Treenivaatteet on mun aatteet

Miksi ihmeessä teknisestä materiaalista tehdyt treenivaatteet lasketaan snobailuksi tai oletetaan että Niken/Reebokin/Adidaksen kamoissa treenaava ei treenaa tosissaan?

Kysymys heräsi kun luin yhtä suosikkitreeniblogeistani, Liikunnanvihaajaa. Nelliina tarjosi termin urheiluvaatesnobi, ja tästä jotenkin sitten taas tuli mieleen että rakkaalla Pakkiksella monesti linkitetään hifit treenivaatteet siihen että ei treenaa tosissaan. Siellä on vähän metodina että mitä vanhemmat verkkarit ja reikäisempi paita sitä kovempi on treenaaja.

Myönnän että harrastukseni alkutaipaleilla dissasin tiettyjä kuntosalikeskuksia sillä että ”kun siellä on vaan niitä joille ne siistit vaatteet on pääasia eikä ne ees tee siellä salilla sit mitään, sali on niinku näyttäytymispaikka”. Enkä ollut edes käynyt paikalla. Eihän niillä vaatteilla treenata, mutta kuten olen aiemminkin mouhonnut, niin mielestäni on kiva näyttää salilta (niin) hyvältä (kuin mahdollista). Kun aloitin treenit, oli varustevalikoimani aikalailla pieni. Johtuen siitäkin että painoa oli aika reilusti enemmän, niin jo ihan se rajoitti kivojen treenivaatteiden hankintaa. Hankin mustat ja löysät joogahousut muistaakseni Henkkikseltä ja käytin vanhoja T-paitoja kaapista.

2012-11-06_18.08.52.jpg

Treenitoppeja on kertynyt monia (ja kuvassa on niistä ehkä 2/3).

Jossain kohtaa tuli sitten se luistelukin mukaan, ja sinnehän sitten pitikin hankkia ihan eri gearit. En pysty luistelemaan ilman säärystimiä, tulee ihan alaston olo. Mieluusti kahdet säärystimet kiitos. Ja sitten treenikassiin tarttuu kaikkea muuta juttua mitä tarvitaan treeneissä. Vesipullosta lähtien. Treenikassejahan sitten on tietenkin useampi kuin yksi. On se luistelukassi, sitten on se kassi mihin ei mahdu kunnolla treenikamojen lisäksi muuta ja sitten on se kassi johon menee treenikamojen lisäksi vaihtovaatteet, pyyhe ja pesuvehkeet. Tää treenikassitilanne alkoi vähän huolestuttaa, että mihin ne nyt sitten tungetaan kun mun kamojen lisäksi miehen treenireputkin vie tilaa. Tadaa –  ratkaisu löytyi:

2012-11-04_21.31.21.jpg

Vielä en lähtis sanomaan että mulla on liikaa treenikampetta, vaikka paljon sitä onkin. Ja onhan se tekninen materiaali nyt kivampaa hikistä ihoa vasten kun puuvillainen t-paita.. Vai mitäs mieltä muut treenaajat ovat? 

Muoti Liikunta Trendit

Hyvät pahat naapurit

Naapureista oli puhetta tuolla Charkun palstalla, ja tulipa siitä mieleen muutama juttu omista naapureista.

Onkos teille koskaan käynyt mitään seuraavista:

1. Naapurit maksavat taksisi kotiin baarista.

2. Naapuri tarjoaa ylijäämäruokaa sillä ehdolla, että tuot oman lautasen mukaan.

3. Joskus rappuun mennessä pitää avata ulko-ovi varovasti, jos vaikka joku naapureista sattuu nukkumaan oven takana käytävässä. Mattoon rullattuna.

4. Huolestut, kun et ole herännyt neljältä aamuyöstä siihen että naapurisi tulee kotiin ja soittaa Finlandiaa. Huoli liittyi naapuriin ja siihen että onkohan se päässyt nyt turvallisesti kotiin (oli se).

5. Naapuri tulee kylään ja kyselee että ”tekiskö sun mieli kahvia”. Toiveikkaasti vastaat, että ”kyllä!” jolloin naapuri istuu sohvalla ja käskee sinun siirtyä sitten reippaasti keittiöön keittämään sitä sumppia.

6. Heräät yöllä vuvuzelan soittoon/rappukäytävän kaiteiden kolisteluun/naapurin hevin pauhuun/jatkojen siirtyessä omaan kämppääsi/naapurin ulvoessa rapussa kuin susi/naapurin riidellessä taksinmaksusta kuskin kanssa (ja käyt maksamassa taksin jotta naapuri saadaan sisälle ja kuski matkaansa)/siihen kun ovikellollasi soitetaan rappukäytävässä tapahtuvan jääkiekko-ottelun NHL-hengennostatusbiisejä.

7. Et hermostu mistään kohdassa kuusi mainitusta asiasta. Paitsi ehkä siitä vuvuzelasta.

8. Naapuri tarjolla talon grillillä sullekin makkaraa.

9. Naapurilla on tarjota leipäsi päälle voita ja makkaraa jos itseltä on loppu.

10. Sähkökatkon aikaan naapurit siirtyvät loogisesti rappuun, jossa onkin kiva sitten hengailla ja istuskella ja viettää aikaa yhdessä. Jos on todella tylsää, voidaan vain keksiä että on sähkökatko. Ja mennä sinne rappuun silti.

Meidän kaveripiirissä on käsite ”muut tutut” ja ”naapurit”. Sanoisin että noin 75% mun ystävistäni on mun vanhoja naapureita. Naapureiksi lasketaan melkeinpä nekin jotka nykyään Tupsulassa asuvat, vaikka en itse siellä enää majaani pidä. Olen hyvin iloinen että muutin tuohon opiskelijataloon, jossa yhden tai kahden kämppiksen sijaan kämppiksiä oli 41, kaikki asiani olivat naapureiden tiedossa ja minusta pidettiin hyvää huolta. Ikinä ei tarvinnut olla yksin. 

Ja hei, mun vanhat naapurit on mun nykyisiä ystäviä, vieläkin.

 

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe