällöstä voi lukea myöhemmin kauneuspalstan puolelta 🙂

Kommentit (13)
  1. Roosa, Joo, 2dl! 🙂

     

    Anniina, Hmmm… Ite oon ehkä huomannut tähän mennessä lähinnä vaan koko coren kiristymistä ja kylkien kiinteytymistä, minkä mukana on tullut enemmän sitä tiimalasia.. Katsellaan miten tilanne kehittyy ^_^

     

    PT-Henkilö, Pitääkö mun kirjottaa sulle vastaus, kun et kommentoi mulle? Kiva kun käyt vaklaa.

     

    Vierailija, Mä tarkkailen sekä kaloreita että makroja! 🙂 Kyllä se paino on tippunut, mutta mä en näe mitään syytä raportoida siitä, kun vähän pelkään että jengi alkaa venata jotain maagisia ”LAIHDUIN 20KG KUUKAUDESSA TÄLLÄ TREENILLÄ JA RUOKAVALIOLLA” -settejä ja jumittaa siinä ajatuksessa, että se paino merkkaa jotain 😀 U feel me? 

    Mulle kertoo todella paljon enemmän se, mitä inbody-mittaus kertoo parin viikon päästä verrattuna ennen kesää tehtyyn mittaukseen! 🙂

    Kalorimääriä en lähtisi spekuttamaan, niillä ei ole väliä, kun ne ovat niin yksilöllinen juttu. Mutta voin kyllä kertoa, että syön reippaasti yli 1500kcal / vrk! 

  2. Paljon sä syöt päivän aikana? Tarkkoiletko kaloreita vai makroja? Mietin vaan, kun perustelit ettei paino ala välttämättä tuolla treenillä laskemaan. Kyllä sen minusta pitäisi jo, jos syöt max. 1500kcal päivässä, kun kyse ei ole vain 2-3 kilon pudotuksesta ja treenaat paljon. Tietenkin on asia erikseen, jos et edes pyri painonpudotukseen.

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *