As good as it gets.

DSC07623.JPG

Minulla oli mukava viikonloppu. Vaikka olin myöhään töissä perjantai-iltana ja vielä muutaman tunnin lauantainakin, tuntui viikonloppu pitkältä ja rentouttavalta. Ystäväni saapuivat kukin opiskelukaupungeistaan joulun viettoon, joten päätimme pitää illanistujaiset luonani vielä ennen jouluaattoa. Näin kaikki parhaat ystäväni eilisillan ja tämän aamun aikana, söin suolaista piirakkaa ja join valkoviiniä, kiharsin hiukset ja sudin meikit, puin päälle uuden mekon, nauroin ja tanssin. Voisi siis sanoa, että viimeinen vuorokausi oli oikein onnistunut.

DSC07619.JPG

Suurin osa illasta kului luonani istuskellen ja rupatellen. Vaihdoimme joululahjoja ja muistelimme kulunutta vuotta, ja jokainen keksi muutaman kohokohdan omasta elämästään vuodelta 2013. Mitään kummoisia huippuhetkiä kellään ei ollut, mutta pohtiessamme tapahtumia moni meistä tajusi kasvaneensa hurjasti. Olemme ennenkin leikitelleet ajatuksella, että mitäpä jos joku olisi vuosi sitten sanonut, että seuraavana vuonna olet tällaisessa tilanteessa näiden ja näiden ihmisten kanssa ja tätä ja tuota on tapahtunut. Jo monena vuonna kaikille meistä on käynyt asioita, joista ei olisi osannut uneksiakaan – niin hyvässä kuin pahassa.

Lähdimme loppuillasta vielä uloskin. Vaikka baarikäynti meni teoriassa aivan odotusten mukaisesti, ei siellä käytännössä kovin hauskaa ollut. Mikä siinä onkaan, että sitä aina kuvittelee edessä olevan hullunhauskan illan, vaikka todellisuudessa ne baarit ovat aina ihan samanlainen kokemus, ja jälkeenpäin todetaan, että oli se alkuilta kuitenkin arvokkaampi.  

DSC07627.JPG

Aamulla siivosimme viini- ja glögitahrat pöydältä, keitimme kahvia ja katoimme aamiaispöydän. Sytytin illalla saamani vaniljantuoksuiset tuikut, ja höpöttelimme vielä pari tuntia. Ihana, rauhallisen riehakas ilta ja aamu siivittivät meidät joulunviettoon, ja lähdimme porukalla ajelemaan kohti Lohjaa. Nyt edessä on neljä rentoa päivää kotona, paljon ruokaa, elokuvia, perhettä ja hieman lisää juhlintaakin.

Olen katsellut tässä samalla yhtä lempi elokuvistani, jonka nimi kuvaa hyvin tämänhetkistä olotilaani: Elämä on ihanaa.

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Mieli

Meillä on joulu.

PC204227.JPG

Joulu tuli meidänkin kotiimme kuluneella viikolla, kun innostuin virittelemään jouluvaloja ja koristelemaan pienen kuusemme. Saa nahdä, milloin helsinkikotiin hankitaan ensimmäinen oikea joulukuusi, tänäkin jouluna se on vielä tuo muovinen. Tältä meillä näytti muuten viime jouluna vanhassa kämpässämme. Koristeet ovat oikeastaan samat, kehykset vain hiukan erilaiset.

PC204253.JPG

Paketoin myös muutaman lahjan ja solmin niihin uutta lahjanarua. Hankin tänä jouluna vain muutaman pienen lahjan, sillä sovimme siskon ja miehen kanssa, ettemme vaihda paketteja. Odotan kovasti tulevia vuosia, jolloin minulla toivottavasti on varaa ilahduttaa kaikkia läheisiäni hullun upeilla lahjoilla, mutta tällä hetkellä päätimme käyttää rahamme mieluummin johonkin mukavaan yhteiseen tekemiseen.

PC204267.JPG

Leipäkorista tuli piparikori. Sain tuon ihanan Steltonin kangaskorin Olivian tilauksen mukana (toisin sanoen tilasin lehden juurikin tuon kotimme väreihin tarkalleen sopivan leipäkorin takia). Aiemmin siinä on ollut vitamiinipurkkeja ja leipäpusseja, mutta jouluksi vaihdoin sisällön hieman herkullisempaan.

PC204279.JPG

Äitini suunnilleen aneli Lohjan Tiimarissa, että saa ostaa nuo kynttiläkupit minulle. ”Vivi ooksä nähny nää! Ihanat! Kato nyt vaan kakseuroo! Nää on ihan sun näköset! Mää ostan nää nyt sulle ihan sama vaikka et tarttiskaa.”

Sain siis kolme uutta tuikkukuppia. Olen yrittänyt karsia kotimme koriste-esineitä siivoamisen helpottamiseksi ja miehen mielenterveyden säilyttämiseksi, mutta ovathan nuo aika kivat. Tuollaiset tummanhopeat timantit. Pitää vain ostaa läpinäkyväreunaisia tuikkuja, jotta valo pääsee timanttien läpi kauniimmin.

PC204303.JPG

Pidän sohvakulmauksestamme aivan älyttömästi. Se on ehkä lempi kohtani koko asunnossa, ja nyt sitä valaisee vielä jouluvalot. Täydellistä.

PC204308.JPG

Ja tässä se pieni muovikuusemme. Kuusen alla odottaa muutama joulukalenterin säkki, joiden sisältöä ei vielä ole käytetty.

PC204213.JPG

Parhaat ystäväni valtaavat kämppämme huomen illalla, kun vietämme tupari-pikkujoulu-joulujuhlia. Tiedossa on ainakin viiniä ja juoruja, mutta ehkäpä myös ulkoilua kaupungilla.

Ihanaa viikonloppua!

Hyvinvointi Sisustus Mieli