TPK: Tuplatreenipäivä

kuva-17.jpg

Tuplatreenipäivissä parasta on ehdottomasti se, että pitää syödä enemmän 😀 Syömisestä tulikin mieleeni, että käytiin PT-henkilön kanssa eilen aamusta InBody -mittauksessa, mistä kerron lisää toisella kertaa. Siellä karu.. Tai no ei nyt mitenkään karu, vaan ihan vain totuus lävähti taas naamalle. Reilu 10kg puhdasta rasvaa pitäisi tiputella, ennen kuin olisin paperilla ihannekunnossa. NO TIPUTELLAAN SITTEN! Lihasmassa oli onneksi aivan normaalin ylärajalla, eli jotain juhlimisen aihettakin löytyi 🙂

Tästä informaatioiskusta inspiroituneena ja vapaahkon kesän siintäessä edessäni, voinkin keskittyä treenaamaan ja syömään hyvin. Kyllä ne ylimääräiset sieltä hiljalleen sulavat, kun ovat sulaneet tähänkin asti. Enpä silti ajatellut aloittaa itseni vihaamista tai rääkkäämistä, saati sitten karsia herkkuhetkiäni 🙂

Olisinpa vain käynyt InBody -mittauksessa jo syksyllä, niin tähän asti tapahtuneen muutoksen näkisi ihan konkreettisina lukuina! Ensi syksynä sitten uusi yritys ja paremmat tulokset. Mutta sitten niihin treeneihin: 

Aamulla suuntasin taas kohti portaita, joissa tein 7 nousua jokaiselle askelmalle astuen – niitä on muuten 53kpl – ja kolme nousua joka toiselle loikkien. Treenin jälkeen olo oli kuollut ja ihana! Lainakodissa odotti onneksi iso annos herkkurahkaa.

Aamutreenit ovat ihania, koska niillä saa päivän hyvin käyntiin ja niiden tekemisen on iltapäivällä unohtanut kokonaan!

 

kuva-1.jpg

Salilla oli vuorossa corepäivä, mihin yhdistin yhden matalan sykkeen aerobisen treenin. Iltapäivä näytti siis tältä:

 

Lämmittely kuntopyörällä 40min 135-140 BPM

Lankku-polvet rintaan -rutistus renkaissa 3 x 8

Russian barbell twist tanko 1 x 8, tanko + 5kg 2 x 8, tanko + 10kg 1 x 8 / kylki

Kylkitaivutukset kahvakuulalla 20kg x 8 /kylki

Vatsarutistukset jyrkässä penkissä 3 x 12 

+ venyttelyt kaikki alakropan isot lihakset läpi 2 x 30sec

 

kuva-18.jpg

Pieni onnen hetki ennen venyttelyjä, joiden aikana aika tuntuu pysähtyvän ja tuskan ikuiset lieskat polttavat jalkoja…. Ne venyttelytunnit on vieläkin to do -listalla!

Kävin muuten eilen kaupungilla ja löysin fantastisia, kevyttä migreeniä aiheuttavia treenisukkia Gina Tricotista:

 

kuva.jpg

 

Kommentit (12)
  1. Heips,
    kiinnostais tietää vielä tarkemmin näitä liikkeitä mitä mainitset – tästä esim. toi russian barbell twist ja jalkapäivästä single leg hip thrust – saiskos niistä jotain infopostausta? 🙂 Innostuin tässä itsekkin treenailemaan ja liityin Elixiaan, mutta en oo täysin salineitsyt enää niin olis mukava tietää näitä haastavampiakin vaihtoehtoja. Mahtava blogi muuten, tämä innostaa aina lähtemään salille vaikka muuten ei nappais!

  2. Vaikuttaa edelleen tosi hyvältä toi ohjelma. Kysymys PT:lle rasvanpoltosta/lihasten katoamisesta. Yleensä hoetaan, että rasva alkaa palaa 20 minuutin treenin jälkeen, PT:si mukaan myös tällöin alkaa lihakset alkavat kuihtua (?). Mikähän tässä olisi oikea ”totuus”? Eikö lihaksia voi kasvattaa, jos tekee pidemmän rasvanpolton puntin alkuun (esim 1h). Mulla ei kahden pienen lapsen äitinä ole kovin montaa iltaa mahdollista treenata salilla, joten yhdistelen treenejä paljon. Yleensä myös treenin jälkeen on ”treenanneempi” olo, kun on tehnyt kunnon aerobiset alkuun. Tällöin rautakin nousee paremmin. Tämä tietysti yksilöllistä. Kävin myös InBody-mittauksessa pari vuotta sitten isommalla kamuporukalla ja voin lohduttaa, että timmeimmilläkään himotreenajilla ei lukemat olleet kovin ”ihanteelliset”.

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *