Uusi suunta

114.jpg

Elettyäni kipeänä viikon verran suklaalla (ok, vähän myös oikealla ruoalla) ja koettuani perinpohjaisia tuskastumisia liikkuvuuteni ja siitä johtuvien treenirajoitteiden kanssa, olen viettänyt viimeiset pari iltaa ja alkuyötä unettomana koko tätä projektia ja sen suuntaa pohdiskellen.

Tai siis mitä projektia? Eihän mulla ole ollut mitään muuta tavoitetta, kuin elää hyvinvoivana ja olla vahvempi 🙂

Nyt tämä mun psyko-fyysis-sosiaalinen kokonaisuuteni on kuitenkin tullut siihen lopputulokseen, että tasapainottelu saa riittää ja seuraavan vaihteen voisi potkaista silmään!

Viimeisten kuukausien aikana mun fokus on jotenkin vähän heilahtanut kokonaisvaltaisesta itsestäni huolehtimisesta siihen, että treenaan kyllä tosissani ja tarkkailen, että saan tarpeeksi proteiinia, mutta siihen se sitten jää.. Kokonaisuus ja itseni haastaminen ovat hieman hämärtyneet syksyn ja pimeyden alle.

Cheat-päiville on löytynyt ”hyviä” syitä varmaan kerran viikkoon ja tasainen ateriarytmi on lipsunut usein iltapainotteiseen ruokailuun. Ei hyvä!

 

111.jpg

Voi tästä toki hyviäkin puolia etsiä. ”Uutta” parempaa elämää on takana jo puolisentoista vuotta ja ero tämänhetkisen ”rappiotilan” ja entisen elämän välillä on edelleen kuin yö ja päivä. Myös paino on pysytellyt samana kuukausia lomista ja sairasteluista huolimatta ja olen ensimmäistä kertaa onnistunut siinä haastavassa tasapainottelussa, eikä se ole tuottanut sen kummempia vaikeuksia. 

Muutos entiseen verrattuna on myös se, että kun huomasin tämän jumittumisen, ryhdyin toimeen heti, enkä ensi maanantaina, joulun jälkeen tai tammikuussa.

Aikataulua tälle tehokkaammalle ja suunnitelmallisemmalle rasvan tiristelylle ei oikeastaan vielä ole, vaan katsotaan ensin miten homma lähtee käyntiin. Viimeinen henkinen takaraja taitaa kuitenkin olla tuolla heinäkuussa, ennen niitä maagisia 25v. synttäreitä!

 

112.jpg

Suunnitelmissa on siis: 

  • Ruokavalion siistiminen turhista hiilihydraateista ja herkuista
  • Tuoreiden herkkujen merkittävä lisääminen
  • Lisäravinteiden ja rasvojen lisääminen testimielessä
  • Voimatreenin loputtua treenin painopiste rasvojen tiristämisessä, peruskunnon kohottamisessa ja lihasten säilyttämisessä

Hmph.. No ei se lopulta ollutkaan niin suuri ja dramaattinen muutosten lista, vaikka ajatus tuntui valtavalta. Pitäisi kirjoittaa enemmän asioita ylös ja jäsennellä niitä jollakin tapaa.

Ruokavalion tarkempi syynääminen on toki asia, joka koskettaa ihan päivittäin ja uuteen rytmiin sisälle pääseminen vie varmaan viikon tai kaksi. Muutaman päivän perusteella tämäkään ei tosin tunnu millään tapaa vaikealta 🙂 

Jatkossa seuraa siis mahdollisesti aiempaa enemmän ruoka-asiaoita, kun testailen ja monipuolistan repertuaariani. Totuus: Syön rahkaa ja raejuustoa entiseen tapaan, mutta herkkujen sijasta porkkanaa, mandariineja ja omenoita 😀

Treenit taas monipuolistuvat, kun pääsen joulukuun puolivälissä vihdoin ja viimein kokeilemaan crossfitiä Poltteen On Ramp -kurssille! Pelottaa ja samalla en malta odottaa. 

 

113.jpg

Että sellainen välibriiffaus ^_^

Kommentit (9)
  1. Hei, mäkin oon tulossa seuraavalle Poltteen aloituskurssille, mikäli vielä mahdun! Toivottavasti se inspiroi oikein lujaa, koska näin vuoden pimeimpään aikaan liikuntainspis on toisinaan aika kadoksissa. Uskon kuitenkin sen innoittavan, koska kokeilin jo crosstrainingia Poltteella kerran tyky-päivän yhteydessä ja se oli mielettömän kivaa :)!

  2. Jotenkin oli ihana lukea, että et se sinäkään oo aivan täydellinen ihan aina ja koko ajan tuon uuden elämän kanssa 🙂 Itsellä joka asian perfektionistina on ongelmana uuden elämän kanssa se, että soimaan itseäni heti kun syön herkkuja tai teen kevyemmän reenin ”normaalin” sijasta. Pitäisi aina muistaa, että tässä opetellaan uutta elämäntapaa ja kukapa jaksaisi loppuelämää ilman minkään näköisiä repsahduksia.

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *