Viikkoni kuvitteellisena jumppaohjaajana

kuulat2.jpg

Huikea määrä kommentteja punnerruskeskustelussa! Mun mielestä aletaan nyt yhdessä tuumin kitkeä ennakkoluuloja siitä, että punnertamisessa olisi jotain vaikeaa. Haastetaan kaverit punnertamaan ja näytetään itse mallia ^_^

Kavereista puheenollen, tällä (ja näköjään myös ensi) viikolla saan salille treeniseuraa melkein joka päivä! Ystäväni ovat alkaneet innostua mun hehkutusten perusteella crosstraining -henkisistä treeneistä, mutteivät oikein osaa toteuttaa niitä itse, joten mikäs sen mukavampaa kuin tehdä niitä porukalla!

En kuvittele olevani ammattilainen, enkä yritä opettaa mitään vaikeita tekniikkajuttuja, joita en osaa itsekään. Sovellan monipuolisista ja tutuista liikkeistä sopivan rankkoja kokonaisuuksia niiden runkojen ympärille, mitä olen Poltteella tottunut tekemään.

Useimmat kavereistani ovat käyneet treenaamassa jo pidempään ja perusliikkeet ja liikeradat ovat tuttuja. Näinä päivinä siis lähinnä suunnittelen treenin agendan ja näytän liikkeet ja niiden variaatiot läpi.

Niin ja käskytän puskemaan kovempaa, kun bodailuun tottuneet mimmit meinaavat luovuttaa, kun rasitus on niin erilaista, kuin normaalisti!

 

kuulat3.jpg

Tänään tehtiin ensin kunnon liikkuvuuslämmittelyt, jalkojen lihaksia ja keskivartaloa painottaen erilaisia kahvakuulaliikkeitä 4min pattereissa ja soudettiin vielä hetki loppuverryttelyksi! 

Mä olen iloinen, koska jostain syystä haluan rääkätä sekä kavereita että itseäni ja valitsen niitä inhottavimman poltteen lihaksesta tiristäviä liikkeitä, jotka tulisi ehkä yksilötreenissä skipattua 😀

Kavereita neuvoessa tulee myös omaan tekemiseen keskityttyä entistä enemmän hyvän esimerkin näyttämiseksi. Alan myös ymmärtää vielä entistäkin paremmin, miksi Poltteen valmentajat eivät treenaa itse, vaan korjailevat treenaajien tekniikoita sarjojen ajan.. 

 

kuulat4.jpg

Anna jaksoi tämän päivän treenin paljon paremmin, kuin maanantain kestävyys-hulluttelun. Silloin neidin naama oli pitkästä aikaan tulipunainen ja hiki kunnolla pinnassa! 

Normaalisti tämän muikin treeniohjelma on matalasykkeinen ja vahvasti lihaskuntopainotteinen (todella kova sellainen..), joten vaihtelu todella virkistää.

Mitäköhän sitä huomenna keksisi oman ja muiden pään menoksi? Jotain rankkaa >:D

Kommentit (6)
  1. Moi Saara! Olen 168 cm pitkä ja painan 51 kg. Vaikka olenkin melko hoikka ja liikun aika paljon, koen keskivartalon alueen todella ongelmalliseksi. Voitko tehdä postauksen siitä, miten saa litteän vatsan kesään mennessä (vai onko jo liian myöhäistä)?

  2. Ninan verkkareissa
    13.3.2013, 18:06

    Yhdessä treenaaminen on huippua kaveritekemistä! Ei muuta hei!

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *