Tarjoushaukka lähikaupassa

Sillä aikaa kun kotona tehtiin ruokaa (= annettiin paistin olla uunissa), mun tehtäväksi jäi ruokaostosten teko viikonloppua ajatellen. 

Ootteko te muut sillai tarjoushaukkoja, että osaatte skannata kana/jauheliha/possuhyllyt että HAAHAAAAA, tuolla on tarjoushintalappu? Mä oon näemmä kehittänyt sellaisen taidon. Sitten käyn AINA raidaamassa lähikaupan tarjoushyllyn (tänäänkin). Sieltä löytyy aina kanaa, jota voi sitten pakastaa kivasti.

Mutta se kauppareissun tulos. Meillä syödään huomenna piparitaikinaa päivälliseksi! (Haluaisin huomauttaa, että piparit eivät ole jouluspesifiruoka vrt. edeltävä postaus).

Sitä voi vaan miettiä kannattaako mua päästää kauppaan sitten.

Hyvinvointi Mieli

Tunkekaa se joulunne jo sanonko minne

Nyt ihan oikeasti, on vasta marraskuu. Miksi tuputatte mulle nyt jo kaikkia joulukoristeita ja joululahjajuttuja ja joulukortteja? Ei nyt vielä, just vasta selvittiin juhannuksesta.

Top5 vihalista joulu edition. Spesöl.

  • Pakotettu jouluruoka ennen joulua. Koitapa käydä joulun tienoilla missään syömässä buffettia. Pelkkää perunalaatikkoa vaan tarjotaan. Ja ne perinteiset jouluruuat on vielä pahojakin, oikeesti. (En tykkää kun meidän suvun jouluruuista, tietty. Muuten ovat ihan vääriä ruokia.)
  • Se hopeinen tai kultainen pörröisä koristenauha. Ai että, se näyttää enemmänkin sellaiselta discohiletuhatjalkaiselta. 
  • Tonttulakit. Rumia, eikä sovi kelleen. Etenkään jos tonttulakki soi, siinä on pörheä karvareunus ja/tai poronsarvet.
  • Porkkanalaatikko. Niinkun ihan oikeasti, tarviiko edes sanoa miksi vihaan?
  • Konvehtirasiat. Saman makuista suklaata eri lootissa. Poislukien ne Brunbergin suklaat ja Budapestit. Ne on hyviä ne. 
  • + 1 vihattava asia: Joulusuunnitelmien kysely marraskuussa. En minä vielä tiedä. Voi olla että haluan maata kotisohvalla ja syödä pitsaa koko joulun. Ja mennä joulupäivänä salille. Tai voi olla, että otan äkkilähdön Antarktikselle. Tosin mun tuurilla pingviinit siellä tanssii muovikuusen ympärillä.

Elkääpä käsittäkö mua ihan väärin, jouluna on kivaa. Saa syyä (omia) hyviä jouluruokia, saa vaan makoilla sohvalla ja lueskella ehkä kirjaa tai katsella jotain leffaa. Ja piparkakkuja saa syyä. Ja vähän tapella hyvistä Fazerin sekoituskarkeista äidin kanssa ja pikkuveljen kanssa voi kinata mistä vaan. Mutta ei nyt vielä ole joulu! 

Tänäkään vuonna en lähetä joulukortteja.

Hyvinvointi Hyvä olo